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240424 対向ピストンエンジン(冷却編)

もちろん前提は
プレチャンバーと
チャンバー内 燃焼

サージタンクからインテーク
燃焼室 直前までの吸気過程で
最も流速が烈しく変化スる辺りに
キャブレターを設定

このキャブレター
純水を噴霧スるのです( •̀ω•́ )✧

低回転域では
プレチャンバー内で燃えた炎で
筒内の空気を燃やすけど

高回転域では
流速が上がってキャブレターが動き出し
噴霧サれた純水が
インテークマニフォールドや吸気バルブ
筒内壁面に触れて気化シて
辺りを冷却シながら
燃焼シた空気と混ざって

あれ?もう膨張シない?
あっ、膨張シないかな…

やはりコモンレールなんかで
筒内に直接 噴霧シないと
膨張を使えないかしら…( -_-)

むむっ?
じゃあノッキングを抑えたりは
シないだろうか…( ・_・)ムー

気化した水蒸気は
燃焼から視たら
障害物にナるんじゃないかしら

EGRみたいな効能なら
…EGRすればイイのか…( ・_・)ムー

前に書いた
alternate combustionみたいな
そういう使い方が善いのかしら


240424 Opposed piston engine
(cooling section)

The premise, of course, is that
Pre-chamber and
In-chamber combustion

Surge tank to intake
Intake process from the surge tank to just before the combustion chamber
where the flow velocity changes most intensely
Carburetor is set

This carburetor
sprayed with pure water.

At low rpm
The flames burning in the pre-chamber
burns the air inside the cylinder

At high rpm
the flow velocity increases and the carburetor starts to move
atomized pure water is sprayed into the
the intake manifold and the inner wall of the intake valve cylinder
while cooling the area.
and mixes with the combusted air.

What? No more expansion?
Oh, no expansion...

I still need to use a common rail to atomize the air directly into the cylinder...
I wonder if I can use the expansion...( -_-)

Hmmm?
Then, I wonder if it will suppress knocking...( ・_・・)ムー...

Vaporized water vapor
from the point of view of combustion, it would be an obstacle.

If it works like EGR...

I wrote before
like the alternate combustion I wrote about before.
I wonder if it's good to use it that way.

by DeepL

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