見出し画像

[和訳]Something Just Like This-The Chainsmokers&Coldplay

Something Just Like This

by The Chainsmokers&Coldplay

I’ve been reading books of old
昔の本を読んでいたんだ
The legends and the myths
伝説や神話の本だ


Achilles and his gold
アキレスや彼の財宝の話や
Hercules and his gifts
ヘラクレスや彼の才能の話
Spider-Man’s control
スパイダーマンが糸を操ることだったり
And Batman with his fists
それに、バットマンは相手と殴り合っている

And clearly I don’t see myself upon that list
でも確かに僕はその中にはいなかったんだ

But she said where d’you wanna go?
そして彼女は「あなたは、どこへ行きたいの?」と言ったんだ
How much you wanna risk?
どれだけのリスクを負いたいの?って
I’m not looking for somebody
私は超人的な特別な才能をもった
With some superhuman gifts
誰かを探しているわけではないの
Some superhero, some fairytale bliss
スーパーヒーローでも幸せなおとぎ話でもなくて
Just something I can turn to, somebody I can kiss
私はただキスできるような誰かでいいの


I want something just like this
私はそんな感じのが良いんだ


Do do do do do do do
Do do do do do do do
Do do do do do do


Oh I want something just like this


Do do do do do do
Do do do do do do do
Do do do do do do


Oh I want something just like this
Oh I want something just like this

I’ve been reading books of old
昔の本を読んでいたんだ
The legends and the myths
伝説だったり神話だったり


The testaments they told
そのには彼らが残した言葉があった
The moon and its eclipse
月が満ちて、日食になって
Superman unrolls
スーパーマンが活躍するんだけど、
A suit before he lifts
そこには彼が飛ぶ前のスーツがあった
But I’m not the kind of person that it fits
でも僕はそれが似合うような人間ではないんだ

She said where d’you wanna go?
彼女は「あなたはどこへ行きたいの?」と言った
How much you wanna risk?
どれだけのリスクを負いたいの?
I’m not looking for somebody
私は超人的な才能を持つ
With some superhuman gifts
誰かを求めているわけではないの
Some superhero, some fairytale bliss
スーパーヒーローとか、幸せなおとぎ話でもなくて

Just something I can turn to, somebody I can miss
私はただキスできるような誰かで良いの


Oh I want something just like this
私はそんな感じのが良いんだ


Do do do do do do
Do do do do do do do
Do do do do do do


Oh I want something just like this


Do do do do do do
Do do do do do do do
Do do do do do do


Oh I want something just like this
私はそんな感じのが良いんだ
Oh I want something just like this

Where d’you wanna go?
あなたはどこへ行きたいの?
How much you wanna risk?
どれだけのリスクを負いたいの?
I’m not looking for somebody
私は超人的な才能を持つ
With some superhuman gifts
誰かを求めているわけではないの


Some superhero, some fairytale bliss
スーパーヒーローとか、幸せなおとぎ話でもなくて
Just something I can turn to, somebody I can miss
私はただキスできるような誰かで良いの


Songwriters; Andrew Taggart, Guy Berryman, Jonny Buckland, Will Champion and Chris Martin


いかがでしたか?意訳なので、それぞれの解釈があるかと思いますが、なるだけ英語の歌に近い意味とニュアンスを含めるように和訳しました!
Thanks for visiting my note page!! I hope you visit here again:)

このnoteでは、'Something Just Like This'の他にも・・・
Tik Tokを中心に話題のオーストラリア発The Kid LAROIJustin Bieberによる'STAY'の和訳も投稿しています!ぜひ見てみてください!!

画像1


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?