見出し画像

【LL・クール・J】英語版ウィキペディアを日本語で読む【LL Cool J】

James Todd Smith (born January 14, 1968), known professionally as LL Cool J (short for Ladies Love Cool James), is an American rapper, songwriter, record producer, and actor.

ジェームス・トッド・スミス(1968年1月14日生まれ)は、アメリカのラッパー、ソングライター、レコードプロデューサー、俳優であり、LLクールJ(Ladies Love Cool Jamesの略称)として知られている。

He is one of the earliest rappers to achieve commercial success, alongside fellow new school hip hop acts Beastie Boys and Run-DMC.

彼は、同じニュースクールヒップホップのビースティ・ボーイズやランDMCと並んで、商業的成功を収めた最も早いラッパーの一人である。

Signed to Def Jam Recordings in 1984, LL Cool J's breakthrough came with his single "I Need a Beat" and his landmark debut album, Radio (1985).

1984年にDef Jam Recordingsと契約し、LL Cool Jはシングル「I Need a Beat」と画期的なデビューアルバム「Radio」(1985年)でブレイクした。

He achieved further commercial and critical success with the albums Bigger and Deffer (1987), Walking with a Panther (1989), Mama Said Knock You Out (1990), Mr. Smith (1995), and Phenomenon (1997).

その後、Bigger and Deffer(1987年)、Walking with a Panther(1989年)、Mama Said Knock You Out(1990年)、Mr.Smith(1995年)、Phenomenon(1997年)で商業的にも批評家としても成功した。

His twelfth album, Exit 13 (2008), was his last in his long-tenured deal with Def Jam.

12枚目のアルバム『Exit 13』(2008年)は、Def Jamとの長期の契約における最後の作品となった。

LL Cool J has appeared in numerous films, including Halloween H20, In Too Deep, Any Given Sunday, Deep Blue Sea, S.W.A.T., Mindhunters, Last Holiday, and Edison.

LL Cool J は、Halloween H20, In Too Deep, Any Given Sunday, Deep Blue Sea, S.W.A.T., Mindhunters, Last Holiday, Edison など、数多くの映画に出演している。

He currently plays NCIS Special Agent Sam Hanna in the CBS crime drama television series NCIS: Los Angeles.

現在、CBS の犯罪ドラマテレビシリーズ NCIS: Los Angeles で NCIS 特別捜査官 Sam Hanna を演じている。

LL Cool J was also the host of Lip Sync Battle on Paramount Network.

LL Cool J はパラマウント・ネットワークの Lip Sync Battle の司会者でもありま した。

A two-time Grammy Award winner, LL Cool J is known for hip hop songs such as "Going Back to Cali", "I'm Bad", "The Boomin' System", "Rock the Bells", and "Mama Said Knock You Out", as well as R&B hits such as "Doin' It", "I Need Love", "Around the Way Girl" and "Hey Lover".

グラミー賞を2回受賞したLL・クール・Jは、「Going Back to Cali」、「I'm Bad」、「The Boomin' System」、「Rock the Bells」、「Mama Said Knock You Out」などのヒップホップ曲や、「Doin' It」、「I Need Love」、「Around the Way Girl」、「Hey Lover」などのR&Bヒットで知られている。

In 2010, VH1 placed him on their "100 Greatest Artists Of All Time" list.

2010年、VH1は彼を「100 Greatest Artists Of All Time(史上最高のアーティスト100人)」のリストに入れた。

In 2017, LL Cool J became the first rapper to receive the Kennedy Center Honors.

2017年、LLクールJはラッパーとして初めてケネディ・センター・オナーズを受賞。

In 2021, he was inducted into the Rock and Roll Hall of Fame with an award for Musical Excellence.

2021年、ミュージカル・エクセレンス賞を受賞し、ロックの殿堂入りを果たした。

Early life and family(生い立ちと家族)

James Todd Smith was born on January 14, 1968, in Bay Shore, New York to Ondrea Griffith (born January 19, 1946) and James Louis Smith Jr, also known as James Nunya.

ジェームス・トッド・スミスは1968年1月14日、ニューヨーク州ベイショアでオンドレア・グリフィス(1946年1月19日生まれ)とジェームス・ルイス・スミス・ジュニア(ジェームス・ヌンヤとしても知られる)との間に生まれた。

According to the Chicago Tribune, "[As] a kid growing up middle class and Catholic in Queens, life for LL was heart-breaking. His father shot his mother and grandfather, nearly killing them both. When 4-year-old LL found them, blood was everywhere."

シカゴ・トリビューン紙によると、「(クイーンズ地区の中流階級でカトリック教徒として育った)LLの人生は心が折れそうになるものだった。父親が母親と祖父を撃ち、危うく二人とも死ぬところだった。4歳のLLが母親と祖父を見つけたとき、あたりは血の海だった。」

In 1972, Smith and his mother moved into his grandparents' home in St. Albans, Queens, where he was raised.

1972年、スミスは母親と一緒にクイーンズ区セント・オルバンズの祖父母の家に引っ越し、そこで育てられた。

He suffered physical and mental abuse from his mother's ex-boyfriend Roscoe.

彼は母親の元恋人ロスコーから身体的、精神的虐待を受けた。

Smith began rapping at the age of 10, influenced by the hip-hop group The Treacherous Three.

スミスは10歳のとき、ヒップホップ・グループ、ザ・トリーチャーズ・スリーの影響を受けてラップを始めた。

In 1984, sixteen-year-old Smith was creating demo tapes in his grandparents' home.

1984年、16歳のスミスは祖父母の家でデモテープを制作していた。

His grandfather, a jazz saxophonist, bought him $2,000 worth of equipment, including two turntables, an audio mixer and an amplifier.

ジャズサックス奏者だった祖父は、ターンテーブル2台、オーディオミキサー、アンプなど、2000ドル相当の機材を彼に買い与えた。

His mother was also supportive of his musical endeavors, using her tax refund to buy him a Korg drum machine.

また、母親は還付金でコルグのドラムマシンを買ってくれるなど、彼の音楽活動に協力的だった。

Smith has stated that by the time he received musical equipment from his relatives, he "was already a rapper. In this neighborhood, the kids grow up in rap. It's like speaking Spanish if you grow up in an all-Spanish house."

スミスは、親類から音楽機材を受け取る頃には「すでにラッパーになっていた」と述べている。この辺りでは、子供たちはラップで育つんだ。スペイン人ばかりの家で育ったら、スペイン語を話すようなものだ "と。

This was at the same time that NYU student Rick Rubin and promoter-manager Russell Simmons founded the then-independent Def Jam label.

ちょうどその頃、ニューヨーク大学の学生リック・ルービンとプロモーターのラッセル・シモンズが、当時独立系だったレーベル「デフ・ジャム」を設立していた。

By using the mixer he had received from his grandfather, Smith produced and mixed his own demos and sent them to various record companies throughout New York City, including Def Jam.

祖父から譲り受けたミキサーを使い、スミスは自分でデモを制作・ミックスして、デフ・ジャムを含むニューヨーク中のさまざまなレコード会社に送った。

Musical career(音楽活動)

In the VH1 documentary Planet Rock: The Story of Hip Hop and the Crack Generation, Smith revealed that he initially called himself J-Ski, but did not want to associate his stage name with the cocaine culture (The rappers who use "Ski" or "Blow" as part of their stage name, e.g., Kurtis Blow and Joeski Love, were associated with the rise of the cocaine culture, as depicted in the 1983 remake of Scarface.) Under his new stage name LL Cool J (an abbreviation for Ladies Love Cool James), coined by his friend and fellow rapper Mikey D, Smith was signed by Def Jam, which led to the release of his first official record, the 12-inch single "I Need a Beat" (1984).

VH1のドキュメンタリー番組『Planet Rock: The Story of Hip Hop and the Crack Generationで、スミスは当初J-Skiと名乗ったが、自分の芸名をコカイン文化に関連付けたくなかったと明かした(芸名の一部に「Ski」や「Blow」を使うラッパー、例えばKurtis BlowやJoeski Loveは、1983年リメイク版の『Scarface』で描かれているようにコカイン文化の台頭に関連している)。友人でラッパー仲間のマイキー・Dが作った新しいステージネームLLクールJ(Ladies Love Cool Jamesの略)のもと、スミスはデフ・ジャムと契約し、初の公式レコードとなる12インチシングル「I Need a Beat」(1984年)をリリースすることになる。

The single was a hard-hitting, streetwise b-boy song with spare beats and ballistic rhymes.

このシングルは、余裕のあるビートと弾けるようなライムで、ハードなストリート系Bボーイの曲だった。

Smith later discussed his search for a label, stating "I sent my demo to many different companies, but it was Def Jam where I found my home."

スミスは後にレーベル探しについて、"いろいろな会社にデモを送ったが、自分の居場所を見つけたのはデフ・ジャムだった "と述べている。

That same year, Smith made his professional debut concert performance at Manhattan Center High School.

同年、スミスはマンハッタン・センター高校でプロデビューのコンサートパフォーマンスを行った。

In a later interview, LL Cool J recalled the experience, stating "They pushed the lunch room tables together and me and my DJ, Cut Creator, started playing. ... As soon as it was over there were girls screaming and asking for autographs. Right then and there I said 'This is what I want to do'."

LL Cool Jは後のインタビューで、「彼らはランチルームのテーブルを押して、僕と僕のDJ、Cut Creatorがプレイを始めたんだ。 ... 終わるとすぐに女の子たちが叫んで、サインを求めたんだ。その時、私は "これが私のやりたいことだ "と言ったのです。」

LL's debut single sold over 100,000 copies and helped establish both Def Jam as a label and Smith as a rapper.

LLのデビューシングルは10万枚以上を売り上げ、レーベルとしてのDef Jamとラッパーとしてのスミスの両方の地位を確立するのに貢献した。

The commercial success of "I Need a Beat", along with the Beastie Boys' single "Rock Hard" (1984), helped lead Def Jam to a distribution deal with Columbia Records the following year.

I Need a Beat」の商業的成功は、ビースティ・ボーイズのシングル「Rock Hard」(1984年)と共に、翌年Def Jamをコロンビア・レコードとの配給契約に導くことになった。

1985–1987: Radio(ラジオ)

Radio was released to critical acclaim, both for production innovation and LL's powerful rap.

Radio』はリリースされ、プロダクションの革新性とLLのパワフルなラップの両方で批評家の称賛を受けました。

Released November 18, 1985, on Def Jam Recordings in the United States, Radio earned a significant amount of commercial success and sales for a hip hop record at the time.

1985年11月18日にアメリカのDef Jam Recordingsから発売されたRadioは、当時のヒップホップのレコードとしてはかなりの商業的成功と売上を獲得した。

Shortly after its release, the album sold over 500,000 copies in its first five months, eventually selling over 1 million copies by 1988, according to the Recording Industry Association of America.

発売後まもなく、最初の5ヶ月で50万枚以上を売り上げ、1988年には最終的に100万枚以上を売り上げた(アメリカレコード協会による)。

Radio peaked at number 6 on the Top R&B/Hip-Hop Albums chart and at number 46 on the Billboard 200 albums chart.

RadioはトップR&B/ヒップホップアルバムチャートで6位、ビルボード200アルバムチャートで46位を記録した。

It entered the Top R&B/Hip-Hop Albums chart on December 28, 1985, and remained there for 47 weeks, while also entering the Pop Albums chart on January 11, 1986, remaining on that chart for thirty-eight weeks.

1985年12月28日にトップR&B/ヒップホップアルバムチャートに入り、47週間ランクインし、1986年1月11日にポップアルバムチャートに入り、38週間ランクインした。

By 1989, the album had earned platinum status from the Recording Industry Association of America (RIAA), with sales exceeding one million copies; it had previously earned a gold certification in the United States on April 14, 1986.

1986年4月14日に米国でゴールド認定を受け、1989年には米国レコード協会(RIAA)より100万枚を超えるプラチナ認定を受けた。

"I Can't Live Without My Radio" and "Rock the Bells" were singles that helped the album go platinum.

1986年4月14日に米国でゴールド認定を受けていた。「I Can't Live Without My Radio」と「Rock the Bells」は、このアルバムのプラチナ認定を後押しするシングルであった。

It eventually reached 1,500,000 copies sold in the US.

最終的に全米で150万枚を売り上げた。

With the breakthrough success of his hit single "I Need a Beat" and the Radio LP, LL Cool J became one of the early hip-hop acts to achieve mainstream success along with Kurtis Blow and Run-D.M.C. Gigs at larger venues were offered to LL as he would join the 1986-'87 Raising Hell tour, opening for Run-D.M.C. and the Beastie Boys.

1986-'87年のレイジング・ヘル・ツアーに参加し、ランDMCやビースティ・ボーイズのオープニングを務めるなど、大きな会場でのライブがLLにオファーされるようになったのだ。

Another milestone of LL's popularity was his appearance on American Bandstand as the first hip hop act on the show, as well as an appearance on Diana Ross' 1987 television special, Red Hot Rhythm & Blues.

LLの人気のもう一つのマイルストーンは、アメリカン・バンドスタンドにヒップホップアクトとして初めて出演したことと、1987年のダイアナ・ロスのテレビスペシャル番組「Red Hot Rhythm & Blues」に出演したことです。

The album's success also helped in contributing to Rick Rubin's credibility and repertoire as a record producer.

また、このアルバムの成功は、リック・ルービンのレコード・プロデューサーとしての信頼とレパートリーに貢献することになった。

Radio, along with Raising Hell (1986) and Licensed to Ill (1986), would form a trilogy of New York City-based, Rubin-helmed albums that helped to diversify hip-hop.

Radio』は、『Raising Hell』(1986年)、『Licensed to Ill』(1986年)とともに、ニューヨークを拠点にルービンが手がけた3部作を形成し、ヒップホップの多様化に貢献することとなる。

Rubin's production credit on the back cover reads "REDUCED BY RICK RUBIN", referring to his minimalist production style, which gave the album its stripped-down and gritty sound.

ルービンのプロダクション・クレジットには「REDUCED BY RICK RUBIN」とあり、彼のミニマルなプロダクション・スタイルが、このアルバムに削ぎ落とされた硬質なサウンドを与えていることがわかる。

This style would serve as one of Rubin's production trademarks and would have a great impact on future hip-hop productions.

このスタイルはルービンのプロダクショントレードマークの1つとなり、後のヒップホップ作品に大きな影響を与えることになる。

Rubin's early hip hop production work, before his exit from Def Jam to Los Angeles, helped solidify his legacy as a hip hop pioneer and establish his reputation in the music industry.

ルービンの初期のヒップホップ制作は、デフ・ジャムからロサンゼルスに移る前のもので、ヒップホップのパイオニアとしての彼の遺産を固め、音楽業界における彼の評判を確立するのに貢献した。

1987–1993: Breakthrough and success(ブレイクと成功)

LL Cool J's second album was 1987's Bigger and Deffer, which was produced by DJ Pooh and the L.A. Posse.

LL Cool Jのセカンドアルバムは1987年の『Bigger and Deffer』で、DJ PoohとL.A. Posseがプロデュースを担当した。

This stands as one of his biggest-selling career albums, having sold in excess of two million copies in the United States alone.

このアルバムは、彼のキャリアで最も売れたアルバムの一つであり、アメリカ国内だけで200万枚を超えるセールスを記録した。

It spent 11 weeks at No. 1 on Billboard's R&B albums chart.

ビルボードのR&Bアルバム・チャートで11週にわたって1位を獲得した。

It also reached No. 3 on the Billboard's Pop albums chart.

また、ビルボードのポップ・アルバム・チャートでは3位を記録した。

The album featured the singles "I'm Bad", the revolutionary "I Need Love" - LL's first #1 R&B and Top 40 hit, “Kanday", "Bristol Hotel", and "Go Cut Creator Go".

このアルバムには、シングル「I'm Bad」、LLにとって初のR&Bおよびトップ40ヒットとなった革命的な「I Need Love」、「Kanday」、「Bristol Hotel」、「Go Cut Creator Go」などが収録されている。

While Bigger and Deffer, which was a big success, was produced by the L.A. Posse (at the time consisting of Dwayne Simon, Darryl Pierce and, according to himself the most important for crafting the sound of the LP, Bobby "Bobcat" Ervin), Dwayne Simon was the only one left willing to work on producing LL Cool J's third album Walking with a Panther.

大成功を収めたBigger and DefferはLAポッセ(当時はドウェイン・サイモン、ダリル・ピアース、そして本人によるとLPのサウンド作りに最も重要なボビー "ボブキャット "アーヴィンで構成)が制作したが、LLクールJの3作目Walking with a Pantherの制作に進んで参加するのは、唯一ドウェイン・サイモンのみであった。

Released in 1989, the album was a commercial success, with several charting singles ("Going Back to Cali", which had originally been released on the 1987 movie soundtrack Less than Zero, "I'm That Type of Guy", "Big Ole Butt", and "One Shot at Love").

1989年にリリースされたこのアルバムは商業的に成功し、いくつかのシングル(1987年の映画のサウンドトラックLess than Zeroからリリースされた「Going Back to Cali」、「I'm That Type of Guy」、「Big Ole Butt」、「One Shot at Love」)がチャートにランクインした。

Despite commercial appeal, the album was often criticized by the hip-hop community as being too commercial and materialistic, and for focusing too much on love ballads.

商業的な魅力はあったものの、このアルバムはヒップホップ界から「商業的で物質主義的すぎる」「ラブ・バラードに偏りすぎている」と批判されることが多かった。

As a result, his audience base began to decline due to the album's bold commercial and pop aspirations.

その結果、アルバムの大胆な商業的、ポップな願望により、彼の観客層は減少し始めた。

According to Billboard, the album peaked at No. 6 on the Billboard 200 and was LL Cool J's second #1 R&B Album where it spent five weeks.

ビルボードによると、このアルバムはビルボード200で6位を記録し、LLクールJにとって2度目のR&Bアルバム1位を獲得し、5週間を費やしたという。

In 1990, LL released Mama Said Knock You Out, his fourth studio album.

1990年、LLは4枚目のスタジオ・アルバム『Mama Said Knock You Out』をリリース。

The Marley Marl produced album received critical acclaim and eventually went double Platinum, selling over two million copies according to the RIAA.

Marley Marlがプロデュースしたこのアルバムは批評家の称賛を受け、RIAAによると200万枚以上を売り上げ、最終的にダブルプラチナを獲得した。

Mama Said Knock You Out marked a turning point in LL Cool J's career, as he proved to critics his ability to stay relevant and hard-edged despite the misgivings of his previous album.

Mama Said Knock You OutはLL Cool Jのキャリアの転機となり、前作が不評だったにもかかわらず、LL Cool Jは時代に即した硬派な音楽であり続けることができることを批評家に証明した。

LL won a Grammy Award for Best Rap Solo Performance in 1992 for the title track.

LLは、このタイトル曲で1992年のグラミー賞のベスト・ラップ・ソロ・パフォーマンス賞を受賞した。

The album's immense success propelled Mama Said Knock You Out to be LL's top selling album of his career (as of 2002) and solidified his status as a hip-hop icon.

このアルバムの大成功により、Mama Said Knock You OutはLLのキャリアで最も売れたアルバムとなり(2002年現在)、ヒップホップ・アイコンとしての地位を確固たるものにした。

LL also recorded a rap solo for Michael Jackson's demo of "Serious Effect" that remains unreleased but leaked online After acting in The Hard Way and Toys, LL Cool J released 14 Shots to the Dome.

また、LLはマイケル・ジャクソンの「Serious Effect」のデモにラップ・ソロを録音したが、これは未発表のままネットに流出した。 The Hard Way」と「Toys」に出演した後、LL Cool Jは「14 Shots to the Dome」をリリースした。

1993–2005: Continued success and career prominence(成功の継続とキャリアの卓越性)

The album had four singles ("How I'm Comin'", "Back Seat (of My Jeep)", "Pink Cookies in a Plastic Bag Getting Crushed by Buildings", "Stand By Your Man") and guest-featured labelmates Lords of the Underground on "NFA-No Frontin' Allowed".

このアルバムには4枚のシングル(「How I'm Comin'」、「Back Seat (of My Jeep)」、「Pink Cookies in a Plastic Bag Getting Crushed by Buildings」、「Stand By Your Man」)があり、「NFA-No Frontin' Allowed」でレーベルメイトのLords of the Undergroundがゲスト参加している。

The album went gold.

このアルバムはゴールドを獲得。

LL Cool J starred in In the House, an NBC sitcom, before releasing Mr. Smith (1995), which went on to sell over two million copies.

LL Cool JはNBCのシットコム、In the Houseに出演した後、Mr.Smith(1995年)をリリースし、この作品は200万枚以上のセールスを記録した。

Its singles included "Doin' It" and "Loungin".

このアルバムのシングルには「Doin' It」と「Loungin」が含まれている。

Another of the album's singles, "Hey Lover", featured Boyz II Men, and sampled Michael Jackson's "The Lady in My Life"; it eventually became an early hip-hop music video to air on VH1.

このアルバムのもうひとつのシングル「Hey Lover」はBoyz II Menをフィーチャーし、マイケル・ジャクソンの「The Lady in My Life」をサンプリングしたもので、最終的にはVH1で放映される初期のヒップホップ・ミュージックビデオとなった。

The song also earned him a Grammy Award.

この曲はグラミー賞も受賞した。

Yet another single from the album, "I Shot Ya Remix", included debut vocal work by Foxy Brown.

また、このアルバムからのシングル「I Shot Ya Remix」には、フォクシー・ブラウンのデビュー・ボーカルが収録されている。

In 1996, Def Jam released this "greatest hits" package, offering a good summary of Cool J's career, from the relentless minimalism of early hits such as "Rock the Bells" to the smooth-talking braggadocio that followed.

1996年、Def Jamはこの「ベストヒット」パッケージをリリースし、「Rock the Bells」のような初期のヒット曲の容赦ないミニマリズムから、その後の滑らかな口調の自慢話まで、クールJのキャリアをよくまとめている。

Classic albums including Bigger and Deffer and Mama Said Knock You Out are well represented here.

Bigger and Deffer』や『Mama Said Knock You Out』などの名盤が揃っている。

In December 1996 his loose cover of the Rufus and Chaka Khan song "Ain't Nobody" was included on the Beavis and Butt-Head Do America soundtrack & released as a single.

1996年12月、ルーファスとチャカ・カーンの曲「Ain't Nobody」の彼の緩いカバーは、Beavis and Butt-Head Do Americaのサウンドトラックに収録&シングルとしてリリースされた。

LL Cool J's interpretation of "Ain't Nobody" was particularly successful in the United Kingdom, where it topped the UK Singles Chart in early-1997.

LL Cool Jの "Ain't Nobody "の解釈は特にイギリスで成功し、1997年初頭のUKシングル・チャートのトップに輝いた。

In that same year, he released the album Phenomenon.

同年、彼はアルバム『Phenomenon』をリリース。

The singles included "Phenomenon" and "Father".

シングルには「Phenomenon」と「Father」が収録されている。

The official second single from Phenomenon was "4, 3, 2, 1", which featured Method Man, Redman & Master P and introduced DMX and Canibus.

Phenomenonからの公式セカンドシングルは「4, 3, 2, 1」で、Method Man, Redman & Master Pをフィーチャーし、DMXとCanibusを紹介した。

In 2000, LL Cool J released the album G.O.A.T., which stood for the "Greatest of All Time."

2000年、LL Cool Jは "Greatest of All Time "の略であるアルバムG.O.A.T.をリリースした。

It debuted at number one on the Billboard album charts, and went platinum.

ビルボード・アルバム・チャートで1位を獲得し、プラチナ・アルバムとなった。

LL Cool J thanked Canibus in the liner notes of the album, "for the inspiration".

LL Cool JはアルバムのライナーノーツでCanibusに「インスピレーションを与えてくれた」と感謝している。

LL Cool J's next album 10 from 2002, was his ninth studio (10th overall including his greatest hits compilation All World), and included the singles "Paradise" (featuring Amerie), and the number 1 R&B hit "Luv U Better", produced by the Neptunes.

2002年にリリースされたLL Cool Jの次のアルバム10は、彼の9枚目のスタジオアルバムで(ベスト盤のAll Worldを含めると10枚目)、シングル「Paradise」(Featuring Amerie)と、ネプチューンがプロデュースしたナンバー1 R&Bヒット「Luv U Better」が収録されている。

Later pressings of the album added the 2003 Jennifer Lopez duet, "All I Have".

このアルバムの後期プレスには、2003年のジェニファー・ロペスのデュエット曲「All I Have」が追加されている。

The album reached platinum status.

このアルバムはプラチナ・ステータスを獲得した。

LL Cool J's tenth album The DEFinition was released on August 31, 2004.

2004年8月31日、LL Cool Jの10枚目のアルバム「The DEFinition」がリリースされた。

The album debuted at No. 4 on the Billboard charts.

このアルバムはビルボードチャートで4位を記録した。

Production came from Timbaland, 7 Aurelius, R. Kelly, and others.

プロデュースはTimbaland、7 Aurelius、R.Kellyなどが担当した。

The lead single was the Timbaland-produced "Headsprung", which peaked at No. 7 on the Hip-Hop and R&B singles chart, and No. 16 on the Billboard Hot 100.

リードシングルはティンバランドがプロデュースした「Headsprung」で、ヒップホップ&R&Bのシングルチャートで7位、ビルボードホット100で16位を記録した。

The second single was the 7 Aurelius–produced, "Hush", which peaked at No. 14 on the Billboard Hip-Hop and R&B chart and No. 26 on the Hot 100.

セカンドシングルは7 Aureliusプロデュースの「Hush」で、ビルボードヒップホップ&R&Bチャートで14位、Hot100で26位となった。

2006–2012: Exit 13 and touring(13番出口とツアー)

LL Cool J's 11th album, Todd Smith, was released on April 11, 2006.

LL Cool Jの11枚目のアルバム、Todd Smithは2006年4月11日にリリースされた。

It includes collaborations with 112, Ginuwine, Juelz Santana, Teairra Mari and Freeway.

112、Ginuwine、Juelz Santana、Teairra Mari、Freewayとのコラボが収録されている。

The first single was the Jermaine Dupri-produced "Control Myself" featuring Jennifer Lopez.

ファーストシングルはJermaine DupriプロデュースでJennifer Lopezをフィーチャーした "Control Myself "だった。

They shot the video for "Control Myself" on January 2, 2006, at Sony Studios, New York.

2006年1月2日、ニューヨークのソニー・スタジオで「Control Myself」のPVを撮影した。

The second video, directed by Hype Williams, was "Freeze" featuring Lyfe Jennings.

Hype Williamsが監督した2つ目のビデオは、Lyfe Jenningsをフィーチャーした "Freeze "である。

In July 2006, LL Cool J announced details about his final album with Def Jam Recordings, the only label he has ever been signed to.

2006年7月、LL Cool Jは、彼がこれまで契約してきた唯一のレーベルであるDef Jam Recordingsとの最後のアルバムについて詳細を発表した。

The album is titled Exit 13.

アルバムのタイトルは「Exit 13。」

The album was originally scheduled to be executively produced by fellow Queens rapper 50 Cent.

このアルバムはもともと、同じクイーンズ区のラッパーである50 Centが製作総指揮をとる予定だった。

Exit 13 was originally slated for a fall 2006 release, however, after a 2-year delay, it was released September 9, 2008 without 50 Cent as the executive producer.

Exit 13は当初2006年秋にリリースされる予定だったが、2年遅れで2008年9月9日に50 Centをエグゼクティブ・プロデューサーとして抜擢してリリースされた。

Tracks that the two worked on were leaked to the internet and some of the tracks produced with 50 made it to Exit 13.

2人が手がけた曲はインターネットに流出し、50と制作した曲のいくつかはExit 13に収録された。

LL Cool J partnered with DJ Kay Slay to release a mixtape called "The Return of the G.O.A.T."

LL Cool JはDJ Kay Slayと組んで "The Return of the G.O.A.T." というミックステープをリリースした。

It was the first mixtape of his 24-year career and includes freestyling by LL Cool J in addition to other rappers giving their renditions of his songs.

これは彼の24年のキャリアの中で最初のミックステープで、LL Cool Jのフリースタイルに加え、他のラッパーが彼の曲を演奏している。

A track entitled "Hi Haterz" was leaked onto the internet on June 1, 2008.

2008年6月1日、「Hi Haterz」という曲がインターネット上に流出した。

The song contains LL Cool J rapping over the instrumental to Maino's "Hi Hater".

この曲はLL Cool JがMainoの "Hi Hater "のインストゥルメンタルにラップを乗せたもので、LL Cool JはJanet Jacksonのツアーに同行した。

He toured with Janet Jackson on her Rock Witchu tour, only playing in Los Angeles, Chicago, Toronto, and Kansas City.

Janet JacksonのRock Witchuツアーに同行し、ロサンゼルス、シカゴ、トロント、カンザスシティーでのみ演奏した。

In September 2009, LL Cool J released a song about the NCIS TV series.

2009年9月、LL Cool Jはテレビシリーズ「NCIS」をテーマにした曲をリリースした。

It is a single and is available on iTunes.

これはシングルで、iTunesで販売されている。

The new track is based on his experiences playing special agent Sam Hanna.

この新曲は、彼が特別捜査官Sam Hannaを演じた経験に基づいている。

"This song is the musical interpretation of what I felt after meeting with NCIS agents, experienced Marines and Navy SEALs," LL Cool J said.

この曲は、NCISの捜査官、経験豊富な海兵隊員、ネイビーシールズと会って感じたことを音楽的に解釈したものだ とLL Cool Jは語っている。

"It represents the collective energy in the room. I was so inspired I wrote the song on set."

「この曲は、その場にあったエネルギーの集合体を表現しているんだ。とてもインスピレーションを受けたので、撮影中に曲を書いたんだ。"

In March 2011 at South by Southwest, LL Cool J was revealed to be Z-Trip's special guest at the Red Bull Thre3Style showcase.

2011年3月のSouth by Southwestで、LL Cool JはRed Bull Thre3StyleのショーケースでZ-Tripの特別ゲストであることが明らかになった。

This marked the beginning of a creative collaboration between the rap and DJ superstars.

これは、ラップとDJのスーパースターのクリエイティブなコラボレーションの始まりとなった。

The two took part in an interview with Carson Daly where they discussed their partnership.

2人はCarson Dalyのインタビューに参加し、このパートナーシップについて語った。

Both artists have promised future collaborations down the road, with LL Cool J calling the duo "organic" One early track to feature LL's talents was Z-Trip's remix of British rock act Kasabian's single "Days Are Forgotten", which was named by influential DJ Zane Lowe as his "Hottest Record In The World" and received a favorable reception in both Belgium and the United Kingdom.

LL Cool Jはこのデュオを「オーガニック(有機的)」と呼び、LLの才能を生かした初期のトラックとして、イギリスのロックバンドKasabianのシングル「Days Are Forgotten」のZ-Tripによるリミックスがあります。この曲は影響力のあるDJ Zane Loweによって彼の「Hottest Record In The World」として選ばれ、ベルギーとイギリスの両方で好評を博した。

In January 2012, the pair released the track "Super Baller" as a free download to celebrate the New York Giants Super Bowl victory.

2012年1月には、ニューヨーク・ジャイアンツのスーパーボウル優勝を記念して、「Super Baller」を無料ダウンロードでリリースした。

The two have been touring together since 2011, with future dates planned through 2012 and beyond.

2人は2011年から一緒にツアーを行っており、今後も2012年以降の日程が予定されている。

2012–present: Authentic, G.O.A.T. 2 and future projects(2012年~現在オーセンティック、G.O.A.T. 2と今後のプロジェクト)

On October 6, 2012, LL Cool J released a new single from Authentic Hip-Hop called "Ratchet".

2012年10月6日、LL Cool JはAuthentic Hip-Hopのニューシングル "Ratchet "をリリースした。

Following that, on November 3, 2012, LL collaborated with Joe and producers Trackmasters with his second single, "Take It".

続いて2012年11月3日、LLはJoeとプロデューサーのTrackmastersとコラボし、セカンドシングル「Take It」を発表した。

On February 8, 2013, it was announced that the title of LL's upcoming album would be changed from Authentic Hip-Hop to Authentic with a new release date of April 30, 2013.

2013年2月8日、LLの次のアルバムのタイトルがAuthentic Hip-HopからAuthenticに変更され、新しいリリース日が2013年4月30日になることが発表された。

A new cover was unveiled at the same time.

同時に新しいジャケットも発表された。

At around the same time, it was announced that LL Cool J had collaborated with Van Halen guitarist Eddie Van Halen on two tracks on the album.

ほぼ同時期に、LL Cool JがVan HalenのギタリストEddie Van Halenとアルバムの2曲でコラボレーションしていることが発表された。

On October 16, 2013, the Rock and Roll Hall of Fame announced LL Cool J as a nominee for inclusion in 2014.

2013年10月16日、ロックの殿堂はLL・クール・Jを2014年の殿堂入りの候補者として発表した。

In October 2014, LL announced that his 14th studio album would be called G.O.A.T. 2 and would be released in 2015.

2014年10月、LLは14枚目のスタジオ・アルバムが『G.O.A.T. 2』となり、2015年にリリースされることを発表した。

LL stated that "the concept behind the album was to give upcoming artists an opportunity to shine, and put myself in the position where I have to spit bars with some of the hardest rhymers in the game"; however, the album was put on hold.

LLは「このアルバムのコンセプトは、これからのアーティストに輝く機会を与え、ゲームで最もハードなライマーたちとバーをスピットしなければならない立場に自分を置くことだった」と述べているが、アルバムは保留となった。

LL Cool J explained the reason for it, saying, "It was good but I didn't feel like it was ready yet."

LL Cool Jはその理由について、"良い作品だったが、まだ準備が整っていない気がした "と説明している。

On January 21, 2016, LL received a star on the Hollywood Walk of Fame.

2016年1月21日、LLはハリウッド・ウォーク・オブ・フェイムに星をもらった。

In March 2016, LL announced his retirement on social media, but quickly walked back his announcement and indicated that a new album was on the way.

2016年3月、LLはソーシャルメディアで引退を発表したが、すぐにその発表を撤回し、新しいアルバムが発売されることを示唆した。

LL hosted the Grammy Awards Show for five consecutive years, from the 54th Grammy Awards on February 12, 2012, through the 58th Grammy Awards on February 15, 2016.

LLは2012年2月12日の第54回グラミー賞から2016年2月15日の第58回グラミー賞まで、5年連続でグラミー賞ショーの司会を務めた。

In October 2018, LL Cool J was nominated for the Rock and Roll Hall of Fame.

2018年10月、LL・クール・Jはロックの殿堂入りにノミネートされた。

In September 2019, it was announced that LL had re-signed to Def Jam for future album releases.

2019年9月、LLが今後のアルバム・リリースのためにDef Jamと再契約したことが発表された。

His upcoming album will be produced by Q-Tip.

今後のアルバムはQティップがプロデュースする予定だ。

On December 29, 2021, LL Cool J canceled his performance at Dick Clark's New Year's Rockin’ Eve With Ryan Seacrest 2022 after testing positive for COVID-19.

2021年12月29日、LLクールJはCOVID-19の陽性反応が出たため、Dick Clark's New Year's Rockin' Eve With Ryan Seacrest 2022での公演をキャンセルした。

LL hosted the 2022 iHeartRadio Music Awards on March 22, 2022.

LLは2022年3月22日に開催された2022 iHeartRadio Music Awardsの司会を務めた。

Acting career(俳優としてのキャリア)

While LL Cool J first appeared as a rapper in the movie Krush Groove (performing "I Can't Live Without My Radio"), his first acting part was a small role in a high school football movie called Wildcats.

LLクールJがラッパーとして初めて出演したのは映画『Krush Groove』(「I Can't Live Without My Radio」を披露)だったが、彼の最初の演技は『Wildcats』という高校のフットボール映画での小さな役だった。

He landed the role of Captain Patrick Zevo in Barry Levinson's 1992 film Toys.

1992 年にバリー・レヴィンソン監督の映画『トイズ』でパトリック・ゼーヴォ大尉の役を射止めた。

From 1995 to 1999, he starred in his own television sitcom In the House.

1995年から1999年にかけては、自身のテレビ番組「In the House」に出演した。

He portrayed an ex-Oakland Raiders running back who finds himself in financial difficulties and is forced to rent part of his home out to a single mother and her two children, one of whom moves out with her before the third season.

彼は、元オークランド・レイダースのランニングバックで、財政難に陥り、シングルマザーとその子供2人に自宅の一部を貸すことになるが、そのうちの1人は第3シーズン前に一緒に引っ越してしまう、という役柄だった。

In 1998, LL Cool J played security guard Ronny in Halloween H20, the seventh movie in the Halloween franchise.

1998年、LL Cool Jは、Halloweenフランチャイズの7作目であるHalloween H20で警備員のRonnyを演じました。

In 1999, co-starred as Preacher, the chef in the Renny Harlin horror/comedy Deep Blue Sea.

1999 年、レニー・ハーリン監督のホラー/コメディー『Deep Blue Sea』でシェフのプリーチャー役で共演。

He received positive reviews for his role as Dwayne Gittens, an underworld boss nicknamed "God", in In Too Deep.

In Too Deep』では、"God "のニックネームを持つ裏社会のボス、ドウェイン・ギッテンス役を演じ、好評を博した。

Later that year, he starred as Julian Washington—a talented but selfish running back on fictional professional football team the Miami Sharks—in Oliver Stone's drama Any Given Sunday.

同年、オリバー・ストーン監督のドラマ『Any Given Sunday』で、架空のプロフットボールチーム「マイアミ・シャークス」の、才能はあるがわがままなランニングバック、ジュリアン・ワシントンを演じた。

He and co-star Jamie Foxx allegedly got into a real fistfight while filming a fight scene.

共演のジェイミー・フォックスとは、格闘シーンの撮影中に本物の殴り合いの喧嘩をしたと言われている。

During the next two years, LL Cool J appeared in Rollerball, Deliver Us from Eva, S.W.A.T., and Mindhunters.

その後2年間は、『ローラーボール』、『Deliver Us from Eva』、『S.W.A.T.』、『Mindhunters』に出演している。

In 2005, he returned to television in a guest-starring role on the Fox medical drama House; he portrayed a death row inmate felled by an unknown disease in an episode entitled "Acceptance".

2005年、Foxの医療ドラマ「House」にゲスト出演し、「Acceptance」というエピソードで、未知の病に倒れた死刑囚を演じ、テレビに復帰した。

He appeared as Queen Latifah's love interest in the 2006 movie Last Holiday.

2006年の映画『ラスト・ホリデイ』では、クイーン・ラティファの恋敵として出演した。

He also guest-starred on 30 Rock in the 2007 episode "The Source Awards", portraying a hip-hop producer called Ridikulous who Tracy Jordan fears may kill him.

また、『30 Rock』の2007年エピソード「The Source Awards」にゲスト出演し、トレイシー・ジョーダンが自分を殺すかもしれないと恐れるリディキュラスというヒップホッププロデューサーを演じた。

LL Cool J appeared in Sesame Street's 39th season, introducing the word of the day--"Unanimous"—in episode 4169 (September 22, 2008) and performing "The Addition Expedition" in episode 4172 (September 30, 2008).

LL Cool JはSesame Streetの第39シーズンに出演し、4169話(2008年9月22日)で今日の単語「Unanimous」を紹介し、4172話(2008年9月30日)で「The Addition Expedition」を演奏した。

Since 2009, LL Cool J has starred on the CBS police procedural NCIS: Los Angeles.

2009年からは、LLクールJがCBSの警察ドラマ「NCIS:ロサンゼルス」に出演している。

The show is a spin-off of NCIS, which itself is a spin-off of the naval legal drama JAG.

この番組はNCISのスピンオフで、NCIS自体は海軍の法律ドラマであるJAGのスピンオフである。

LL Cool J portrays NCIS Special Agent Sam Hanna, an ex–Navy SEAL who is fluent in Arabic and is an expert on West Asian culture.

LL Cool Jが演じるのはNCISの特別捜査官Sam Hannaで、アラビア語に堪能で西アジア文化の専門家である元海軍特殊部隊員である。

The series debuted in autumn of 2009, but the characters were introduced in an April 2009 crossover episode on the parent show.

このシリーズは2009年秋にデビューしたが、登場人物は2009年4月に親番組のクロスオーバー・エピソードで紹介された。

In 2013, LL received a Teen Choice Award for Choice TV Actor: Action for his work on the show.

2013年、LLはティーン・チョイス・アワードの「チョイスTVアクター」を受賞。同番組での活躍が評価された。

In 2013, LL co-starred as a gym owner in the sports dramedy Grudge Match.

2013年、LLはスポーツドラマ「Grudge Match」でジムのオーナー役で共演した。

Since April 2015, LL has hosted the show Lip Sync Battle.

2015年4月から、LLは番組『Lip Sync Battle』の司会を務めている。

He played Beth's father in Neighbors 2: Sorority Rising and was shown in a trailer for the film but his scenes were cut from the final product.

Neighbors 2: Sorority Rising』ではベスの父親役を演じ、映画の予告編に登場したが、最終的には彼のシーンはカットされた。

Other ventures(その他の事業)

LL Cool J worked behind the scenes with the mid-1980s hip-hop sportswear line TROOP.

LL Cool Jは、1980年代半ばのヒップホップ・スポーツウェア・ラインTROOPの舞台裏で働いていた。

LL Cool J launched a clothing line (called "Todd Smith").

LL Cool Jは衣料品ライン(「Todd Smith」と呼ばれる)を立ち上げた。

The brand produces popular urban apparel.

このブランドは、人気のある都市型アパレルを生産している。

Designs include influences from LL's lyrics and tattoos, as well as from other icons in the hip-hop community.

デザインはLLの歌詞やタトゥー、ヒップホップコミュニティの他のアイコンからの影響が含まれている。

LL Cool J has written four books, including I Make My Own Rules, (1997), an autobiography cowritten with Karen Hunter.

LL Cool Jは、Karen Hunterと共著の自伝「I Make My Own Rules」(1997年)を含む4冊の本を書いている。

His second book was the children-oriented book called And The Winner Is... published in 2002.

彼の2冊目の本は、2002年に出版されたAnd The Winner Is...という子供向けの本だった。

In 2006, LL Cool J and his personal trainer, Dave "Scooter" Honig, wrote a fitness book titled The Platinum Workout.

2006年には、LL Cool Jと彼のパーソナルトレーナーであるDave "Scooter" Honigが、The Platinum Workoutというタイトルのフィットネス本を書きました。

His fourth book, LL Cool J (Hip-Hop Stars) was cowritten in 2007 with hip-hop historian Dustin Shekell and Public Enemy's Chuck D. LL Cool J started his own businesses in the music industry such as the music label in 1993 called P.O.G. (Power Of God) and formed the company Rock The Bells to produce music.

彼の4冊目の本であるLL Cool J (Hip-Hop Stars)は、2007年にヒップホップ歴史家のDustin ShekellとPublic EnemyのChuck Dと共同執筆した。LL Cool Jは、1993年にP.O.G (Power Of God) という音楽レーベルなど音楽業界で自分のビジネスを始め、音楽を制作する会社Rock The Bellsを設立した。

With the Rock The Bells label, he had artists such as AMyth, Smokeman, Natice, Chantel Jones and Simone Starks.

Rock The Bellsレーベルでは、AMyth、Smokeman、Natice、Chantel Jones、Simone Starksといったアーティストを輩出した。

Rock the Bells Records was also responsible for the Deep Blue Sea soundtrack for the 1999 movie of the same name.

ロック・ザ・ベルズ・レコードは、1999年の同名の映画「ディープ・ブルー・シー」のサウンドトラックも担当した。

Rufus "Scola" Waller was also signed to the label, but was released when the label folded.

ルーファス・"スコラ"・ウォーラーもこのレーベルと契約していたが、レーベルの解散に伴い、リリースされた。

LL Cool J founded and launched Boomdizzle.com, a record label / social networking site launched in September 2008.

LL Cool Jは、2008年9月にレコードレーベル/ソーシャルネットワーキングサイトであるBoomdizzle.comを設立し、立ち上げました。

The website accepts music uploads from aspiring artists, primarily from the hip-hop genre, and the site's users rate songs through contests, voting, and other community events.

同サイトでは、主にヒップホップ・ジャンルのアーティスト志望者から楽曲のアップロードを受け付け、コンテストや投票などのコミュニティ・イベントを通じて、サイトのユーザーが楽曲を評価する。

In March 2015, LL Cool J also appeared in an introduction to WrestleMania 31.

2015年3月には、LL・クール・Jも「レッスルマニア31」の紹介で登場。

Legacy(遺産)

With the breakthrough success of his hit single "I Need a Beat" and the Radio LP, LL Cool J became an early hip-hop act to achieve mainstream success along with Kurtis Blow and Run-DMC.

ヒットシングル「I Need a Beat」とRadio LPの飛躍的な成功により、LL Cool JはKurtis BlowやRun-DMCと並んでメインストリームで成功を収める初期のヒップホップアクトとなった。

Gigs at larger venues were offered to LL as he would join the 1986-'87 Raising Hell tour, opening for Run-D.M.C. and the Beastie Boys.

1986-'87年のRaising Hellツアーに参加し、ランDMCやビースティ・ボーイズのオープニングを務めるなど、より大きな会場でのライブがLLにオファーされるようになった。

Another milestone of LL's popularity was his appearance on American Bandstand as the first hip-hop act on the show.

LLの人気のもう一つのマイルストーンは、American Bandstandにヒップホップアクトとして初めて出演したことです。

The album's success also helped in contributing to Rick Rubin's credibility and repertoire as a record producer.

このアルバムの成功は、リック・ルービンのレコード・プロデューサーとしての信頼とレパートリーに貢献することにもなった。

Radio, along with Raising Hell (1986) and Licensed to Ill (1986), would form a trilogy of New York City-based, Rubin-helmed albums that helped to diversify hip-hop.

Radio』は、『Raising Hell』(1986年)、『Licensed to Ill』(1986年)とともに、ニューヨークを拠点にルービンが手がけた3部作を形成し、ヒップホップの多様化に貢献することとなる。

Rubin's production credit on the back cover reads "REDUCED BY RICK RUBIN", referring to his minimalist production style, which gave the album its stripped-down and gritty sound.

ルービンのプロダクション・クレジットには「REDUCED BY RICK RUBIN」とあり、彼のミニマルなプロダクション・スタイルが、このアルバムに削ぎ落とされた硬質なサウンドを与えていることがわかる。

This style would serve as one of Rubin's production trademarks and would have a great impact on future hip-hop productions.

このスタイルはルービンのプロダクショントレードマークの1つとなり、後のヒップホップ作品に大きな影響を与えることになる。

Rubin's early hip hop production work, before his exit from Def Jam to Los Angeles, helped solidify his legacy as a hip hop pioneer and establish his reputation in the music industry.

ルービンの初期のヒップホップ制作は、デフ・ジャムからロサンゼルスに移る前であり、ヒップホップのパイオニアとしての彼の遺産を固め、音楽業界における彼の評判を確立するのに役立った。

Radio's release coincided with the growing new school scene and subculture, which also marked the beginning of hip-hop's "golden age" and the replacement of old school hip hop.

Radioのリリースは、ニュースクール・シーンやサブカルチャーの成長と重なり、ヒップホップの「黄金期」の始まりとオールドスクール・ヒップホップの代替わりを意味するものでもあった。

This period of hip hop was marked by the end of the disco rap stylings of old school, which had flourished prior to the mid-1980s, and the rise of a new style featuring "ghetto blasters".

ヒップホップのこの時期は、1980年代半ば以前に栄えたオールドスクールのディスコラップのスタイルが終わり、「ゲットーブラスター」を特徴とする新しいスタイルが台頭してきたことが特徴であった。

Radio served as one of the earliest records, along with Run-D.M.C.'s debut album, to combine the vocal approach of hip hop and rapping with the musical arrangements and riffing sound of rock music, pioneering the rap rock hybrid sound.

RadioはRun-D.M.C.のデビューアルバムとともに、ヒップホップやラップのボーカル的アプローチとロックの音楽的アレンジやリフ音を組み合わせた初期のレコードとして、ラップロックハイブリッドサウンドの先駆け的な役割を果たした。

The emerging new-school scene was initially characterized by drum machine-led minimalism, often tinged with elements of rock, as well as boasts about rapping delivered in an aggressive, self-assertive style.

当初は、ドラムマシンを中心としたミニマルなサウンドにロックの要素を加え、攻撃的で自己主張の強いラップを得意とするニュースクールだった。

In image as in song, the artists projected a tough, cool, street b-boy attitude.

イメージとしても、歌としても、タフでクールなストリートのBボーイのようなアティテュードを表現していた。

These elements contrasted sharply with the 1970s P-Funk and disco-influenced outfits, live bands, synthesizers and party rhymes of acts prevalent in 1984, rendering them old school.

これらの要素は、1970年代のP-FUNKやディスコの影響を受けた衣装、生バンド、シンセサイザー、パーティー・ライムなど、1984年に流行したアクトとは対照的で、オールドスクールであった。

In contrast to the lengthy, jam-like form predominant throughout early hip hop ("King Tim III", "Rapper's Delight", "The Breaks"), new-school artists tended to compose shorter songs that would be more accessible and had potential for radio play, and conceived more cohesive LPs than their old-school counterparts; the style typified by LL Cool J's Radio.

初期のヒップホップでは、ジャムのように長い曲が主流だったが(「King Tim III」、「Rapper's Delight」、「The Breaks」)、ニュースクールのアーティストは、オールドスクールよりも親しみやすく、ラジオで流れる可能性のある短い曲を作曲し、LLクールJのラジオに代表されるように、まとまったLPを構想する傾向にあった。

A leading example of the new school sound is the song "I Can't Live Without My Radio", a loud, defiant declaration of public loyalty to his boom box, which The New York Times described as "quintessential rap in its directness, immediacy and assertion of self".

ニュースクール・サウンドの代表的な曲は「I Can't Live Without My Radio」で、ラジカセへの忠誠心を大声で反抗的に宣言しており、ニューヨーク・タイムズ紙は「その率直さ、即時性、自己主張においてラップの真髄」と評している。

It was featured in the film Krush Groove (1985), which was based on the rise of Def Jam and new school acts such as Run-D.M.C. and the Fat Boys.

デフ・ジャムやランD.M.C.、ファット・ボーイズといったニュースクールの台頭を題材にした映画『Krush Groove』(1985年)でも取り上げられた。

The energy and hardcore delivery and musical style of rapping featured on Radio, as well as other new-school recordings by artists such as Run-D.M.C., Schooly D, T La Rock and Steady B, proved to be influential to hip-hop acts of the "golden age" such as Boogie Down Productions and Public Enemy.

ラジオで取り上げられたラップのエネルギーとハードコアな表現と音楽的スタイルは、ラン-D.M.C.、スクーリーD、Tラロック、ステディBなどのアーティストによる他のニュースクールの録音と同様に、ブギーダウンプロダクションやパブリックエネミーなどの「黄金期」のヒップホップ活動に影響を与えることが証明されたのである。

The decline of the old-school form of hip hop also led to the closing of Sugar Hill Records, one of the labels that helped contribute to early hip hop and that, coincidentally, rejected LL's demo tape.

オールドスクールなヒップホップの衰退は、初期のヒップホップに貢献したレーベルのひとつであり、偶然にもLLのデモテープを拒否したシュガーヒル・レコードの閉鎖にもつながった。

As the album served as an example of an expansion of hip-hop music's artistic possibilities, its commercial success and distinct sound soon led to an increase in multi-racial audiences and listeners, adding to the legacy of the album and hip hop as well.

このアルバムはヒップホップ・ミュージックの芸術的可能性を拡大する例となったが、その商業的成功と独特のサウンドは、やがて多人種のオーディエンスやリスナーの増加につながり、このアルバムとヒップホップのレガシーをさらに高めている。

In 2017, LL Cool J became the first rapper to receive Kennedy Center Honors.

2017年、LLクールJはラッパーとして初めてケネディセンター栄誉賞を受賞。

In 2021, he was inducted into the Rock and Roll Hall of Fame with an award for Musical Excellence.

2021年には、音楽的卓越性のための賞でロックの殿堂入りを果たした。

Personal life(個人生活)

Smith dated Kidada Jones, daughter of producer Quincy Jones, from 1992 to 1994.

スミスは1992年から1994年にかけて、プロデューサーのクインシー・ジョーンズの娘であるキダダ・ジョーンズと交際した。

He married Simone Johnson in 1995.

1995年にシモーヌ・ジョンソンと結婚した。

The couple met in 1987 and have four children.

夫妻は1987年に出会い、4人の子供をもうけた。

Smith reconciled with his father.[when?] In an episode of Finding Your Roots, Smith learned that his mother was adopted by Eugene Griffith and Ellen Hightower.

スミスは父親と和解した[when?]。『Finding Your Roots』のエピソードで、スミスは自分の母親がユージン・グリフィスとエレン・ハイタワーの養子であることを知る。

The series' genetic genealogist CeCe Moore identified Smith's biological grandparents as Ethel Mae Jolly and Nathaniel Christy Lewis through analysis of his DNA.

同シリーズの遺伝子系図学者セセ・ムーアは、DNAの分析により、スミスの生物学的祖父母をエセル・メイ・ジョリーとナサニエル・クリスティ・ルイスと特定した。

Smith's biological great-uncle was Hall of Fame boxer John Henry Lewis.

スミスの生物学上の大叔父は殿堂入りしたボクサーのジョン・ヘンリー・ルイスです。

Political involvement(政治的関与)

In 2002, LL Cool J supported George Pataki's bid for a third term as Governor of New York.

2002年、LL Cool Jはニューヨーク州知事として3期目を目指すジョージ・パタキを支援した。

In 2003, LL Cool J spoke at a U.S. Senate Committee hearing on the RIAA lawsuits against Americans distributing or downloading copyrighted music over peer-to-peer networks.

2003年、LL Cool Jは米国上院委員会の公聴会で、ピアツーピアネットワークで著作権のある音楽を配布またはダウンロードするアメリカ人に対するRIAAの訴訟について演説した。

He appeared to endorse the RIAA's position, claiming illegal file sharing was hurting his sales and that his session musicians “can’t live" due to the lost income.

彼はRIAAの立場を支持するように見え、違法なファイル共有が彼の売り上げに打撃を与えており、収入を失ったセッションミュージシャンは「生きていけない」と主張した。

Chuck D provided an opposing viewpoint, saying free file-sharing could be leveraged as a promotional tool and the industry was being overprotective of its copyright.

チャックDは、無料のファイル共有は宣伝ツールとして活用でき、業界は著作権を過保護にしていると、反対の立場を示した。

He also voiced his support for New York State Senator Malcolm Smith, a Democrat, during an appearance on the senator's local television show; he worked with Smith in putting on the annual Jump and Ball Tournament in the rapper's childhood neighborhood of St. Albans, Queens.

また、ニューヨーク州選出のマルコム・スミス上院議員(民主党)の地元テレビ番組に出演した際には、同議員への支持を表明した。スミス氏とは、ラッパーが幼少期に住んでいたクイーンズ区セント・オルバンズで毎年開催されているジャンプ&ボール大会の運営で協力関係にあった。

In a February 10, 2012 televised interview with CNN host Piers Morgan, LL Cool J expressed sympathy for President Barack Obama and ascribed negative impressions of his leadership to Republican obstruction designed to "make it look like you have a coordination problem."

2012年2月10日、CNNの司会者ピアース・モーガンとのテレビインタビューで、LLクールJはバラク・オバマ大統領に同情を示し、彼のリーダーシップに対するネガティブな印象を、「調整問題があるように見せる」ための共和党の妨害に起因するものとしている。

He was quick to add that no one "should assume that I'm a Democrat either. I'm an Independent, you know?"

また、「私が民主党と決めつけるのはよくない。私は無所属なんです。

In his 2020 book LL Cool J's Platinum 360 Diet and Lifestyle, he included Obama in a list of people he admired, stating that the then-president had "accomplished what people thought was impossible."

2020年に出版した『LL Cool J's Platinum 360 Diet and Lifestyle』では、尊敬する人物のリストにオバマを挙げ、当時の大統領は「人々が不可能だと思っていたことを成し遂げた」と述べている。

Philanthropy(慈善活動)

LL Cool J has his own charitable foundation called Jump & Ball, which is based in his hometown of Queens, New York, and offers an athletic and team-building program for young people.

LLクールJは、故郷のニューヨーク州クイーンズを拠点に「ジャンプ&ボール」という自身のチャリティ財団を持ち、若者のためのアスレチックやチームビルディングのプログラムを提供している。

He is also involved in many charitable causes for literacy, music, and arts programs for kids and schools.

彼はまた、子供たちや学校のための識字、音楽、芸術プログラムのための多くの慈善活動にも携わっている。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?