見出し画像

August 5,2024: My Life without My Wife (妻のいないボクの暮らし)

The other day, my wife went to Kyoto to see my aunt. She stayed at a hotel in Kyoto for one night and came home on the evening of the following day. During that time, I had to live on my own at home. It had been a very long time since I had lived on my own. So, I was exhausted and got in bad shape. But I did not do much. All I had to do was what my wife has always done. In other words, I had to get food for lunch and dinner, go to a bath and go to bed.
During the two days, I went to two convenience stores to get food for lunch and dinner. On the day when my wife left for Kyoto, I went to a Seven-Eleven to get bread for lunch and pasta for dinner. The following morning, I went to a Family Mart to get bread for the second lunch. It was not a hard job to get food at convenience stores, as I am used to it. But it was confusing and tedious that I had to plan what to eat for each meal. At the same time, I found how tedious it was that my wife had to think about what to cook for each meal at home.
The first night, I took a bath. It was as usual, and I did nothing else but have a bath. I just took it and got out of the bathroom without washing the tub or the room.
Then, as usual, I went to bed around 10:00 p.m. But I could not fall asleep quickly. That day, I got up in the early morning, around 4:30, because it was the time my wife woke up. So, I must have been tired and should have fallen asleep right away that night. In the end, I did not get to sleep until around 3 a.m., so I was in bad shape when I woke up the following morning. It seemed that I got so nervous about sleeping alone that I could not fall asleep soon. But I recovered quickly from it after my wife came back home. On the day my wife came home, I had a good sleep in the night and was in good shape as usual when I got up.
The 2 days told me that I would not be able to live without my wife.

 先日、妻がボクの叔母に会いに京都へ行きました。京都でホテルに一泊し、翌日の夕方に帰ってきました。その間、ボクは、一人で暮らすることになりました。一人で暮らすのは本当に久しぶりでした。そのため、疲れ果てて体調を崩してしまいました。でも、大したことはしていませんでした。やらなければならなかったことは、妻がいつもやっていることでした。昼と夜の食事を買ってきて、お風呂に入って、寝るだけです。
 この2日間、2軒のコンビニで昼と夜の食料を調達しました。妻が京都に向かった日は、セブンイレブンで昼食のパンと夕食のパスタを買いました。そして、翌朝に、2回目の昼食用のパンを買いにファミリーマートに行きました。コンビニで食事を調達するのは慣れているので苦ではなかったです。でも、毎食何を食べようかと考えるのが大変で面倒でした。と同時に、妻が家で毎食、献立を考えて料理することがいかに面倒なことかがよくわかりました。
 初日の夜は、風呂にも入りました。いつものように、風呂に入る以外に何もしませんでした。浴槽や浴室を洗うこともせず、ただ風呂に入って浴室から出ただけでした。
 その後、いつものように22時ごろに寝たのですが、すぐには寝付けませんでした。その日は、早朝の4時半ごろに起きました。妻が、その時間に起きたためです。だから、体は疲れていて、その夜はすぐに眠れるはずでした。でも、結局、寝たのは午前3時頃で、翌朝、目が覚めた時は調子が悪かったです。一人で寝ることに緊張して、すぐには寝付けなかったようです。
でも、妻が帰ってきてからはすぐに回復しました。妻が帰ってきた日は、夜もぐっすり眠れたし、起きたときもいつもどおり元気でした。
 この2日間で、ボクは妻なしでは生きていけないことを思い知らされました。


この記事が参加している募集

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?