小さな語りシリーズ2024/07/08  Small Story Serie

2024/07/08「結婚」"Marriage"

朝の光が優しく差し込むキッチンで、彼女は静かにお湯を沸かしていた。小鳥のさえずりが窓の外から聞こえ、部屋全体が穏やかな雰囲気に包まれていた。僕はテーブルに座りながら、本を読んでいるふりをして、彼女の動きを目で追っていた。

キッチンでの仕事を終えて、彼女がこちらへとやってくると「そろそろさ、結婚......のこと、考えてみない?」と突然打ち明けたきた。

僕は眉を上げて驚いた。「また急に真面目な話だね」

「だって、大切なことだから。私たち、もう長いこと一緒にいるし」

僕は本をテーブルにおいて、彼女に向きなおり「確かにそうだね。でも、結婚するという事は、ただ一緒にいるだけじゃない。お互いに支え合って、もっと深く理解し合うことが大切だと思うよ」と言った。

彼女は頷き、湯を注いだカップを彼の前に置いた。「そうね。でも、私はもう一つ大切なことがあると思う」

「もう一つ?」

彼女は小さな笑みを浮かべた。「うん、それは『お互いの夢を共有すること』。結婚する、ていう事は、二人の夢を一つにすることじゃないかな」

僕はその言葉に深く頷いた。「そっか、『お互いの夢を共有すること』か。それは大事にしないといけないし、君と一緒にいる未来をもっと楽しみに思えるね」

彼女は微笑んで、それから僕の手をそっと握りしめた。「実はね、私、ずっと秘密にしていたことがあるの」

僕の心臓が少し早くなった。「何?」

「私、実は...」彼女は少し躊躇してから、続けた。「私にはもう長くないってことを、医者から言われたの」

彼女の言葉に一瞬凍りついた。しかし、次の瞬間には彼女を強く抱きしめていた。「そんなこと、信じたくない。でも、君がいなくなるなんて考えられない」

彼女も僕の腕の中で涙を流しながら、小さな声で言った。「だから、結婚するという事が、私にとって最後の夢だったの」

彼はその言葉に強く心を打たれ、彼女の手をさらに強く握りしめた。「君の夢を叶えよう。どんな形であれ、僕たちは一緒にいる」

穏やかな光が窓から差し込み、キッチンから沸かしたお湯がシューシュー、と音を立てなか、僕と彼女は、静かな誓いを立て、手を握りしめあった。


In the kitchen where the gentle morning light streamed in, she was quietly boiling water. The chirping of birds could be heard from outside the window, and the whole room was enveloped in a serene atmosphere. While sitting at the table, pretending to read a book, I watched her every move.

After finishing her tasks in the kitchen, she walked over to me and suddenly confessed, "Don't you think it's time we start thinking about... marriage?"

I raised my eyebrows in surprise. "That's quite a serious topic to bring up all of a sudden."

"Well, it's important. We've been together for a long time now."

I put the book down on the table and turned to her. "That's true. But getting married isn't just about being together. It's about supporting each other and understanding each other more deeply."

She nodded and placed a cup filled with hot water in front of me. "Yes, but I think there's something else that's important too."

"Something else?"

She smiled softly. "Yes, it's 'sharing each other's dreams.' Getting married means uniting our dreams into one, doesn't it?"

I nodded deeply at her words. "I see, 'sharing each other's dreams.' That's something we need to cherish, and it makes me look forward to our future together even more."

She smiled and then gently took my hand. "Actually, there's something I've been keeping a secret."

My heart started to beat a little faster. "What?"

"Well, the truth is..." She hesitated for a moment before continuing. "The doctor told me I don't have much time left."

I froze at her words. But the next moment, I was holding her tightly. "I don't want to believe that. I can't imagine a future without you."

Tears welled up in her eyes as she whispered in my arms. "That's why, for me, getting married was my final dream."

Her words struck me deeply, and I held her hand even tighter. "Let's make your dream come true. No matter what form it takes, we'll be together."

The gentle light streamed in through the window, and as the water boiled in the kitchen with a hissing sound, she and I made a quiet vow, holding each other's hands tightly.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?