見出し画像

ユウブンくんの人生・道・楽・塾【聖書日記2024年】Yubun-'s Life-Way Joy-Joy Academy [Bible Diary 2024]   3月27日 March 27

救は主のものです。どうかあなたの祝福が
あなたの民の上にありますように。〔セラ

詩篇 3:8【口語訳】

Salvation belongs to Yahweh. 
May your blessing be on your people. Selah.
Psalm 3:8【WEB】

AIによるイメージ。詩篇 3:8 Psalm 3:8
信仰者は自分と神の家族の救いを覚え、
神に対する信頼と感謝をもって人々の平和と平安を祈ります。
Believers remember the salvation of themselves and God's family
and pray for the peace and tranquility of others with trust and gratitude to God.

この聖句は、ダビデが自らの救いを求め、神に対する信頼と感謝を表現したものです。
神の助けを信頼する:ダビデは敵に囲まれ、神の助けがないと言われていましたが、彼は主に信頼しました。私たちも困難な状況や試練に直面したとき、神の助けを信じて頼りましょう。
神の力と保護を感じる:「主はわたしを囲む盾、わが栄え」とあります。神は私たちを守り、支えてくださいます。私たちは神の存在と力を感じ、安心できることを知っています。
他人のために祈る:ダビデは自分だけでなく、民のためにも祈りました。私たちも他人のために祈り、共感し、助け合うことが大切です。
救いは主のもの:この聖句の最後に「救は主のものです」とあります。私たちの救いは神から来るものであり、感謝と謙虚さを持って受け入れましょう。
私は、神の導きと助けを求め、神の家族と共感と感謝の心を持って人々の平安を祈ります。

This scripture shows David's request for his own salvation and expresses his trust and gratitude to God.
Trust in God's help: David was surrounded by enemies and was told that God's help was not available, but he trusted in the Lord. When we too are faced with difficult situations and trials, let us trust and rely on God's help.
Feel God's power and protection: "The Lord is my shield around me, my glory. God protects and sustains us. We can feel God's presence and power and know that we are secure.
Pray for others: David prayed not only for himself but also for his people. We too should pray for others, sympathize with them, and help each other.
Salvation is of the Lord: The last part of this verse says, "Salvation is of the Lord. Our salvation comes from God and we should accept it with gratitude and humility.
I seek God's guidance and help and pray for the peace of His family and people with empathy and gratitude.
 
聖書は著作権フリーの口語訳(日本語)とWorld English Bible(WEB)を使用しています。
The Bible is a copyright-free (口語訳; Japanese colloquial translation) and World English Bible (WEB).

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?