見出し画像

August 10, 2024:Studying Maths (59), Interquartile Range and Outliers (数学の勉強(59)、累積度数 )

I have just completed the fourth part of the statistics section in my maths textbook. In this part, I did the interquartile range and outliers. They were very hard to understand. I have never heard of and seen them before. So, I needed time, but I managed, to understand them. It gave my brain me a fresh air to analyse grouped data.

 統計の第4部を終えたところです。このパートでは、四分位範囲と外れ値をやりました。どちらも、非常に難しかったです。どちらもいままでに、聞いたことも見たこともありませんでした。時間はかかりましたたが、なんとか理解できました。グループ化されたデータの分析に新鮮な空気を与えました。





この記事が参加している募集

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?