見出し画像

【へっぽこ英会話9Months⑭】子供が調子悪い。私も気分悪くなる。

息子と娘。どちらも調子が悪い。

だからずっと家に居る。

すると、母親である私も同じく調子が悪くなる。

家の中はカオス。もちろん散らかっている。

今回は、その話。
🌻🌻🌻
以下、講師との話を書き起こしてみた。
講師から直された部分は太文字にしてある。

I feel very exhausted from taking care of my two ill children.
Today is Tuesday. So it's a weekday.
both of them stayed home.
My son has hand, foot, mouth disease.
Because normally when kids of course play with other kids daycare nursery school, they tend to get you know what each other have.

病気の子ども2人の世話でとても疲れています。今日は火曜日です。平日なので、2人とも家にいました。息子は手足口病です。普通、保育園で他の子どもと遊ぶときは、お互いの病気を知る傾向があるからです。

spreads easily.
he's unable to due to the blisters in his mouth.
he can only eat yogurt that smooth, cold texture.
I'm so sad. Because he usually eats a lot, but he's unable to do now.
he scratches everywhere.
I try to stop him from scratching.

簡単に広がります。口の中に水ぶくれができるので、食べられません。冷たくて滑らかな食感のヨーグルトしか食べられません。とても悲しいです。普段はたくさん食べるのに、今は食べられないからです。あちこち引っ掻いてしまいます。引っ掻かないように止めるようにしています。

I'm tired this morning. I find my skin itchy.
I get hives when I'm feeling tired.
My daughter didn't want to go to school today.
She gets distracted from the noise, the other kids playing or maybe being loud.
She wants to study alone.

今朝は疲れています。肌がかゆいです。疲れているとじんましんが出ます。娘は、今日は学校に行きたくありませんでした。他の子供たちが遊んでいたり、騒がしかったりして、騒音に気が散ってしまうのです。娘は一人で勉強したいのです。

I agree with her.
But it's difficult to support her all day long.
Because I have one year old son look after.
I'm busy and tired.
I want my heart to feel free.
When they take a nap, I join them.

私も同感です。ただ、一日中サポートするのは大変です。1歳の息子の面倒を見ているので、忙しくて疲れています。心を自由にしたいです。彼らが昼寝をしているときは、私も一緒に寝ます。


HAVE A GOOD DAY!

■他の雑談については、コチラ■

■自己紹介記事は、こちら■

 🌻🌻🌻

私が利用している、Camblyのサービスについて知りたい方は、コチラ↓



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?