見出し画像

August 21, 2023: Height Adjustment and Replacement of Mouse to Eliminate Fatigue (高さ調整、マウス交換、疲れ解消)

I had lately found it tiring and hard to do something with my PC for a long time. In particular, I felt that my right arm and hand were extremely tired as I use a mouse so much with my right hand. As a result, I have got a stiff shoulder. As I could not leave it as it was, I was determined to do something to get rid of the problem. First, I put my keyboard in a higher place than before. I bought a board of 80cm long, 30cm wide, and 3cm high. I put the board on my computer desk and then, my keyboard on it. As a result, I was able to type better than before. But I still had something uncomfortable. So I put a cushion on my chair to raise me up a bit. That made me feel very comfortable.
However, it did not completely get rid of the tiredness in my right arm. And I still had a stiff shoulder. So I tried changing my mouse. The mouse I had used was so small that I could wrap it with my hand. In place of it, I bought a new one that is as wide as the palm of my hand. Then, this had an immediate effect. It entirely took away from the tiredness of my arm and hand and the stiffness in my shoulder. I was surprised to see that changing the mouse was so helpful in getting rid of the problem entirely. The mouse I had used was so small that I used a lot of unnecessary force to operate it.

 このところ、パソコンで長時間に渡って何をしていると疲れるし、しんどいと感じていました。特に、右の手でマウスを操作するため、右腕と手にすごく疲れを感じていました。そのため、肩も凝るようになりました。このままにしておくわけにはいかないと思い、対策することにしました。最初に、キーボードの位置を高くしました。長さが80cm、幅が30cmで、高さが3cmくらいの板を買い、これをパソコンデスクの上に置いて、その板の上にキーボードを置くようにしました。お陰で、以前よりタイピングが楽になりましたが、まだ違和感がありました。そこで、椅子にざぶとんをおいて、少し高くしてみました。その結果、かなり快適になりました。
 それでも、右上の疲れが完全に抜けたわけではありませんでした。また、肩こりも消えません。そこで、マウスを変えてみることにしました。以前のマウスは、手のひらで包み込めるほど小さなものでした。これの代わりに、手のひらと同じ大きさのマウスを買いました。効果はてきめんでした。腕の疲れや肩のこりがなくなりました。マウス一つでこんなに違うものかと驚いています。以前のマウスは小さすぎて、操作に余計な力を使っていたようです。

この記事が参加している募集

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?