見出し画像

NOFX/Herojuana


Light the match,
burn the flower
マッチに火をつけ
花を燃やせ

Leave behind,
all the wrong
あらゆる不都合を
置き去りにして

Why be sad?
一体何が悲しい?

When happiness can be
bought for a little more then free
幸福が小銭程度で買えるようになったら

Modern day prohibition
だがそれは
現代における禁止事項

Are we men?
Are we children?
俺たちは人間か?
ただガキなのか?

At what age,
can I choose how to live?
いくつになれば
生き方を選べるんだ?

The only real drug problem is
scoring real good drugs
唯一本当に問題なのは
本当に良い薬まで点数をつけることさ

Haven't we learned our lesson?
まだ懲りないのか?

The corner store sells finer scotch
街角の商店は
上等なスコッチを販売してるし

But who's got uncut powder?
それを手にしてるのは誰だ?

We just want
what is ours (dignity)
俺たちの尊厳は
俺たち自身のものでありたい

If God created plants and buds
that I find and abuse
俺が見つけて乱用する
植物やつぼみを神が作ったのなら

Then who the fuck
are you to judge me?
俺を裁こうとするコイツは
一体なんなんだ?




この記事が参加している募集

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?