見出し画像

【歌詞和訳】 Laufey "Second Best" 〜愚かな恋の話〜【Bewitched②】

Laufey(レイヴェイ)は1999年アイスランド生まれ。アイスランド出身の父と中国出身の母を持ち、エラ・フィッツジェラルドを彷彿とさせる深みのある歌声が魅力のジャズ・シンガー。自ら作詞作曲を行っており、その曲には心地よさと中毒性がある。
2024年の第66回グラミー賞でセカンド・アルバム『Bewitched』が「Best Traditional Pop Vocal Album」を受賞した。

『Bewitched』収録の2曲目「Second Best」の歌詞を和訳します。

”Second Best”

I'll never forget how stupid in love I felt
I'll always regret how I couldn't ever tell
That you walked a little faster, left me behind
Kissed me with somebody else in mind
I loved you so much
That I settled for less

どれだけ愚かな恋をしていたか、決して忘れない
どうして言えなかったのか、ずっと後悔している
私を置き去りにして、あなたはすこし速く歩いた
ほかの誰かを思い浮かべて私にキスをした
私はあなたをとても愛していた
だからそれでもいいと思った

Oh, you were my everything
I was your second best

ああ、あなたは私のすべてだった
私はあなたのセカンド・ベストだった

Lying awake, I'd watch as you'd dream at night
Nightingale singing half-hearted lullabies
Well, you swung me around in that midsummer dance
Held me in close as you thought of your past
I love way too much
Oh, this hurts to confess

となりに横たわり、あなたが夜に夢見る姿を見たい
気のない子守唄を歌うナイチンゲール
そう、真夏のダンスであなたは私を振りまわした
あなたは過去を思いながら、私を抱きしめた
私はあまりに愛しすぎている
ああ、認めるのがつらい

Oh, you were my everything
I was your second best

ああ、あなたは私のすべてだった
私はあなたのセカンド・ベストだった

You've given me nothing to miss
Honestly, life has been much better since
I spoke to you last
Why am I still wondering
If I stand a chance or if you'd have me back?

あなたがいなくて寂しく思うことはない
正直いって、あれから人生はずっとよくなっている
私はあなたに最後に話した
どうして私はまだ思いをめぐらせているのだろう
チャンスはあるのか、元に戻ることはあるのか?

Everyone warned me you were a bad idea
I never listen
Maybe I will next year
When I've walked a little further into my life
Fallen in love and left you behind
But I'm still a little in love with this mess

みんながよくない考えだと忠告した
私はけっして聞かない
来年なら聞けるかもしれない
もし私がもうすこし自分の人生を歩んでいたなら
恋に落ちて、あなたを置き去りにした
でも、私はこのどうしようもない人にまだ少しだけ恋している

Oh, you were my everything
I'm just your second best

ああ、あなたは私のすべてだった
私はあなたのセカンド・ベストにすぎない

Second best

セカンド・ベスト


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?