見出し画像

無意味の意味

スキーしに新潟に来てます。

何かをするとき、私たちはその行動の意味を問うものです。人生の時間は限られています。私たちは自分の人生の時間を使うときに、価値を期待します。スキーをするときは、何の目的もなくA地点からB地点まで岩を運ぶように、何度も山を上り下りします。どちらの行為も非常に無意味に見えますが、私たちはスキーをレジャーとして楽しんでいます。なぜでしょうか?私たち人間は、非日常に自分自身をさらすことで新しい感覚を得ます。私たちは山を滑ってる間、普段使わない感覚が刺激されます。私たちが新しい感覚を脳に再配線するとき、それを楽しい瞬間と呼ばれます。この観点からスキーを見ると、意味があります。それは物質的な価値を生み出しませんが、私たちの感覚を構築し、新しい感情を感じさせてくれます。

英語
I'm in Niigata to ski. In many situations, when we do something, we question the meaning of our actions. Time in our lives is limited. We expect value when we use our life. When we ski, we go up and down a hill over and over again, like a man who is asked to carry a stone from point A to point B for no purpose. Both acts seem super meaningless, but we enjoy skiing as a leisure activity. Why is that? We, humans, wire new senses by exposing ourselves to unusual situations. As we glide down the slopes, we stimulate the senses that we don't use in our daily lives. When we rewire our brains for new senses, we call that moment fun. When we look at skiing from this perspective, it's meaningful. It doesn't produce materialistic value, but it helps build our senses and lets us feel something emotionally.


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?