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英字新聞 【ソニーがValkyrieEntertainmentを買収】稲妻速報







ソニーがValkyrieEntertainmentを買収

シアトルを拠点とするGod of War(ゴッド・オブ・ウォー)や間もなく発売されるGod of War: Ragnarok and Halo Infinite(ゴッド・オブ・ウォー:ラグナロクアンドヘイロウインフィニット)の開発をサポートしてきたゲーム開発スタジオがPlayStation Studiosに加わりました


 

 

 

 

執筆者 編集長Brendan Sinclair
Friday 10th December 2021

 ソニーは本日、シアトルを拠点とする開発者であるValkyrie Entertainmentの買収を発表したため、ソニーのファーストパーティゲーム開発スタジオシステムはさらに拡大しました。

 

 「Valkyrie Entertainmentは、主要なプレイステーションゲーム開発スタジオのフランチャイズに計り知れない貢献をするだろう」と、プレイステーションゲーム開発のトップであるヘルメンハルスト氏はツイッターでニュースを発表した。

 

 2002年に設立されたValkyrieEntertainmentは、主にサポートスタジオとして活動してきました。 ソニーはValkyrieEntertainmentと長期に渡り提携してきた経験があり、Infamous 2、Twisted Metal、2018年のゴッド・オブ・ウォー、そして間もなく発売されるGod of War: Ragnarok and Halo Infinite(ゴッド・オブ・ウォー:ラグナロクアンドヘイロウインフィニット)の開発で同スタジオの助けを借りた。

 

 同スタジオは、他のAAAパブリッシャー向けに、最初の5つのForzaMotorspotタイトルとHaloInfinite for Microsoft、Batman:Arkham Origins、Injustice 2、Middle-earth:Shadow of War for Warner Bros. Interactive Interactive Entertainmentなどの有名なタイトルにも取り組んできました。

 


 

 

 

 

Sony acquires Valkyrie Entertainment

Seattle-based support studio on God of War: Ragnarok and Halo Infinite becomes latest addition to PlayStation Studios

 

 

 

Sony's first-party studio system has expanded yet again, as the company today announced the acquisition of Seattle-based developer Valkyrie Entertainment.

"The studio will be making invaluable contributions to key PlayStation Studios franchises," PlayStation Studios head Hermen Hulst said in announcing the news on Twitter.

 

Founded in 2002, Valkyrie Entertainment has primarily worked as a support studio. Sony has a fair bit of experience with Valkyrie, having enlisted the studio's help for Infamous 2, Twisted Metal, 2018's God of War, and the upcoming God of War: Ragnarok.

The studio has also worked on numerous high profile titles for other AAA publishers, including the first five Forza Motorspot titles and Halo Infinite for Microsoft, and Batman: Arkham Origins, Injustice 2, and Middle-earth: Shadow of War for Warner Bros. Interactive Entertainment.

 

 

 

○今週の新しい単語(試験に出るわよ暗記してくださいいや覚えとけ)

 

 

★First party:
ファーストパーティとは、「サードパーティ(第三者)」と対比されるためにある用語で、(売る方の)当事者のこと。

 

あるいはゲーム機本体を作っている会社のことを指す。

 

 

★AAA (トリプルエー):AAA (トリプルエー)はイケメンタレント與真司郎のグループではありません。


 AAA (トリプルエー)とは
中堅または大手パブリッシャーが販促・流通を行う人気コンピュータゲームのことを指す言葉です。日本語でいうキラータイトルとほぼほぼ同義だが、キラータイトルほど知名度高くないキラータイトルほど売れてないが、破格の予算で開発された(されている)ゲームを指します。






 

 

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任天堂はeショップの先行予約キャンセルポリシーで敗訴

 ドイツの消費者団体は、プラットフォーム運営側のオンラインストア返品ポリシーについての係争に勝訴しました

 

 

 

 

 

 執筆者 常勤ライターJeffrey Rousseau 
Monday 6th December 2021

 ニンテンドーライフの公表によると、先週の金曜日、ドイツの裁判所は、eショップの先行予約注文をキャンセルするプラットフォーム運営側の7日間ポリシーについて任天堂の主張を棄却する判決を下しました。

 

 ドイツ消費者団体連盟は、顧客がゲームを発売する前にそのゲームを予め体験する方法がないため、タイトルのリリースの7日前までにしか顧客が先行予約注文をキャンセルできない払い戻しポリシーは不公平であるとかねてから主張してきました。

 

 プラットフォーム運営側のキャンセルポリシーは、長年にわたって複数のヨーロッパの消費者権利訴訟の対象となってきました。

 

 2018年、プラットフォーム運営側の当時の払い戻しポリシーは、はヨーロッパの消費者の権利を侵害していることがノルウェー消費者評議会により指摘されました。

 

 しかし、2020年1月、任天堂はドイツでの先行予約注文のキャンセルポリシーについて係争する訴訟に勝ちました

 

 ドイツの裁判所の判決を受け、任天堂は2020年9月にキャンセルポリシーを更新し、タイトルが発売される最大7日前に消費者が払い戻しをすることができるようにしました。

 

 

 

 

 

 

Nintendo loses case over eShop pre-order cancellations

German consumer organization successfully argues against platform holder's digital storefront policy for returns

 

 

Last Friday a German court ruled against Nintendo regarding the platform holder's seven-day policy to cancel eShop pre-orders, as reported by Nintendo Life.

 

In the case, the Federation of German Consumer Organisations successfully argued that the refund policy that only lets customers cancel pre-orders up to seven days before a title's release is unfair because a customer has no way to test the game before it launches.

The platform holder's cancellation policy has been the subject of multiple European consumer rights cases over the years.

In 2018, the platform holder's then-current refund policy was found to violate European consumer rights by the Norwegian Consumer Council.

 

However in January 2020, the company won a case to prevent the cancellations of pre-orders in Germany.

 

Nintendo then updated its policy in September 2020 to let consumers get a refund up to seven days before a title launches.


 

 

【出所:https://www.gamesindustry.biz/articles/2021-12-06-nintendo-loses-case-over-switch-eshop-pre-order-cancellations】

欧州最大のゲームメディアであるEurogamer.netを運営するGamer Netoworkによるゲーム業界向け情報サイトの英字新聞です。

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