見出し画像

April 24, 2023: Meeting My Colleague Again, Better Than Izakaya Restaurants (同僚との再会、居酒屋より良かった)

Only a week after I had fully recovered from the bleeding from the bottom, I met my colleague. That day, we started drinking and eating at 15:00 and enjoyed it a lot. Before the COVID-19 pandemic, we used to start it around 19:00 and go on until midnight. But I changed my mind and came to start earlier. It is because I no longer have the stamina to go on it until midnight. The day after I drank and ate with him, I always had a hangover and had to waste the day. I got tired of it and changed my mind.I have another reason for it. I hate Japanese-style bars, izakayas. They always set a time limit, like two or three hours. I cannot bear it because I always feel asked to leave it as quickly as possible.So, I asked him to meet me at 3 p.m. that day. It was a weekday, and we took paid leaves. And we went to a Saizeriya restaurant instead of izakayas. We drank two bottles of wine and ate a lot of meals for two hours. It was a great time. We never stopped talking. I had as much or more fun than in the izakayas. It had a good selection of drinks. And the meals were better than at the izakayas. They were more affordable and of better quality. Most importantly, it had no time limit and had more comfortable seats than the izakayas. If I could meet him again, I would choose a family restaurant instead of an izakaya.

 下血が完治して1週間で同僚に会い、15時からたらふく飲み食いしました。
 コロナ感染以前は、19時頃から飲み始めて、深夜まで飲み明かしたものです。でも、気が変わって、早く飲み始めるようになりました。もう、深夜まで飲み明かす体力がなくなってきたからです。同僚と飲んだ翌日は、いつも二日酔いで一日を棒に振っていました。これが嫌になって、気が変わりました。
 また、もう一つ理由があります。居酒屋で飲み食いするのが嫌になったのです。居酒屋にいくと、2時間や3時間などの時間制限がありますが、これが耐えられないのです。店から早く出て行けとせかされている気分になります。
 なので、その日は、同僚と午後の3時に待ち合わせしました。当時は、平日だったので、二人ともこのためだけに有休をとりました。そして、サイゼリヤに入って、2時で、ワインを2本空け、食べまくりました。めちゃくちゃ楽しい時間で、話が途切れることはありませんでした。また、居酒屋と同じように、いやそれ以上に楽しめました。酒の種類も豊富で、料理は居酒屋よりよかったです。そして何よりも、座席が居酒屋より快適で、時間制限もありませんでした。また、同僚と会うことがあれば、ファミレスにします。


この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?