見出し画像

July 5, 2023: Review of the Last 6 Months (1), Stretches (半年の振り返り(1)、ストレッチ)

Time has flown by. It has been six months since the beginning of this year. Looking back, at the beginning of this year, I was determined to do at least four things every day. Among them was to do stretches, which was a top priority. Then, it was followed by posting English articles on ‘note’, studying English grammar, and doing maths in English. I have managed to do them every day, but each one has some problems that I have to work on.
It has been about seven months since I began to do the first one. I had done it before but not as seriously as now. It was when I was told that nothing changed in the flexibility of my body that I made up my mind to do it more seriously about seven months ago. Since then, I have been doing it three times a day for about an hour. As a result, my body has become more flexible. Stretching taught me that haste makes waste. When I began it more seriously, I tried to bend or stretch my body forcibly since I was desperate to make my body more flexible as quickly as possible. But it had no effect. Eventually, I found that I had no choice but to do it slowly over time.
It made me realize that it is a waste to force myself to do anything.

 時間はあっというまに過ぎます。今年も早くも半年が過ぎました。振り返ると、年初に4つのことを毎日やろうと決意しました。ストレッチ、noteに英文記事の投稿、英文法の勉強と数学を英語で勉強するの4つでした。現在もこの4つを毎日していますが、それぞれに課題があります。
最初のストレッチを始めて7か月が過ぎます。ストレッチをそれ以前からやっていたのですが、いまほど真剣ではありませんでした。体が依然とした硬いといわれたので、より真剣にやることにしました。それ以来、朝昼晩と毎回1時間くらいストレッチをするようになりました。そのおかげで、自分では以前よりはるかに柔らかくなったと感じています。ストレッチをやっていて、つくづく感じるのは、無理をしても無駄ということです。やり始め頃は、一刻も早く柔らかくしたくて、体を無理やり曲げたり伸ばしたりしていました。でも、ほとんど効果がありません。結局、時間をかけてゆっくりとやり続ける以外にないことがわかりました。
 このことから、人間は何事も無理をしても無駄だということがわかりました。

この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?