見出し画像

英字新聞【Zordixが4200万ドルでMaximumGamesを買収】稲妻速報







Zordixが4200万ドルでMaximumGamesを買収


常勤ライターJeffrey Rousseau 
Monday 29th November 2021

 本日、スウェーデンのゲーム会社Zordixが、ゲームパブリッシャーのMaximumGamesを買収したと発表しました。

 買収額は4200万ドルで、最大3,000万ドルの株式と現金からの潜在的収益が見込めるという。

 2009年に設立されたZordixは、Dustoff Zなどのタイトルを開発した大手ゲーム開発会社で、PonpuやTheLightbringerなどの外部開発タイトルをもリリースしています。

 Maximum Gamesは2009年に設立され、企業のパッケージ版デジタル版ゲームリリース、または配布サポートしています。 これまでに、Kena:Bridge of Spirits、Among Us、Power Rangers:Battle for theGridなどの有名なタイトルのリリースに取り組んできました。

Zordix の創設者兼最高経営責任者(CEO)Matti Larssonは、次のように述べています。

過去1年以内に、ZordixはMergeGamesとInvictusGamesを買収し、同時にDimfrostStudioとZordixRacingの親会社としても機能しております。



Zordix acquires Maximum Games for $42m

 Today Swedish gaming firm Zordix has announced it has acquired publisher Maximum Games.

 The purchase was in the amount of $42 million with an additional potential earn out of up to $30 million in shares and cash.

 Founded in 2009, Zordix has a number of development studios that have created titles like Dustoff Z, and it has also published externally developed titles such as Ponpu and The Lightbringer.

 Maximum Games was established in 2009 and helps companies publish and/or distribute games physically as well as digitally. It has previously worked on releases for high-profile titles like Kena: Bridge of Spirits, Among Us, and Power Rangers: Battle for the Grid.
 "With Maximum Games on board, we are now equipped with an incredible infrastructure that has a history of proven success in all aspects of game publishing," said founder and CEO of Zordix Matti Larsson.

 Within the past year Zordix has acquired Merge Games and Invictus Games while also serving as the parent company of Dimfrost Studio as well as Zordix Racing.



【出所:https://www.gamesindustry.biz/articles/2021-11-29-zordix-acquires-maximum-games-for-usd42m】

欧州最大のゲームメディアであるEurogamer.netを運営するGamer Netoworkによるゲーム業界向け情報サイトの英字新聞です。




↓これは囲碁です
○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○






CD Projektの売上は増加したが、GOGは苦戦



編集長Brendan Sinclair 
Monday 29th November 2021

CD Projektは本日、第3四半期の財務報告書を発表しました。小売で遅れをとっている一方で、開発部分で事業利益を示しています。

同社の総売上高は38%増の1億4,400万ズウォティ(3,470万ドル)、純利益は30%減の1,630万ズウォティ(392万ドル)でした。

CD Projektの最高財務責任者(CFO)兼バイスプレジデント (VP)の Piotr Nielubowiczによると、利益の低下は、サイバーパンク2077の更新とサービスの費用、および新しいプロジェクトの初期の作業に起因するという。

収益があまりお世辞にも良いとは言えないもう1つの要因は、同社のデジタルストアフロントであるGOG.comの業績でした。既存タイトルのスタートレックゲーム、ミスト、および新規タイトルのサイコノーツⅡなどが四半期中に発売されたにもかかわらず、GOGの収益は3%増の4,180万ズウォティ(1,010万ドル)にとどまりました。

同時に、GOGは、前年同期に実現した13万ズウォティ(31,000ドル)と比較して、475万ズウォティ(114万ドル)のセグメント純損失を計上しました。

昨年の第1~第3四半期の累積利益570万PLN(137万ドル)と比較して、GOGはこれまでに921万PLN(221万ドル)の純損失を計上しました。

同社はまた、サイバーパンク2077とウィッチャーⅢワイルドハントの次世代バージョンの発売時期を繰り返し強調しました。 前者は2022年の第1四半期に予定されており、後者は第2四半期の予定です。

最後に、CD Projektは、最近買収されたゲーム開発会社The MolassesFloodががCD Projekt社自身のIPに基づいて新しいプロジェクトを開発していると述べ、その詳細はまだ発表できないという。


 


【新しい単語】テストに出るわよ!暗記してくださいいや覚えとけ


Vice President(VP):なんだ副社長じゃねえかと思っているあなた!Vice President(VP)は、ほとんどの場合は副社長を意味するでなく、一部の団体や会社では副会長や副理事長、副社長などと和訳するほど高位ではない職位の名称として用いられており、そのような場合には日本語では「副会長」、「副理事長」、「副社長」などと訳さずに「バイスプレジデント」と表現することが多い。めちゃくちゃ紛らわしい単語で、小一時間かけて確認しないといけません。

○Release Windows:発売時期。「Release Date(発売日)」とは異なり、「2022年春」「今秋」など、漠然とした「時期」を表す言葉です。ゲーム以外の文脈で用いられることもあり。






↓これ草じゃなくて囲碁
○○○○○

CD Projekt sales up but GOG struggles


 CD Projekt today reported its third quarter financial results, showing gains for the development portion of its business while the retail side of things lagged.
The company reported total revenues up 38% to PLN 144 million ($34.7 million), while net profits were down 30% to PLN 16.3 million ($3.92 million).

 CD Projekt CFO and VP Piotr Nielubowicz attributed the narrowed profits to the expense of updating and servicing Cyberpunk 2077 as well as early work on new projects.
 Another contributing factor to the less flattering bottom line was the performance of the company's digital storefront, GOG.com. Despite the addition during the quarter of older Star Trek games, Myst, and new titles like Psychonauts 2, GOG only saw revenues inch upward 3% to PLN 41.8 million ($10.1 million).
 At the same time, GOG posted a segment net loss of PLN 4.75 million ($1.14 million) compared to the 130,000 PLN ($31,000) it realized in the year-ago quarter.
 Year-to-date, GOG has posted net losses of 9.21 million PLN ($2.21 million) compared to a cumulative 5.7 million PLN ($1.37 million) gain through the first three quarters of last year.
 The company also reiterated release windows for next-gen versions of Cyberpunk 2077 and The Witcher 3: Wild Hunt. The former is expected in the first quarter of 2022, while the latter will follow in the second quarter.
 Finally, CD Projekt gave an indication as to what The Molasses Flood is working on, saying the recently acquired studio is developing a new project based on one of CD Projekt's own IPs.

【出所:https://www.gamesindustry.biz/articles/2021-11-29-cd-projekt-sales-up-but-gog-struggles】

欧州最大のゲームメディアであるEurogamer.netを運営するGamer Netoworkによるゲーム業界向け情報サイトの英字新聞です。


この記事が参加している募集

#買ってよかったもの

58,983件

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?