見出し画像

砂漠の家~25 years of monologue~


My heaven English dictionaryを残し綴っていこうと思ったのは私のRight manとの出会いでした。その出会いまでの道のりは長く、そして偶然?いえ決められていた様にユニークでした。それまでの経緯には”砂漠の家”は欠かせない私の人生の大切な物語です。2019年夏ー1994年夏。

私は、昨年2019年夏 陽炎を見ました。砂漠の村、忘れられた村、ルート6と貨物列車に挟まれた家、通過するだけの小さな村。誰も興味を示さない。誰も知らない土地に私は、25年間愛し続けた(その愛はMicroの愛で後に幻想だと気付きました)一人の男性に会いに行きました。砂漠の嵐が始まった(湾岸戦争1990-1991)後の1994年、彼と出会いました。火の国ジパングで、海と山に囲まれた神の国で。砂漠とは真逆の、水の豊富な美しい国。とても暑い夏、愛という名が頭文字の、愛南の田舎町で私たちは直ぐに恋に落ちました。大学の夏休みは私たちにとって最高のヴァカンスでした。一夏が終わり彼は砂漠の家に戻りましたが、約束通り秋には私の所に戻ってきてくれた。しかし、彼の砂漠の家の家族は、長男の彼に頼りきっていました。私は彼を家族の元に戻しました。2019年、偶然彼の息子の写真をSNSで見つけた25年前の彼と同じ瞳でした。その記事は、白血病で亡くなった彼の息子の葬儀の日程日の記事でした。彼は今も砂漠の家に住んでいた。私を25年間待ってくれていました。昨年会いに行った。私のこの世界での愛はここで完結すると思っていました。〜To be continued in Desert house〜

"MICRO AND MACRO LOVE"MY Right man Blog V.T
Love is having peak experiences as we connect with others and/or the universe.

Micro or personal love is connecting with specific individuals or experiences. It is physically pleasurable; intense; dramatic; joyful; sometimes painful. When in micro love we take ourselves seriously as it feels very real as it energizes us. It is an experience of heart and loins. It is finite as it is specific to the individuals or experiences that engender it.

Macro love is love of everything. It is a sense of being one with everything; a calm, joyous state. It is an experience of heart and mind. It is knowing eternal life.

While micro and macro love are mutually exclusive, we can experience both. However, those who haven’t experienced macro love only know micro love. Those who have macro love experiences can also experience micro love. Those solely experiencing micro love view those experiencing macro love as having an experience of the head not the heart, as not having truly experienced love. Those who experience macro love pity those whose only experience is micro.

今日の三行ラブレター💌 "What’s good for you is good for me. I won’t leave you. Your English is fine. Works for me. I love you.I always have and always will."あなたにとって良いことは、私にとって良いことです。君を置いては行かない.あなたの英語は良いです。私のためにうごいてます。あなたをいつも愛しています、これからもずっと。。。"

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?