見出し画像

My life ~ ver, English~

初の試みとして、少し英語日記にも、短いですが、チャレンジしていきます。

たくさん文法や、表現等、いろいろなミスは許してください。

日本語訳(とりあえず言いたいこと)

 今週もたくさん仕事しました。先生という職業は、とっても忙しいです。今週は、若手の教員が、授業をするので、指導案をチェックして、アドバイスしました。
 授業を一生懸命に考えて、作り込むという作業は、めんどくさいけど、とってもいいことですよね☆。授業を頑張ることは、子どもが成長することにつながります。
 自分も教師のなりたての頃は、授業を一生懸命に考えることが好きでいましたが、、、今は、組織運営の方をさせられることが多く、毎日の仕事に対してストレスを抱えてしまうこともあります。
 今週指導した若手を見習って、自分も、先生としての仕事で、さらに授業をする力を高めていきたいです。


英語訳(頑張って書いた英語)

 i had a hard work this week. i am a teacher in an elementary school. This week, i taught a younger teacher. At that time, i gave some advices to her to improve her teaching-plan. Making teaching plan is so hard work, but it's very important to grow our students up.
 When i was a younger teacher, i had fun to make teaching plan and i work harder for our students. But now i must do Organizational management sometimes so i have somehow stress.
 Like her, i'll learn more about Education and improve my teaching-skill.

#英語日記 #初挑戦 #仕事 #教師の仕事について #今週のふりかえり

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?