見出し画像

2110年のはがき

私は2110年のはがきを手にしている。それは、私が生まれる前の2024年に、祖父が祖母に宛てた年賀状だ。祖父はその年に、初めて月に行った。月のコロニーで働くために、地球を離れたのだ。

はがきには、祖父が月で撮った写真が印刷されている。月の表面には、白いドームや太陽光パネル、ロボットや宇宙船が並んでいる。月の空には、地球が青く輝いている。祖父は、その景色を見ながら、祖母に思いを馳せたのだろう。

はがきの裏には、祖父の筆跡で、こんなことが書かれている。

「あけましておめでとう。月からの年賀状、届いたかな?こちらはとても忙しいけど、元気にやってるよ。月の生活は、想像以上に面白い。でも、やっぱり地球が恋しい。君の顔が恋しい。早く帰りたいな。」

私は、祖父の言葉に胸が熱くなる。祖父は、その後、何度も月と地球を往復した。祖母も、時々、祖父に会いに月に行った。二人は、月で結婚式を挙げた。私は、その写真を見たことがある。祖父と祖母が、月の国旗を掲げて、笑顔でキスをしている。それは、とても幸せそうな光景だった。

私は、祖父と祖母の愛の物語に感動する。私も、いつか、月に行ってみたい。祖父と祖母が見た景色を、自分の目で見てみたい。そして、私も、月からはがきを送りたい。私の大切な人に。

月の国旗

Postcard of 2110

I have a postcard from 2110 in my hand. It is a New Year's card that my grandfather sent to my grandmother in 2024, before I was born. My grandfather went to the moon for the first time that year. He left Earth to work in a colony on the moon.

The postcard is printed with a photo taken by his grandfather on the moon. The moon's surface is lined with white domes, solar panels, robots, and spacecraft. The Earth shines blue in the lunar sky. My grandfather must have thought of his grandmother while looking at that view.

On the back of the postcard, written in my grandfather's handwriting, is the following.

"Happy New Year. Did you receive the New Year's card from the moon? I'm very busy, but I'm doing well. Life on the moon is more interesting than I imagined. But I still miss Earth. I miss your face. I want to go home soon. What?”

My grandfather's words warm my heart. My grandfather went back and forth between the moon and the earth many times after that. My grandmother also sometimes went to the moon to see her grandfather. The two held a wedding ceremony on the moon. I've seen that photo. Grandfather and grandmother are smiling and kissing while holding up the moon flag. It was a very happy scene.

I am moved by the love story between my grandfather and grandmother. I also want to go to the moon someday. I want to see with my own eyes the scenery that my grandfather and grandmother saw. And I, too, want to send a postcard from the moon. To someone important to me.

((Bing)

この記事が参加している募集

#仕事について話そう

109,949件

#転職体験記

6,293件

よろしければサポートお願いします! いただいたサポートはクリエイターとしての活動費に使わせていただきます!