日本の文化?その2
さて、どうなったのか?
難易度SSSの即興スピーチ!
考えのまとまらないまま即興スピーチを始める。
I started the speech before I elaborate it.
J'ai commencé un speech.
最初に、日本の文化について私は誇りに思うと言ったら、思いの外、興味を引くことに成功した。
At the beginning of my speech, I introduced my thesis was Japanese culture. Unexpectedly, I could attract classmates and teacher to my speech.
D'abord, j'ai présenté ma thèse sur la culture japonaise.
J'ai peut attract l'élèves et le profeccer.
しかし、一体何について話そうか?
Anyway, what should I talk about?
Quel sujet dois-je aborder?
大風呂敷を広げたものの、なんせ考えがまとまっていない。
I think my thesis was too wide to speech.
結局、日本には四季があり、それぞれの季節の魅力について話しました。
Finally, I talked about Japanese four seasons and each characteristic.
Enfin, j'ai parlé des quatre saisons japonaises et de leurs caractéristiques.
単調なgrammarだったので、聴いてる人らは退屈だったかもしれない。
I supposed listeners might have been bored with my speech because I used simple grammar.
先生も期待外れだったみたいで、日本人の特徴について知ってることを話してくれた。
Teacher seemed to be dissatisfied so that he taught us about Japanese characteristics.
例えば日本人は授業の最中に質問をしない。
For example, almost of all Japanese do not ask teacher during classes.
Par exemple, japonaises ne demandent pas leur avis à leur professeur pendant les cours.
それはなぜかというと、彼らは授業の進行の妨げになるようなことはしない。
This is because they would not disturb programs in the class.
Parceque ills ne doivent pas perturber les programmes de la classe.
シャイだと思われることもあるが、礼儀を重んじているからである。
Japanese are often recognized to be shy. However, they actually think it is manners.
イラン出身の先生は、僕より日本人について詳しいようだ。
The teacher who is from Iran is quite familiar with Japanese than me.
今なら何について話すだろうか。続く。
Now I wonder what I talk about. To be continued.
けっこう良い内容だな。
日本の文化とひとことで言っても、他国の文化との比較でしか分からない気がする。
そのためには、海外で体験するのが一番!
この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?