見出し画像

ウェブ3マーケティングのビギナーズ・ガイドA Beginner’s Guide to Web3 marketing

A Beginner’s Guide to Web3 marketing
ウェブ3マーケティングのビギナーズ・ガイド


Olabisi Adelaja
オラビシ アデラジャ

Sep 8、2022
2022年9月8日

As technology advances, there will be changes in marketing and advertisements, affecting brand owners and internet users. Previously, there was web 1.0 and 2.0, and no one expected another advancement yet, but there is one now — Web3 marketing.
技術が進むにつれて、ブランド所有者とインターネットユーザに影響を与えてマーケティングと広告に変更があるでしょう。 前に、 ウエブ1.0と2.0がありました、そして誰もまだもう1つの進歩を予想しませんでしたが、しかし今そのもう一つがあります。- それがウエブ3マーケティングです。

There are still a few misconceptions about this internet-based marketing model that needs to be debunked. Despite its futuristic name, Web3 marketing is not new at all — it has been around for quite some time now! Most of the concepts and methods used in Web3 marketing have been around since the early days of the World Wide Web itself.
まだ正体を暴く必要があるこのインターネットベースのマーケティング・モデルについて少数の誤解があります。 その未来的な名前にもかかわらず、 ウエブ3マーケティングはまったく新しくありません-それは(今まで)今ずいぶん長い間存在していました! 概念とウエブ3マーケティングで使われる方法の大部分が ウエブ自身の初期の日々から周りにあります。

Despite these developments, there are still some issues certain brands face when launching a Web3 brand. This includes cost-inefficiency, accessibility, scalability, and user experience. As a newbie, you will find most of the terminology and concepts confusing. However, there are many ways to leverage the system to make it work for your brand.
これらの開発にもかかわらず、まだある特定のブランドが ウエブ3 ブランドを開始するとき、直面する若干の問題があります。 これはコスト非効率、近づきやすさ、拡張性とユーザー体験を含みます。 初心者として、あなたは用語と概念の大部分が紛らわしいことを見いだすでしょう。 しかしながら、あなたのブランドのためにそれを機能させるシステムをてこ入れする多くの方法があります。

In today’s article, I’ll explain everything you need to know about Web3 marketing so you can start using it to develop a strategy for your business.
今日の記事で、私は、あなたがそれをあなたのビジネスの戦略を展開するために使い始めることができるようにウエブ3マーケティングについて知る必要があるすべてを説明するでしょう。

What is Web3 marketing?
ウェブ3マーケテイングとは何か?


The third phase of internet advancement, also known as Web3, is a concept that defines decentralization. Gavin Wood, a member of the Ethereum startup team, coined the term “Web3” in 2014. The Web3 concept has attracted a lot of attention, especially in the crypto markets, venture capital firms, and large tech companies.
インターネット進歩の3番目の段階は同じくWeb3 として知られているが、分散を定義する概念です。 ギャビン・ウッドは、イーサリアムスタートアップのチームの一員だが、2014年に用語「ウエブ3 」を造り出しました。 ウエブ3 の概念は、特に仮想通貨マーケットや、ベンチャー投資会社や大きいハイテク企業で、多くの注目を引き付けました。

Web3 gives users absolute control instead of normalcy, where Google and other tech companies control everything. As the internet advances, business methods also change with internet growth, making customers desire their privacy more.
ウエブ3は安定の代わりにユーザーに絶対のコントロールを与えますが、一方でグーグルと他のハイテク企業はすべてをコントロールします。 インターネットが進歩するにつれて、ビジネス方法は、同じく、もっと顧客に彼らのプライバシーを切望させて、インターネットの成長で変化します。

Although this process seems impossible, it isn’t, as we can achieve all this through blockchain technology.
このプロセスが不可能に思われるけれども同ではありません。ブロックチェーン技術を通してのこのすべてを我々が獲得することができるからです。

Web3 .0 marketing is a model of online marketing that uses blockchain technology and smart contracts to deliver transparency, security, and trust between brands and consumers. In short, it allows consumers to interact directly with businesses through secure transactions without relying on third-party intermediaries like credit card companies or payment processors. This removes the need for long wait times at automated checkouts or complicated sign-up processes — making it accessible for users.
ウェブ3.0のマーケティングはブランドと消費者の間の透明性や、セキュリティーや信頼を届けるためにブロックチェーンテクノロジーとスマート契約を使うオンラインマーケティングのモデルです。 要するに、それは消費者にクレジットカード会社あるいは決済加工業者のようなサードパーティー仲介者に頼らないで安全な取引を通して直接ビジネスと対話することを可能にします。 これは自動化された点検あるいは複雑なサインアッププロセスにおいて長い待ち時間の必要性を取り除きます -それは ユーザーのためにそれをアクセス可能にします。

The truth is that businesses have been using marketing techniques to gain customers’ attention since the dawn of time. What makes Web3 marketing different is that it allows you to target customers based on their actions and interests. Businesses can create an online ecosystem that’s more trustworthy and efficient. Transactions are logged on the blockchain, so there’s no need for third-party interference or for businesses to worry about fraud.
真実はビジネスが夜明けの時から(今まで)マーケティング技術を顧客の注意を増すために使っていたということです。 ウエブ3マーケティングを異なるようにするものはそれが彼らの行動と関心に基づいてあなたが顧客をターゲットにすることを可能にするということです。 ビジネスは、いっそう信頼可能で、効率的なオンライン生態系を創造することができます。 取引がブロックチェーン上に記録され、それでビジネスがサードパーティーの干渉あるいは不正行為について心配する必需がありません。

Web3 affects all marketing techniques and extends beyond using websites and SEO. It also allows for improvement in customer experience through its interactive publicity stunts, enabling marketers to provide targeted advertisements.

ウエブ3は、すべてのマーケティング技術に影響を与えて、ウェブサイトとサーチエンジン最適化を使うことを越えて、拡張します。それは同じく、マーケッターにターゲットにされた広告を提供することができるようにして、その対話型の宣伝用妙技を通して顧客経験の改良を可能にします。

Elements of a Web3 marketing Strategy
ウェブ3マーケティング戦略の要素

Ubiquity
遍在

We all understand ubiquity to mean very common, which implies no limit to using this marketing style. Hence, for Web3 to be ubiquitous means that everyone can access it through any device from any application. However, it doesn’t matter if the volume of internet users grows daily. The principal features of Web3 marketing will still be available to these users.

我々はすべて非常に普通を意味する遍在を理解しそれは、このマーケティングのスタイルを使うことに、限界のないことを暗示します。 それ故、ウエブ3が遍在することは皆がどんなアプリケーションからでもどんな機種を通してでもそれにアクセスすることができることを意味します。しかしながら、もしインターネットユーザの数が毎日増えるなら、それは重要ではありません。 ウエブ3マーケティングの主な特徴はまだこれらのユーザーにとって利用可能でしょう。

This means that there is no restriction to using the Web3 marketing strategy, regardless of time, place, or device-at-hand.

これは、時間、位置、あるいは手元にある機種にかかわらず、 ウエブ3マーケティング戦略を使うことに、制限がないことを意味します。

Decentralization
分散化

Web3 marketing focuses on decentralization. In a decentralized world, no one authority figure can dictate what’s popular or control the flow of information. So as a marketer, you need to embrace the idea of decentralization and give your customers the power to choose what they want to see. Customers can access the information that they want when they want it no matter where it’s located.

ここから先は

8,049字 / 1ファイル

¥ 300

期間限定 PayPay支払いすると抽選でお得に!

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?