見出し画像

【歌詞和訳】 Laufey "Serendipity" 〜偶然の一致と宇宙のサイン〜【Bewitched⑪】

Laufey(レイヴェイ)は1999年アイスランド生まれ。アイスランド出身の父と中国出身の母を持ち、エラ・フィッツジェラルドを彷彿とさせる深みのある歌声が魅力のジャズ・シンガー。自ら作詞作曲を行っており、その曲には心地よさと中毒性がある。
2024年の第66回グラミー賞でセカンド・アルバム『Bewitched』が「Best Traditional Pop Vocal Album」を受賞した。

『Bewitched』収録の11曲目「Serendipity」の歌詞を和訳します。

【セレンディピティ】:思わぬものを偶然に発見する能力。幸運を招きよせる力。(広辞苑)

“Serendipity”

I won't pretend, I've been desolate
I won't pretend, I've been blue
It happened so quickly, one second it hit me
I've fallen quite hard over you
I won't pretend, I've been anxious
Just like I've always been
This time, it's sticking
And time just stops ticking
When I have my arms around you

孤独だった、偽ることはない
憂鬱だった、偽ることはない
あまりにも急だったので、一瞬で衝撃を受けた
はげしく恋に落ちた
不安だった、偽ることはない
いつもそうだったように
今回は、落ち着いていて
時間が止まってしまう
この腕であなたを包みこむと

Four-leaf clovers and lucky dimes
Coincidences and cosmic signs
Have proved that I am quite naïve
I'm falling fast, failing gravity
And all that I see is serendipity

四つ葉のクローバーと幸運の10セント硬貨
偶然の一致と宇宙のサインが
私がとても単純であることを証明した
重力に負けて、どんどん落ちていく
すべてはセレンディピティ

Ran into you on the corner
Of ninety and central park west
Oh, how it thrilled me, I thank the big city
And, this, I will rarely confess
In years when we're losing our memory
The world's taken leaps over time
I hope that you'll look at me like I'm still twenty-three
Hope that you still be mine

街角でたまたま出会った
セントラルパーク・ウエスト・90
ああ、どれだけ興奮したか、大都市のおかげで
そして、これはめったに告白しないこと
私たちが記憶を失っていた数年間
世界は長い時間を跳びこえた
私がまだ23歳かのように見てほしい
好きでいてくれますように

Four-leaf clovers and lucky dimes
Coincidences and cosmic signs
Have proved that I am quite naïve
I'm falling fast, failing gravity
I swear that, this time, it's serendipity

四つ葉のクローバーと幸運の10セント硬貨
偶然の一致と宇宙のサインが
私がとても単純であることを証明した
重力に負けて、どんどん落ちていく
これはセレンディピティだと、私は断言する

Serendipity
Serendipity

セレンディピティ
セレンディピティ


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?