見出し画像

January 3, 2024: Earthquake in the Noto Peninshula(能登半島の地震)

On the first day of 2024, a powerful earthquake struck Japan. It hit the Noto Peninsula on the Sea of Japan side. It was so strong that it also hit where I live in the Tokyo area and my apartment shook badly for a few minutes. Fortunately, it was not damaged and my wife and I were not injured. But it reminded me of earthquakes in Niigata and the Tohoku area in 2006 and 2011, respectively. These areas are far away from where I live in the Tokyo area. Nevertheless, they hit my apartment and shook it a lot. That meant that they caused a lot of serious damage and injuries to the areas near the earthquake centres. Like them, this earthquake has also caused serious damage and injuries to the Noto Peninsula and areas around the peninsula. I knew it on TV news on the second day of the tragedy. It could have been worse. No damage was found in many of the nuclear power plants in the area. It will be a long way for the victims to be happily settled in again. I hope that they will be able to resume their peaceful lives soon.
The earthquake reminded me that the future is a mystery. No one knows what will happen immediately after the moment I am now living. And it tells me that no good preparations will help in the face of a huge disaster. And a lot of challenges lie ahead of the victims. That means that I have to make the most of every second and live the second I am living to the fullest. The future may or may not wait for me.

 2024年の元日、日本を強い地震が襲いました。日本海側の能登半島が襲われました。強い地震だったので、ボクが住んでいる東京周辺でも地震を感じ、ボクのマンションも数分間ひどく揺れました。幸いなことにマンションに被害はなく、ボクも妻も怪我はありませんでした。でも、2006年と2011年の新潟と東北の地震を思い出しました。この二つの地域は、ボクが住んでいる東京周辺から遠く離れていました。にもかかわらず、地震はボクのマンションを直撃し、マンションは大きく揺れました。そして、震源地に近い地域に甚大な被害と傷害をもたらしました。今回の地震でも、能登半島やその周辺に大きな被害や負傷者が出ています。悲劇があった翌日のテレビのニュースを見て分かりました。でも、不幸中の幸いは、この地域にある多くの原子力発電所には被害がなかったことです。被災された方々が以前の生活を取り戻すには、長い道のりが待っています。一日も早く平穏な生活を取り戻せることを願います。
 震災で、「一寸先は闇」と思い知らされました。自分が今いる直後に何が起こるかは誰にもわかりません。そして、巨大な災害を前にしては、どんな準備も役に立たないことも分かりました。更に、被災者の前には多くの困難が待ち受けています。つまり、一秒一秒を大切に、今を精一杯生きなければならないということです。未来はあるかもしれないし、ないかもしれません。


この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?