見出し画像

Until you fall

母:
Once again alone at night
Staring at the screen
Hoping everything's alright
But I have this bad feeling

Is this what I deserve ?
Is there another way ?

Out of nowhere seized by a strong sensation
That nothing will ever be the same again

But I will as always wait home till everything
Gets back as always and then, again, as always...

But I will as always wait home till everything
Gets back as always and then, again, as always...

娘:
Once again my train is late
Mama's gonna worry
Nothing to do but sit and wait
In the coldness of the city

I..............
I'm sick of it all

Out of nowhere seized by a strong sensation
That nothing will ever be the same again

But I will as always go home and everything
Will Get back as always and then, again, as always...

But I will as always go home and everything
Will Get back as always and then, again, as always...

(Work until you fall)

Blood on the railway
Blood on their hands
Papa's gone away
A life for a brand

Is this what we deserve ?
There is another way

<和訳>
<母>
また一人の夜。(家族の帰りを待っている)
ケータイのスクリーンを見ている。
皆無事で帰ってくる事を願っている。
でも今日は嫌な予感がする。

これは私にふさわしい人生なのだろうか?
他の人生はあるだろうか?

どこからとも無く強い感覚に襲われる。
その何でもないことは繰り返される。

でも私は家でいつものように家族を待つ。
いつものように帰ってきて、
そしていつものように再び繰り返す、、、

<娘>
また電車が遅れている。
ママが心配しそうだ。
都会の冷たさの中座って待つしかない。

私は・・・・・
私は全てにうんざりしている。

どこからとも無く強い感覚に襲われる。
その何でもないことは繰り返される。

でも私はいつものように家にも他のいろいろな場所にも行く。
いつものように戻り、
そしていつものように再び繰り返す、、、

(倒れるまで働け)

どこからとも無く強い感覚に襲われる。
その何でもないことは繰り返される。

でも私は家でいつものように家族を待つ。
いつものように帰ってきて、
そしていつものように再び繰り返す、、、
でも私はいつものように家にも他のいろいろな場所にも行く。
いつものように戻り、
そしていつものように再び繰り返す、、、

線路の上に血。
彼らの手に血。
パパは会社のために死んだ。

これは私達にふさわしい人生なのだろうか?
他の人生があるはずだ。

YouTube

https://youtu.be/g-Vgw5L1E-E

この記事が参加している募集

私の作品紹介

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?