見出し画像

ユウブンくんの人生・道・楽・塾【聖書日記2024年】Yubun-'s Life-Way Joy-Joy Academy [Bible Diary 2024]      1月2日 January 2

わたしのうちに思い煩いの満ちるとき、あなたの慰めはわが魂を喜ばせます。
詩篇94:19【口語訳】
 
In the multitude of my thoughts within me,
your comforts delight my soul.
Psalm 94:19【WEB】
 

AIによるイメージ。詩篇94:19 Psalm94:19
試練の時こそ、神を体験する喜びを味わうチャンスです
Times of trial are a chance to experience the joy of experiencing God!

私たちが悩みや苦しみに直面しているとき、神が私たちを慰めてくださることを約束している聖句です。
私たちが神に信頼し、神の愛と慈悲に頼ることができることを示しています。
私たちは、神が私たちを愛し、私たちの悩みを理解していることを知っています。
私たちが神に信頼し、神に私たちの悩みを託すことで、私たちは神から慰めを受け、私たちの魂が喜びに満たされることができるという信仰です。
今年も試練の時、神のことばを体験する喜びを味わうことができるようにと祈ります。
 
The scripture promises that God will comfort us when we are facing troubles and suffering.
It shows us that we can trust God and rely on his love and mercy.
We know that God loves us and understands our concerns.
It is our faith that as we trust God and entrust our troubles to Him, we will receive comfort from Him and our souls will be filled with joy.
I pray that this year we will experience the joy of experiencing God's Word in times of trial.

聖書は著作権フリーの口語訳(日本語)とWorld English Bible(WEB)を使用しています。
The Bible is a copyright-free (口語訳; Japanese colloquial translation) and World English Bible (WEB).

この記事が参加している募集

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?