見出し画像

June 7, 2024: Favourie Phrase(口癖)

Lately, I tend to say in my heart, ‘laugh at myself’. One day, I came up with this idea. I used to take a lot of time to get rid of the negative feelings, such as sadness, anxiety, anger and pain, once I had them. So, I had tried to find a way to get rid of them as fast as possible. Then, I was lucky to hear Akashiya Sama-san saying that laughing would help to get rid of them. Since then, I always try to laugh as much as possible when I am faced with these negative ones. Among them, I tend to get annoyed many times a day. I tend to get upset myself when I fail to do as I expected. So, I try to laugh when I fail to do as I expected. But in the beginning, it did not work well and I had to try various ways of laughing. Then, I finally found that laughing at myself was the best way to get rid of the negative feelings as soon as possible. In the beginning, I tried to laugh at what happened right in front of my eyes when I had these negative feelings. But it did not help me to get rid of the feelings. Instead, I tried to laugh at myself for not being able to do what I expected. Then, I managed to get rid of them. Laughing at myself required me to see myself in the third person. Then, I found myself annoyed by a very small thing, which made me laugh.
Since then, when I get something negative, I always try to laugh at myself instead of what has happened. As Sanma-san says, laughing helps me to heal my negative feelings.

 最近、心の中で『自分を笑え』と言うことが多いです。ある日、これを思いつきました。以前は、悲しみ、不安、怒り、痛みといったマイナスの感情を一度抱くと、取り除くのにすごく時間がかかっていました。それで、できるだけ早くそれらを取り除く方法を探しました。そんなとき、運よく、明石家さんまさんが「笑うと解消される」と言うのを聞いたのです。それ以来、マイナスの感情に見舞われたら、できるだけ笑うようにしています。マイナスの感情の中でも、ボクは、一日に何度もイラっとすることが多いです。思ったとおりにできなかったとき、いつもイラっとします。 そんな時に、笑うようにしています。でも、最初の頃はなかなかうまくいかず、いろいろな笑い方を試しました。そうしてようやく、自分を笑うことが、マイナスの感情を一刻も早く取り除く最良の方法であることに気付きました。最初の頃は、マイナスの感情を抱いたとき、目の前で起こったことを笑おうとしていました。でも、それでマイナスの感情が消えることはありませんでした。それで、思い通りにできない自分を笑うようにしました。そうしたら、マイナスの感情を取り除くことができました。自分を笑うには、自分を客観視する必要がありました。すると、とても小さなことでイラっとしている自分に気づき、笑えたのです。
 それ以来、何かマイナスの感情を持った時は、起こったことに対してではなく、自分自身を笑うようにしています。さんまさんが言うように、笑えば、マイナスの感情も癒されます。


この記事が参加している募集

#英語がすき

20,032件

#日々の大切な習慣

with ライオン

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?