見出し画像

February 15, 2023; Meribel (2), My Wife Lost Her Way.(メリベル(2)、妻、道に迷う)

While my wife went skiing alone, I spent the day relaxing with my daughter. On sunny days, we sat in the sun at an outdoor cafe. When my wife went skiing alone, she always skied in Meribel Mottaret. She must have been afraid of going far away alone. But she made a big mistake only once. She lost her way and worried me so much.
On that day, my daughter and I played at the bottom of a slope where my wife skied. After skiing it a few times, she moved up with a lift again. So I thought that she would ski down soon. But she did not come in sight of me. My daughter and I continued to look up the slope to find her. We stayed there for an hour. But she did not appear. While we were looking up, it was getting cold, and my daughter and I came back to our hotel and awaited my wife while playing cards. But my wife did not come back even an hour later. I got increasingly worried about what was happening to her and felt nervous. It was about two hours later that she came back to the hotel. I was relieved to see her in good condition.
She lost her way and skied down to Meribel instead of Meribel Mottaret. So she stopped skiing and tried to return to the hotel by bus. But a bus for the hotel did not show up soon. While she was at a bus stop, several buses came, and she asked the drivers if they were for Meribel Mottart. But she was told that they were not bound for Mottaret, but a bus for Mottaret was on its way. Eventually, she was at the bus stop for about an hour to take a bus to Mottaret.

 妻が一人で滑りに行った時は、娘とのんびり過ごしていました。天気のいい日は、屋外のカフェで娘と日向ぼっこしながら過ごしました。妻は、一人の時は、モッタレ内のコースを滑っていたました。一人で遠出するのが心細かったのだと思います。ところが、一度だけ、迷ってしまい、大変心配したことがあります。
 その日は、妻滑る斜面の下で、娘と遊んでいました。数回、滑った後、またリフトに乗ったので、すぐに降りてくるかと思って下で待っていたのですが、一向に降りてこないのです。僕と娘は斜面をずっと見上げていたのですが、妻は現れません。そこに1時間くらいいると、寒くなってきたので娘とホテルに戻りトランプをしていました。それから1時しても、妻は帰ってこず、どうしたのかと心配になるとともに不安が増してきました。そして、妻がホテルに戻ってきたのはそれから2時間後でした。彼女をの顔を見てほっとしました。
 道に迷ってしまい、メリベル・モッタレではなく、間違ってメリベルに降りてしまったようです。そこで、スキーは止めてバスでホテルに帰ることにしたのですが、モッタレ行きのバスがなかなかこなかったようです。バス停にいると、数台のバスが来たので、ドライバーにモッタレ行かと聞くと、「モッタレにはいかない。モッタレ行のバスは今こちらの向かている。」とのことでした。結局、モッタレ行きのバスに乗るのにバス停に1時いたそうです。

この記事が参加している募集

#英語がすき

19,779件

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?