スクリーンショット_2020-01-05_15

CARYS - Princesses Don't Cry(和訳)

最近の私のお気に入りの曲というか心に深く残っている曲を紹介します。

誰かが一人の人間の心を無かったようにすることがどれだけ大きな挫折に繋がるのかについての内容で、性役割についての固定観念に囚われた周りの人々を見る中でインスピレーションを得て完成した曲だそうです。

♬♬♬

Boys, they're handsome and strong

男の子達はかっこよくて力も強いけれど

But always the first to tell me I'm wrong

いつも私が間違っていると誰よりも最初に言うの

Boys try to tame me, I know

男の子達が私を手懐けようとしていることを分かってる

They tell me I'm weird and won't let it go

彼らは私が変でしつこいって言うの

No, I'm fine, I'm lying on the floor again

私は大丈夫、また床に寝転がるだけ

Cracked door, I always want to let you in

少し開いたドアの隙間からあなたをいつもまた受け入れる

Even after all of the shit, I'm resilient

その全ての良くないことを経験しても私はすぐに立ち直れるの

'Cause a princess doesn't cry

だってお姫様は泣かないから

A princess doesn't cry

お姫様は泣かない

Over monsters in the night

夜遅くに訪れた怪物のせいで

Don't waste our precious time

私たちの大切な時間を無駄にしないで

On boys with pretty eyes

綺麗な瞳の男の子達のせいで

A princess doesn't cry

お姫様は泣かない

A princess doesn't cry

お姫様は泣かない

Burning like a fire

炎のように燃え上がる心を

You feel it all inside

君の中で感じるだろうけれど

But wipe your teary eyes

早く涙で濡れた目元を拭いて

'Cause princesses don't cry

だってお姫様は泣かないから

'Cause princesses don't cry

お姫様は泣かない

Girls, so pretty and poised and soft to the touch

女の子達は美しくて落ち着いていて穏やかなの

But God made me rough

でも神様は私を雑に作った

Girls, so heavy the crown, they carry it tall

女の子達は重い王冠を高く挙げているけれど

But it's weighing me down

その重さが私を押さえつけているの

No, I'm fine, I'm lying on the floor again

私は大丈夫、また床に寝転がるだけ

Cracked door, you're only gonna let them in once

少し開いたドアの隙間から彼らをただ一度だけ受け入れる

And you won't come undone

そうしたら君が振り回されないから

'Cause a princess doesn't cry

だってお姫様は泣かないから

A princess doesn't cry

お姫様は泣かない

Over monsters in the night

夜遅くに訪れた怪物のせいで

Don't waste our precious time

私たちの大切な時間を無駄にしないで

On boys with pretty eyes

綺麗な瞳の男の子達のせいで

A princess doesn't cry

お姫様は泣かない

A princess doesn't cry

お姫様は泣かない

Burning like a fire

炎のように燃え上がる心を

You feel it all inside

君の中に感じるだろうけれど

But wipe your teary eyes

早く涙で濡れた目元を拭いて

'Cause princesses don't cry

だってお姫様は泣かないから

'Cause princesses don't cry

だってお姫様は泣かないから

I'm fine, I won't waste my time

私は大丈夫、時間を無駄にはしないわ

Keep it in a jar, and we'll leave it for the next one

瓶に入れて次のために残しておくわ

Yeah, I'm fine, I won't waste my time

私は大丈夫、時間を無駄にはしないわ

Keep it in a jar, and we'll leave it for the next one

瓶に入れて次のために残しておくわ

Yeah, I'm fine, I'm lying on the floor again

私は大丈夫、また床に寝転がるだけ

'Cause a princess doesn't cry

だってお姫様は泣かないから

A princess doesn't cry

お姫様は泣かない

Over monsters in the night

夜遅くに訪れた怪物のせいで

Don't waste our precious time

私たちの大切な時間を無駄にしないで

On boys with pretty eyes

綺麗な瞳の男の子達のせいで

A princess doesn't cry

お姫様は泣かない

A princess doesn't cry

お姫様は泣かない

Burning like a fire

炎のように燃え上がる心を

You feel it all inside

君の中で感じるだろうけれど

But wipe your teary eyes

早く涙で濡れた目元を拭いて

'Cause princesses don't cry

だってお姫様は泣かないから

'Cause princesses don't cry

だってお姫様は泣かないから

'Cause princesses don't cry

だってお姫様は泣かないから

♬♬♬

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?