見出し画像

【和訳】GOOD DAY/Forrest Frank

I'm 'bout to have a good day
No matter what they say
The sun is shining down on me
Birds are singing praise
I'm 'bout to have a good day
In every single way
The God who made the universe
Knows me by my name
So it's a good day
今日はいい日になりそうだ
誰になんて言われようとね
太陽は僕のために輝き
鳥たちは賛美を歌っているよ
まさに素敵な一日さ
どんなことにおいてもね
万物を造った神でさえ
僕の名前を知っているんだ
だから今日は最高な日だ

Baby in my arms walking through the neighbourhood
Living in the present, not woulda shoulda or coulda
I remember back when I was low as a rug
Now I'm standing up look at what my father does
僕の腕に抱かれたこの子は近所を歩き回るんだ
今この時を生きているから、こうだったら、ああだったら、しなきゃよかったなんて思ったりしない
カーペットかと思うくらい背が低かったあのころを思い出すよ
今じゃ自分の足で立って父がしていることを見ているんだ

Turning old things new
Grey skies blue
Hear the church saying "Won't He do it"
I know
He's got my back
That's why I'm signing that
古い物を新しくして
曇り空を晴れにするんだ
教会から「やってみないのか」と聞こえてくる
分かってるさ
背中を押してくれるから
だから僕は歌うよ

I'm 'bout to have a good day
No matter what they say
The sun is shining down on me
Birds are singing praise
I'm 'bout to have a good day
In every single way
The God who made the universe
Knows me by my name
So it's a good day
今日はいい日になりそうだ
誰になんて言われようとね
太陽は僕のために輝き
鳥たちは賛美を歌っているよ
まさに素敵な一日さ
どんなことにおいてもね
万物を造った神でさえ
僕の名前を知っているんだ
だから今日は最高な日だ

Yeah, it's a good day, mmm no, it's great
Everything I prayed for, didn't come in late
I got all I need and I didn't have to wait
Ask me if you love me, you didn't hesitate
そう、今日はいい一日さ、最高に
僕が願ったこと全部、あっという間に叶うんだ
必要なものは全部手に入るんだ、時間をかける必要もない
僕を愛しているか聞いてよ、ためらうことはないよ

Turning old things new
Grey skies blue
Hear the church saying "Won't He do it"
I know
He's got my back
That's why I'm signing that
古い物を新しくして
曇り空を晴れにするんだ
教会から「やってみないのか」と聞こえてくる
分かってるさ
背中を押してくれるから
だから僕は歌うよ

I'm 'bout to have a good day
No matter what they say
The sun is shining down on me
Birds are singing praise
I'm 'bout to have a good day
In every single way
The God who made the universe
Knows me by my name
So it's a good day
今日はいい日になりそうだ
誰になんて言われようとね
太陽は僕のために輝き
鳥たちは賛美を歌っているよ
まさに素敵な一日さ
どんなことにおいてもね
万物を造った神でさえ
僕の名前を知っているんだ
だから今日は最高な日だ

It's a good day
It's a good day
It's a good day
いい一日だ
素敵な日なんだ
今日は最高さ

be about to : まさに~しようとしている、まさに~するところだ
no matter : どんなに~であろうとも
shine : 輝く、光る
praise : 賛美
universe : 宇宙、銀河、万物
neighbourhood : 近所、近隣、自宅周辺
present : 今、現在
woulda : would have : ~したであろう
shoulda : should have : ~すべきだったのに、すればよかったのに
coulda : could have : ~しているみたいだった、~しているも同然であった
remember : 覚えている、思い出す
rug : ラグマット、絨毯、カーペット
turn : 変化させる、変える
church : 教会、礼拝
won't : will not
pray : 祈る、懇願する
in late : 後半に
hesitate : ためらう、抵抗を感じる、気が進まない

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?