見出し画像

【和訳】Hell & Never Back/Bellah Mae

Never left your side, it was a rough ride
But no, I never faltered
Kept it real tight, I played so nice
While you were a monster
You tear me down, cut it off no mercy
That’s what you do
And only you would know the words that would hurt me
‘Til I think it’s true
あなたの隣から離れたりしなかった、辛いこともあった
でも挫けたりしなかったわ
真実を貫いてうまく振る舞ったの
あなたはまるでモンスターだったわ
私を引き裂いて情け容赦なく切り捨てて
それがあなたのやり方なのよ
あなたが知っている言葉は私を傷つけるものばっかり
私が本当だと信じるまで

How many times can the same heart break
Over the same somebody who did it
How many times can I walk away
‘Til there’s a time that I don’t forgive him
So painful
Treat you like a little pure angel
I was so goddamn faithful
Would’ve stayed when I shouldn’t have
Took me to hell and never back
同じ悲しみを誰かから受けることを
あと何回繰り返したら乗り越えることができるのかな
あと何回見捨てたらいいんだろう
彼を許さなくていい時が来るまでに
とてもつらいわ
あなたをまるで小さくて純粋な天使のように扱うのは
私は本当にバカみたいに忠実だったわ
ずっとここにいてしまうでしょう
たとえ地獄に行って二度と戻れなくなってしまっても

My daddy’s devastated, he fucking hated
Everything about you
Spend a life waiting for you to change
And I’m stuck in a hell loop
Sold me the dream like a pretty possession
Made me believe I was headed to heaven
Fell on my knees when I thought that you mean it
No
私のパパはがっかりして毛嫌いしてたわ
あなたの全てにね
あなたが変わってくれるんじゃないかと待っているし
そんなくそったれたループにはまっているわ
綺麗な宝物のような夢をくれたし
それは私が天国に向かっているような気にさせてくれた
あなたが本気だなんて勘違いして跪いたりなんかして
ありえない

How many times can the same heart break
Over the same somebody who did it
How many times can I walk away
‘Til there’s a time that I don’t forgive him
So painful
Treat you like a little pure angel
I was so goddamn faithful
Would’ve stayed when I shouldn’t have
Took me to hell and never back
同じ悲しみを誰かから受けることを
あと何回繰り返したら乗り越えることができるのかな
あと何回見捨てたらいいんだろう
彼を許さなくていい時が来るまでに
とてもつらいわ
あなたをまるで小さくて純粋な天使のように扱うのは
私は本当にバカみたいに忠実だったわ
ずっとここにいてしまうでしょう
たとえ地獄に行って二度と戻れなくなってしまっても

You ran me dry, I got nothing left to lose
And only I would run right back to you
涙は枯れきって、失うものはもう何もないわ
だから私だけがあなたの元へ戻ってくるの

How many times can the same heart break
Over the same somebody who did it
How many times can I walk away
‘Til there’s a time that I don’t forgive him
So painful
Treat you like a little pure angel
I was so goddamn faithful
Would’ve stayed when I shouldn’t have
Took me to hell and never back
Took me to hell and never back
同じ悲しみを誰かから受けることを
あと何回繰り返したら乗り越えることができるのかな
あと何回見捨てたらいいんだろう
彼を許さなくていい時が来るまでに
とてもつらいわ
あなたをまるで小さくて純粋な天使のように扱うのは
私は本当にバカみたいに忠実だったわ
ずっとここにいてしまうでしょう
たとえ地獄に行って二度と戻れなくなってしまっても
二度と戻ってこられなくても

Took me to hell and never back
二度と戻ってこられなくても

never : 一度も〜ない
rough : 粗い、荒れた
ride : 〜な乗り心地
falter : 躊躇う、怯む、鈍る、よろめく、ふらつく
tight : きつく、しっかりと
tear down : 傷つける、中傷する、けなす
cut it off : 断ち切る、やめる、さえぎる
mercy : 慈悲、情け
‘til : until : ~まで、~するときまで
same : 同じ
heart break : 悲嘆、胸が張り裂けるような思い
over : 超えて
walk away : 去る、見捨てる
forgive : 許す、大目に見る、免除する
painful : 痛い、苦痛を与える、苦しい、つらい
treat : 扱う
pure : 純粋な、清潔な、潔白な
angel : 天使、御使い
goddamn : God damn it : くそ、ちくしょう
faithful : 誠実な、忠実な
would’ve : would have done : ~だっただろう
shouldn’t have done : ~すべきではなかった
hell : 地獄、くそ、畜生(いら立ち・驚き・強調などを表す)
be devastated : (人の気持ちに)打撃を与える、(人を)大きく落胆させる
hate : 憎む、ひどく嫌う
stuck in : ~にはまり込んでいる、~にはまり込んで抜け出せない
loop : ループ
possession : 所有、所持、所有物
believe : 信じる、真に受ける、確信する、思う
head : 進む、行く
fell on knees : 膝まずく
mean it : 本気で言っている
ran : run
run dry : 枯れる、水がなくなる

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?