小さな語りシリーズ2024/06/06  Small Story Serie

2024/06/06「カーテン」"Curtain"

その日、私の部屋に差し込む午後の光は、特別に柔らかく感じられた。梅雨の季節が近づき、窓の外は薄曇りの空が広がっていた。私はその光を楽しみながら、静かな時間を過ごしていた。部屋の隅にはお気に入りのソファがあり、そこに座ると、一瞬で安心感に包まれた。

部屋にはたくさんの思い出が詰まっている。壁に掛けられた写真、棚に並ぶ本たち、一つひとつが私の人生の一部だ。窓辺に近づき、私はふとカーテンを引いた。その瞬間、胸の奥が温かくなった。

カーテン越しに見える景色は、まるで絵画のように美しかった。窓の外には、小さな庭があり、そこには色とりどりの花が咲き誇っていた。風が吹くたびに、花々が揺れるのが見えた。カーテンがふわりと揺れるたびに、花の香りが部屋に運ばれてきて、心がほっとする。

その瞬間、私の心は過去へと旅立った。幼い頃、祖母と一緒に庭で遊んだ日々を思い出す。彼女の笑顔、やさしい声、手の温もり。それらはすべて、今でも私の心に鮮明に残っている。

祖母がカーテンを選んだのも、そんな日々の中の一つだった。彼女はいつも、「このカーテンなら、光が柔らかく入ってくるから、心が穏やかになるのよ」と言っていた。その言葉通り、カーテン越しの光は、私にとって特別な癒しの源だった。

今、私はそのカーテンの向こうにある光景を見つめながら、静かに微笑んだ。祖母の思い出と共に、この部屋のすべてが愛おしく感じられる。カーテンの向こうには、過去と未来が交差する場所があり、私はその中心にいる。

光が柔らかく私を包み込み、心の中に静かな喜びが広がる。この瞬間を、私は大切にしたいと思った。窓の外の景色は変わらなくても、私の心はいつも新たな感動で満たされるのだ。


That day, the afternoon light streaming into my room felt especially soft. With the rainy season approaching, a thinly overcast sky stretched outside the window. Enjoying that light, I spent a quiet time in my room. In the corner was my favorite sofa, and sitting there instantly enveloped me in a sense of security.

The room was filled with countless memories. Photos on the wall, books lined up on the shelf, each one a part of my life. Approaching the window, I suddenly drew the curtain. At that moment, warmth filled my chest.

The view beyond the curtain was as beautiful as a painting. Outside the window was a small garden, where colorful flowers bloomed in abundance. With each gust of wind, the flowers swayed, and as the curtain fluttered gently, their fragrance wafted into the room, soothing my heart.

In that moment, my mind traveled back to the past. I recalled days spent playing in the garden with my grandmother. Her smile, her gentle voice, the warmth of her hands. All of these memories remain vividly in my heart.

Choosing the curtain was one of those days with my grandmother. She always said, "This curtain lets in soft light, so it will calm your heart." True to her words, the light through the curtain was a special source of healing for me.

Now, as I gazed at the scenery beyond the curtain, I smiled quietly. With memories of my grandmother, everything in this room felt precious. Beyond the curtain was a place where the past and future intersected, and I stood at its center.

The soft light enveloped me, spreading a quiet joy within my heart. I wanted to cherish this moment. Though the view outside the window might not change, my heart would always be filled with new emotions.

この記事が参加している募集

#創作大賞2024

書いてみる

締切:

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?