見出し画像

ユウブンくんの人生・道・楽・塾【聖書日記2024年】Yubun-'s Life-Way Joy-Joy Academy [Bible Diary 2024]   3月25日 March 25

ヤベヅはイスラエルの神に呼ばわって言った、「どうか、あなたが豊かにわたしを恵み、わたしの国境を広げ、あなたの手がわたしとともにあって、わたしを災から免れさせ、苦しみをうけさせられないように」。神は彼の求めるところをゆるされた。
Ⅰ歴代誌 4:10【口語訳】
 
Jabez called on the God[b] of Israel, saying, “Oh that you would bless me indeed, and enlarge my border! May your hand be with me, and may you keep me from evil, that I may not cause pain!”God granted him that which he requested.
ⅠChronicles 4:10【WEB】 

AIによるイメージ。Ⅰ歴代誌 4:10 ⅠChronicles 4:10
信仰者は、神と深い関係を作り、大胆に神に導きと助けを祈り求めます。
Believers create a deep relationship with God and boldly pray to Him for guidance and help.

この聖句は、私たちが神との深い関係を築り、神の導きを受けながら生きることの重要性を教えています。ヤベツの信仰と熱心な祈りは、私たちにも示唆を与えています。
神への信頼と求める姿勢:
ヤベツは神に祝福を求め、自分の地境を広げてくれるよう願いました。この姿勢は、私たちが神に信頼し、神の導きを求めることの重要性を示しています。
神の存在と共同作業:
ヤベツは神が彼と共にいてくださることを願いました。私たちも神と共に歩み、神の計画に従って生きることを心掛けるべきです。
苦しみからの保護と祝福:
ヤベツは神にわざわいから遠ざけ、苦しみを免れさせてくれるよう願いました。私たちも神に守られ、祝福されることを求めるべきです。
私は、ヤベツのように大胆に私の願いを祈ることができる神との深い関係を
築きたいと祈ります。

This passage of Scripture teaches us the importance of building a deep relationship with God and living under His guidance. The faith and fervent prayer of Jabez also offers us an insight.
Trust in God and a seeking attitude:.
Yavetz asked God to bless him and expand his horizons. This attitude shows us the importance of trusting God and seeking His guidance.
God's presence and collaboration:.
Jabez asked God to be with him. We too should walk with God and try to live according to His plan.
Protection and blessing from suffering.
Jabez asked God to keep him from evil and to spare him from suffering. We too should seek God's protection and blessing.
I pray to develop a deep relationship with God in which I can pray my requests as boldly as Jabez did.
 
聖書は著作権フリーの口語訳(日本語)とWorld English Bible(WEB)を使用しています。
The Bible is a copyright-free (口語訳; Japanese colloquial translation) and World English Bible (WEB).

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?