見出し画像

旅するLeica|フィルムカメラ、M4-2で巡る横浜黄昏ベイクルーズ

横浜の夕暮れが、また私の心に刻まれる。

学生時代に何度か訪れたこの街。
しかし、私にとっては未知の世界だ。

今回はダークさんの案内で、横浜を巡った。
ダークさんの運転するランドクルーザーのエンジン音が心地よい。

Leica仲間のまことさんも一緒に、黄昏に暮れかける横浜の街を歩いた。

手にはLeica M4-2。
1979年に生まれた私の同士ともいうべきカメラ。
素朴な写りが、ふとした懐かしさを連れてくる。

シャッターを切るたびに、フィルムに記憶を焼き付ける、港の風、潮の香り。

ただ、どれだけ被写体を探しても、カメラに映らないものは多い。

風のささやき。

波のリズム。

その街の喧騒。

これら全てが、私の中に溶け込む。

写真には写らないが、確かに存在するものたち。

仕事に追われ、余裕を失いかけた私に、いつも声をかけてくれる2人。

シャッターの音が、私の心を解放する。

横浜の街が、私に語りかけてくる。

「ここに、今、生きている。」

夕暮れの港町で、私のLeicaは、それを証明してくれる。

動画はこちらからどうぞ

今回の使用フィルム

デジタル写真集「NOSTALGIA」発売中

Kindle Unlimitedなら無料!

AndyのSNSアカウント

YouTube ch 「Leicaに恋して。」

Instagram

Threads

今週のオススメLeica

NARRATION in MOVIE

The sunset in Yokohama is etched in my heart again.
The Leica M4-2 is my collection, born in 1979.

Today I went around Yokohama with Mr. Dark as my guide.
My Leica friend Makoto is also with me.

The engine of the Land Cruiser driven by Mr. Dirk is pleasant.

Every time you press the shutter, a memory is burned into the film, the breeze of the port, the scent of the sea.

I visited this city several times when I was a student.

There are many things that cannot be seen on camera.

The whisper of the wind.

the rhythm of the waves.

The noise of people.

All of these things are integrated into me.

Things that don't appear in photos, but certainly exist.

These two people always call out to me when I'm busy with work and take some time off.

Behind the shutters, freeing my heart.

The city of Yokohama speaks to me.

"I'm alive here, now."

In a port town at dusk, my Leica proves that.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?