見出し画像

アフリカ出身の僕が思う、今回のWBCが終わって改善すべきと思う事

こんにちは。ご無沙汰しております。本業が忙しく、更新がなかなか出来ませんでした。本日も、スポーツ大好きな外国人スタッフの投稿です。



*************************************
ワールド・ベースボール・クラシック(WBC)は2006年、2009年、2013年、2017年、2023年、5回開催され、先ほど2023年の大会が終了している。大会は野球ファンの間で興奮を引き起こし、野球を促進することに成功しているが、改善すべき余地がある。WBCを改善するためにいくつかの提案をまとめている。

参加する国を増やす。


大会をより包括的で魅力的なものにするために、より多くの国を大会へ招待する必要がある。
参加チームへの金銭的インセンティブを増やすか、チームが大会の準備を行うためにより多くの資力を提供することが重要だ。先ほど終わった大会は20チームが参加した。参加チームを25まで増やすいい機会ではないかと考えている。

大会の開催時期を考量する


WBCの開催時期はメジャーリーグの春季トレーニング時期に行われるため、一部の選手とチームの練習スケジュールと重なってしまう。一部のチームは選手の怪我を恐れているため大会へ選手を送り出せたくない。スケジューリングの問題に対処するために、大会はメジャーリーグのオールスターブレイク中、ワールドシリーズ後など、別の時期に開催を考量した方が良い。別の時期を考えないと今回のように多くの優秀選手は参加を見送る事になる。

大会形式を拡大しする


大会は4グループ、1つのグループに5チームの総当たり戦とそれに次ぐトーナメント形式で実施されている。ただ、この形式には小国が大国と対戦する十分な機会を与えない形となっている。今回の大会はやや弱い2組とやや強い2組に分けられていて、競争力のバランスが偏っていた。考えられる解決策の一つは大会をリーグ形式にする事。例えば2グループ、各グループに10チームを対戦させる。

大会の報道を拡大する


今回少数のメディアが大会を取り上げた。最終ラウンドを主催するアメリカでさえ大会を地上波ではなく有料放送で試合を放送した。WBCへの関心を高めるために、メディアの報道と大会の宣伝を拡大する努力が必要だ。
大会の報道を拡大するためにいろんな国のメディアと連携し、パートナーシップを成立することが重要。もしくはSNSなどを通じてより多くの人に多言語で大会の存在を知らせるようにする。

大会のマーケティングとブランディングを改善する


WBCのブランドアイデンティティを確立するためには、大会のマーケティングとブランディングに取り組む必要がある。ロゴ、マスコット、商品など、より魅力的で記憶に残るブランディング素材を作ることや、大会を宣伝するためのマーケティング キャンペーンを考えることが重要だ。


How to Improve WBC


The World Baseball Classic (WBC) is a relatively new international baseball tournament that has been held five times (in 2006, 2009, 2013, 2017, 2023), with the 2023 edition recently ending. While the tournament has been successful in generating excitement among fans and promoting baseball around the world, there is always room for improvement. Here are some suggestions for ways to improve the World Baseball Classic:

Increase participation: To make the tournament more inclusive and engaging, efforts should be made to encourage more countries to participate in the tournament. This could be done by increasing financial incentives for participating teams or by offering more resources to help teams prepare for the tournament. This last tournament had 20 teams. Increase participation to 25 teams.

Improve timing: The timing of the World Baseball Classic can be a challenge, as it takes place during the MLB spring training season, which can cause conflicts for some players and teams. To address this, the tournament could be scheduled at a different time of year, such as during the MLB All-Star break or after the World Series. Failure to do so will cause the best players to pass on participating.

Expand the format: The current format of the tournament involves a round-robin pool play followed by a single-elimination knockout stage. However, this format can be limiting and may not allow for enough opportunities for smaller countries to compete against larger countries.
This tournament also had 2 weak and 2 strong groups creating an imbalance in competitiveness.
One potential solution would be to create a league format. For example, create two groups of ten teams.

Increase media coverage: Only a few media outlets covered the tournament. The US hosting the final rounds aired the tournament on Pay per view. To help raise awareness and interest in the tournament, efforts should be made to increase media coverage and promotion of the tournament. This could be done through partnerships with sports media outlets or by leveraging social media and other digital channels to reach a wider audience.

Improve marketing and branding: To create a stronger brand identity for the World Baseball Classic, efforts should be made to improve marketing and branding efforts around the tournament. This could involve creating more engaging and memorable branding materials, such as logos, mascots, and merchandise, or developing more creative and impactful marketing campaigns to promote the tournament.