見出し画像

ユウブンくんの人生・道・楽・塾【聖書日記2024年】Yubun-'s Life-Way Joy-Joy Academy [Bible Diary 2024]   4月30日 April 30

われわれはみな羊のように迷って、おのおの自分の道に向かって行った。
主はわれわれすべての者の不義を、彼の上におかれた。
イザヤ 53:6【口語訳】
 
All we like sheep have gone astray.
    Everyone has turned to his own way;
    and Yahweh has laid on him the iniquity of us all.

Isaiah 53:6【WEB】

AIによるイメージ。イザヤ 53:6 Isaiah 53:6
信仰者は、人生に迷っても羊飼いのような主イエスが救い助けてくださることを信じています。
Believers believe that the Lord Jesus, like a shepherd, will save and help them
when they are lost in life.

この聖句は、私たち人間の罪深い本質と、イエス・キリストによる罪の贖いを明らかにしています。神は、私たちを罪から救うために、自らの愛する御子を犠牲にするほど、私たちを愛してくださっているのです。
1. 羊のように迷っていた私たち:
この節は、私たち人間が罪によって神から離れ、自分勝手な道を歩んでいた状態を、「羊のように迷っていた」と表現しています。羊は本来、牧羊者の導きに従って生きる動物ですが、私たちは罪によってその導きを失い、彷徨っていたのです。
信仰生活において、このことは私たち自身の罪深い性質と、神への依存の必要性を思い出させてくれます。私たちは、自力では正しい道を見つけられず、常に神の導きと赦しを必要としているのです。
2. 主イエス・キリストによる罪の贖い:
しかし、神は私たちを罪の状態のまま放置しませんでした。この節の後半では、「主はわれわれすべての者の不義を、彼の上におかれた」と、イエス・キリストが私たちの罪の身代わりとなって、十字架上で苦難を負ったことを明らかにしています。
イエス・キリストは、罪のない神の子でありながら、私たちの罪の責任を背負い、その罰を受けるために自ら進んで死を選ばれました。その死によって、私たちは罪からの解放と、神との和解の機会を与えられたのです。
信仰生活において、このことはイエス・キリストの深い愛と、私たちに対する無限の憐憫を思い起こさせてくれます。私たちは、イエス・キリストの十字架の犠牲によって罪から赦され、神の子とされる恵みをいただいているのです。
3. 罪からの悔い改めと、信仰による歩み:
罪から解放され、真の平安と喜びを得るためには、イエス・キリストへの信仰に基づいた、日々の悔い改めと、神への従順な歩みが不可欠なのです。
私は、イエス・キリストによって、私の罪が赦され、神との永遠の命を与えられたことを感謝する祈りを捧げます。

This verse reveals our human sinful nature and the atonement for sin through Jesus Christ. God loves us so much that he sacrificed his own beloved Son to save us from our sins.
1. we who were lost like sheep:.
This verse describes our human condition, in which we humans have been separated from God by sin and have been following our own selfish paths, as 'lost like sheep'. Sheep are by nature animals that follow the guidance of a shepherd, but we had lost that guidance through sin and were wandering.
In our life of faith, this reminds us of our own sinful nature and our need for dependence on God. We cannot find the right path on our own and are in constant need of God's guidance and forgiveness.
2. atonement for sin through the Lord Jesus Christ:.
But God did not leave us in a state of sin. The second half of this verse makes it clear that Jesus Christ suffered on the cross as a substitute for our sins: 'He laid on Him the iniquity of us all'.
Jesus Christ, though the sinless Son of God, bore the responsibility for our sins and willingly chose to die to pay the penalty for them. By his death, we were given the opportunity for freedom from sin and reconciliation with God.
In our life of faith, this reminds us of Jesus Christ's deep love and infinite compassion for us. We have been forgiven from our sins through the sacrifice of the cross of Jesus Christ and have been given the grace to be made children of God.
3. repentance from sin and walk by faith:.
Daily repentance and a walk of obedience to God, based on faith in Jesus Christ, are essential to be free from sin and to have true peace and joy.
I offer a prayer of thanksgiving for the forgiveness of my sins and for eternal life with God through Jesus Christ.
 
聖書は著作権フリーの口語訳(日本語)とWorld English Bible(WEB)を使用しています。
The Bible is a copyright-free (口語訳; Japanese colloquial translation) and World English Bible (WEB).

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?