見出し画像

Skyscraper/Streetlight Manifesto(cover)和訳


Come let us make bricks
レンガを作ろう

And burn them hard
そして、それらを激しく燃やすんだ

We'll build a city with a tower for the world
世界に向けた塔のある街を作るんだ

And climb so we can reach
そして、俺たちが到達できるように

Anything we may propose
俺たちが提案できるものは何でも

Anything at all
何でもさ

Build me up, tear me down
俺を構築し、自分自身を破壊するのさ

Like a skyscraper
超高層ビルのように

Build me up, then tear down these joining walls
俺を構築し、積み合わさった壁をぶっ壊すんだ

So they can't climb at all
だから彼らには登ることができないのさ

So they can't climb at all


I know why you tore it down that day
俺は君がそれを壊した理由を知ってるよ

You thought, that if you got caught
もし君が捕まったら

We all go away
俺たちはみんな行っちゃうよ

Like a spoiled little baby
甘やかされ育った小さな赤ちゃんのように

Who can't come out and play
出てきても何もすることができない人

You had your revenge
君はリベンジしたんだ

Build me up, tear me down
俺を構築し、自分自身を破壊するのさ

Like a skyscraper
超高層ビルのように

Build me up, then tear down these joining walls
俺を構築し、積み合わせた壁をぶっ壊すのさ

So they can't climb at all
だから彼らには登ることができないんだ

So they can't climb at all


Well madness reigned
狂気が降臨した

And paradise drowned
そして楽園は沈んだ

When Babel's walls came on crashing down
バベルの壁が崩れ落ちた時

Now the echoes roar
今轟音を立てる

For the story lived
生きた物語の為に

That was hardly understood
ほとんど理解されなかったけどな

And never any good
決して良いことではないんだよ

So build me up, tear me down
だから俺を築き上げて、自分自身を破壊するのさ

Like a skyscraper
超高層ビルのように

Build me up, then tear down these joining walls
俺を構築し、積み合わさった壁をぶっ壊すんだ

So they can't climb at all
だから彼らには登ることができないんだ

So they can't climb at all




アーティスト:Streetlight Manifesto
アルバム:99songs of revolution
原曲Bad Religion

いつも間奏から大体果てます🥺🧠🧠

Bad Religion


この記事が参加している募集

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?