見出し画像

Prabuddha Deepak Chaitanya について

Prabuddha Deepak Chaitanya was born in a humble family on 9th April, 1967; in a village near Gandhi Nagar, never accepted God before his SELF-REALIZATION, and never went to any temple. One day, around 2003, he followed a path to a place that had came to him in a dream where he found a Saint who was very delighted, but full of tears in his eyes, and the Saint told him he had been waiting for him all his life.His daily routine was simply to wait for God with his eyes closed in the meditation. As usual, on 27th January, 2007 he sat for meditation, and after one hour, he first time started to experience bodylessness, thoughtlessness, but was fully aware of it. Soon after, he had a sight of entering infinite number of sun's in him, and becoming one with him.
After all these happenings, he came out of Samadhi (deep meditative state) and went to the saint, touched his feet, and told him: "Now, and I have realized why have I come, and what have I got to do” In the state of Samadhi, he realized ONE thing that there was no body, and no mind. And, at that very moment, the master decided to become a channel for all those who are willing to make a journey on the path of meditation.Sine 2008 he has been teaching and helping people with meditation, healing all sorts of physical and mental diseases and helping people to become true to themselves.

Prabuddha Deepak Chaitanyaは、1967年4月9日、ガンディ・ナガール近郊の村のつつましい家庭に生まれました。真の自己実現が起こる前に、神を受け入れたことはなく、寺院にも行ったことがありませんでした。2003年頃のある日、彼は夢の中に出てきたある場所に辿り着き、そこで一人の聖者を見つけました。その聖者はとても喜び、その目には涙が溢れていました。聖者は彼に、自分はずっと待っていたのだと言いました。

彼の日課は、ただ目を閉じて瞑想しながら神を待つことでした。2007年1月27日、いつものように瞑想に入った彼は、1時間後、初めて体が無いこと、思考がないことを経験し始めましたが、完全にそれを自覚していました。その後すぐに、彼は自分の中に無限の太陽が入り込み、彼と一体になる光景を見たのでした。

これらの出来事の後、彼はサマディ(深い瞑想状態)から出てきて、聖人のところに行き、その足に触れ、言いました。「今、私はなぜ来たのか、何をしなければならないのかを悟りました」サマディの状態で、彼は体も心もないことを悟りました。そして、その瞬間、マスターは、瞑想の道を歩もうとするすべての人のためのチャンネルになることを決意しました。2008年以来、彼は瞑想を教え、人々を助け、あらゆる心身の病気を癒し、人々が真の自分になるのを助けています。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?