見出し画像

【和訳】Somebody To You/The Vamps ft. Demi Lovato

Yeah you!
Yeah you!

I used to wanna be living like there's only me
But now I spend my time
Thinking about a way to get you of  my mind

これまでの僕はこの世に一人しかいないように生きていたいと思っていたんだ
でも今は自分の時間を過ごしながら
君のことを頭の中から追い出す方法を考えているんだ

I used to be so tough
Never really gave enough
And then you caught my eye
Giving me the feeling of a lightning strike

僕はタフなやつだった
恋愛になんて興味はなかった
でも僕は君にくぎ付けになったんだ
雷にでも打たれたような感覚さ

Look at me now
I'm falling
I can't even talk, still stuttering
This ground I'm on
It keeps shaking
Oh, oh, oh now!

今の僕を見てよ
恋に落ちてゆく
話すことさえできなくて、声が震えるんだ
僕の立っている世界は
揺れ続けているんだ

All I wanna be, yeah, all I ever wanna be, yeah, yeah
Is somebody to you
All I wanna be, yeah, all I ever wanna be, yeah, yeah
Is somebody to you

僕がなりたいもの 僕が一番なりたいものは
君にとっての「誰か」なんだ
僕がなりたいもの 僕が一番なりたいものは
君にとっての「誰か」なんだよ

Everybody's tryna be a billionaire
But every time I look at you, I just don't care
'Cause all I wanna be, yeah, all I ever wanna be, yeah, yeah
Is somebody to you

みんな億万長者になりたがるけど
君を見つめるたびに僕にはそんなことどうでもよくなるんだ
だって僕がなりたいもの 僕が一番なりたいものは
君にとっての「誰か」なんだから

I used to ride around
I didn't wanna settle down
But now I wake each day
Looking for a way that I can see your face

私はずっと遊びまわっていたわ
どこかに留まりたいなんて思っていなかった
でも今は毎日起きるたびに
あなたに会う方法を考えてしまうの

I've got your photograph
But baby I need more than that
I need to know your lips
Nothing ever mattered to me more than this
あなたの写真を手に入れたわ
でもそれだけじゃ足りないの
あなたの唇を知らなきゃダメ
これ以上に重要なことなんてないわ

Look at me now
I'm falling
I can't even talk, still stuttering
This ground I'm on
It keeps shaking
Oh, oh, oh now!

今の僕を見てよ
恋に落ちてゆく
話すことさえできなくて、声が震えるんだ
僕の立っている世界は
揺れ続けているんだ

All I wanna be, yeah, all I ever wanna be, yeah, yeah
Is somebody to you
All I wanna be, yeah, all I ever wanna be, yeah, yeah
Is somebody to you

僕がなりたいもの 僕が一番なりたいものは
君にとっての「誰か」なんだ
僕がなりたいもの 僕が一番なりたいものは
君にとっての「誰か」なんだよ

Everybody's tryna be a billionaire
But every time I look at you, I just don't care
'Cause all I wanna be, yeah, all I ever wanna be, yeah, yeah
Is somebody to you
みんな億万長者になりたがるけど
君を見つめるたびに僕にはそんなことどうでもよくなるんだ
だって僕がなりたいもの 僕が一番なりたいものは
君にとっての「誰か」なんだから

Look at me now
I'm falling
I can't even talk, still stuttering
All I wanna be, yeah, all I ever wanna be, yeah, yeah, yeah, yeah

今の僕を見てよ
恋に落ちてゆく
話すことさえできなくて、声が震えるんだ
僕がなりたいのは 僕が一番なりたいのは そうさ!

All I wanna be, yeah, all I ever wanna be, yeah, yeah
Is somebody to you
All I wanna be, yeah, all I ever wanna be, yeah, yeah
Is somebody to you ×2

僕がなりたいもの 僕が一番なりたいものは
君にとっての「誰か」なんだ
僕がなりたいもの 僕が一番なりたいものは
君にとっての「誰か」なんだよ

Everybody's tryna be a billionaire
But every time I look at you, I just don't care
'Cause all I wanna be, yeah, all I ever wanna be, yeah, yeah
Is somebody to you
みんな億万長者になりたがるけど
君を見つめるたびに僕にはそんなことどうでもよくなるんだ
だって僕がなりたいもの 僕が一番なりたいものは
君にとっての「誰か」なんだから

used to~ : かつて~していた(今はしていない)
spend : (時間を)費やす
get someone off : ~を…から降ろす
mind : 気持ち・頭
tough : 強い・丈夫な
never : 一度も~したことがない
give enough : 十分に~する
give feeling of : ~の気持ちにさせる
lightning strike : 落雷
even : ~でさえ
stutter : どもる・口ごもる
ground : 地面・地上
shake : 揺れる・揺らす・振る
ever : かつて・これまで・今まで
billionaire : 億万長者
care : 気にする・気にかける
ride around : 駆け回る
settle down : 腰を落ち着ける・身を固める
wake : 起きる
each : 毎
look for : ~を探す
photograph : 写真
more than : よりもっと
know : 知る
nothing : 何もない・少しもない
matter : 問題・厄介ごと

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?