小さな語りシリーズ2024/07/15  Small Story Serie

2024/07/15「流しそうめん」"Nagashi somen"

夏の太陽が庭を照らし、風が吹き抜ける中、私たちは流しそうめんを楽しんでいた。お父さんが竹筒に冷たい水を流し込み、お母さんが「準備はいい?」と微笑みかける。私はその瞬間を逃さないよう、箸を握りしめる。

「行くよ!」お父さんの声と共に、そうめんが竹筒の中を滑り落ちる。私は一心不乱にそうめんを掴み、口に運ぶ。その冷たさと爽やかさが口いっぱいに広がり、思わず笑みがこぼれた。

「やっぱり、夏はこれだね」とお母さんが言う。お父さんも頷きながら、「みんなでやると一層楽しいね」と答える。私はこの瞬間がいつまでも続けばいいと思った。

昼下がり、私たちは庭の一角にある大きなテーブルに集まり、家族で話をした。風鈴の音が優しく響き、木陰が涼しさを運んできてくれる。お母さんが冷たい麦茶を注ぎながら、「今日は特別な日だね」と言った。

私はその言葉を心に留めながら、ふと考えた。家族で過ごす時間の大切さを、こんなに感じたことはない。お父さんの笑い声、お母さんの優しい笑顔、そして私自身の心地よい疲れ。すべてが一つに溶け合って、心の奥が温かくなる。

夜になると、庭に灯籠を並べ、家族全員で星空を見上げた。静かな夜空に広がる無数の星たち。その中で、私たち家族は一つの流れの中にいることを感じた。流しそうめんと家族、この二つが織り成す夏の記憶は、私にとってかけがえのない宝物だ。

そして、風が静かに庭を撫でる中、私は心の中でそっと呟いた。この瞬間が永遠に続けばいいと。


The summer sun illuminated the garden, and a gentle breeze blew through as we enjoyed flowing somen. My father poured cold water into the bamboo chute while my mother smiled and asked, "Are you ready?" I held my chopsticks tightly, not wanting to miss a moment.

"Here it comes!" my father called out, and somen slid down the bamboo chute. I eagerly grabbed the noodles and brought them to my mouth. The cold, refreshing taste spread throughout, making me smile instinctively.

"Summer really is the best," my mother said. My father nodded, "It's even more fun when we're all together." I wished this moment would last forever.

In the afternoon, we gathered at a large table in a corner of the garden, talking as a family. The gentle sound of wind chimes and the cool shade carried a sense of tranquility. As my mother poured cold barley tea, she said, "Today is a special day."

Holding onto her words, I reflected on the importance of spending time with family. My father's laughter, my mother's gentle smile, and my own pleasant fatigue—all melted together, warming my heart.

At night, we placed lanterns in the garden and looked up at the starry sky together. Countless stars spread across the quiet night sky. In that moment, I felt our family was part of one continuous flow. Flowing somen and family, these two intertwined to create summer memories that are an irreplaceable treasure for me.

As the wind gently caressed the garden, I quietly wished in my heart that this moment would last forever.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?