見出し画像

June 16, 2024: Italian Generosity (イタリアン人の鷹揚さ)

The other day, I was reminded of my chat with a few members of my Italian customer. It was a part of my chat with them at a restaurant at lunch a long time ago. In the beginning, we talked about our business, but in the middle, we stopped talking about it and chatted about what was going on in our daily lives. Among them was politics, which we talked about. We had known that Italy and Japan had the same political system of democracy. But we found that each had its own political culture. So, we concluded that each had its own democratic system and had nothing in common.
Then, I asked one of the members to tell me who was President and Prime Minister of Italy at that time. He was supposed to tell me the names at once. But he could not answer it and asked his boss if he knew them. But the boss failed to give the names, either. And instead of giving me the names, they told me that they did not mind who they were and that whoever they were had nothing to do with their lives.
I still do not know if they said so as an excuse. But it was not strange for them to say that, given the characters of the two Italians. I do not mean to say all Italians have similar characters to them. But at least the two were very generous with anything.
I need these characters for what I am now. I am now very frustrated with politics in Japan and am struggling to calm my anger about it. If I had the same big heart as those two Italians, how helpful it would be for me!

 先日、イタリアのお客さんのスタッフ二人と話した時の事を思い出しました。ずいぶん前のことですが、昼食時にレストランで彼らと話したときのことでした。初めのうちは仕事の話をしていたのですが、途中からその話はやめて、お互いの日常生活について話すようになりました。その中で政治が話題になりました。どちらの国も民主政治体制であることは知っていました。でも、それぞれに独自の政治文化があることが分かりました。それで、それぞれが独自の民主主義システムを持っており、共通点はないという結論に達しました。
 そこで、スタッフの一人に、当時のイタリアの大統領と首相を聞いてみました。すぐに答えてくれると思ったのですが、返事が返ってきませんでした。代わりに、上司に名前を知っているか聞いたのです。でも、その上司も答えられませんでした。その代わりの答えが、「誰であろうと気にしない。誰がなろうが自分たちの生活には関係ない。」でした。
負け惜しみでそう言ったのかどうかは今でもわかりません。でも、2人のイタリア人の性格を考えれば、彼らがそう言ったとしても不思議ではありませんでした。すべてのイタリアの人が彼らと似たような性格だと言うつもりはありませんが、少なくとも2人は何事にも非常に鷹揚でした。
 今のボクには、この性格が必要です。今、日本の政治にとても苛立ち、その怒りを鎮めるのに必死です。あの二人のイタリア人のような大きな心を持っていたら、どれほど助かることか!

この記事が参加している募集

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?