Collecting Meaningful Metrics 有意義な測定基準を収集(ドキュメント作成)
Collecting Meaningful Metrics
有意義な測定基準を収集(ドキュメント作成)
Leticia Guzzetta, Sr. Technical Communications Manager, Cadence Design
February 15, 2020
ケーデンスデザイン社、シニア テクニカル・コミュニケーション管理者、レテシア グゼッタ著
2020年2月15日
Gathering and analyzing data to outline metrics can be a waste of time and effort if you don’t have a plan or goal of what you want to achieve with your metrics. It is just collecting meaningless data without a purpose. As leaders, we must define and show our capabilities and successes, which can be demonstrated via metrics or Key Performance Indicators (KPIs). Also, our metric messaging must be crisp, clear, meaningful, and targeted to achieve the results we aim for.
測定基準を概説するためにデータを収集分析することは、もしあなたがあなたの測定基準であなたが何を達成したいのかの計画あるいはゴールを持っていないなら、時間と努力の浪費であり得ます。 それは目的なしでただ無意味なデータを集めているだけです。 リーダーとして、我々は測定基準によって示すことができる我々の能力と成功を定義して、示さなければなりません。それは測定基準あるいは主要性能指標(KPI)で論証できます。 同じく、我々の測定基準のメッセージは明快明確、有意義で、そして我々が目指す結果を達成することを目標に定めていなければなりません。
In short, it is about Messaging your story with a clear viewpoint and purpose. Like all good stories, you begin with an outline or a plan to achieve your goal. The outline becomes your framework of how you will define and shape your story.
要するに、それは明瞭な観点と目的であなたの物語を伝えることについてです。 すべての良い物語のように、あなたは概要あるいはあなたのゴールを達成する計画から始めます。 概要はあなたのあなたがどのようにあなたの物語を定義して、形づくるかの構想になります。
For the framework of our metric story, we used 3 simple guiding principles:
我々の測定基準の物語の構想のために、我々は3つの単純な指針を使いました:
Who is your target audience?
あなたのターゲットとする視聴者は誰か?
What do you want to convey?
あなたは何を伝えることを望むか?
Who are we? Your accomplishments? Where do we want to be?
我々は誰か? あなたの業績は? 我々はどこにいることを望むか?
Of course, our basic framework are the typical basic technical writer questions. The critical question of who is your target audience and what do you want to share with them? What is the message you want to convey? Are you demonstrating your process and the improvements or are you justifying your resources requirements? Are you tracking quantity or types of quality?
もちろん、我々の基本的な枠組みは典型的な基本的なテクニカルライター問題です。 誰があなたのターゲットとする視聴者であるか、そしてあなたが彼らと何を共有することを望むかの重大な問題? あなたが伝えることを望むメッセージは何ですか? あなたはあなたのプロセスと改良を実践していますか、あるいはあなたはあなたのリソース必要条件の正当性を示していますか? あなたは量かそれとも質のタイプを追跡しているのですか?
The Audience of One
視聴者は誰か
As you are gathering data and determining your goal and purpose of your message, determine “Who is your target audience”. Is your audience Executives, managers, or your manager? Is it Other Technical Communication teams or Non-Technical Communication teams? Is it the finance or IT teams?
あなたがデータを集めて、あなたのメッセージのあなたのゴールと目的を決定しているとき、「誰があなたのターゲットとする視聴者か」決定してください。 あなたの視聴者は経営者、マネージャー、それともあなたの管理者ですか? それは他のテクニカルコミュニケーションチームあるいは技術的でないコミュニケーションチームですか? それは金融あるいは IT チームですか?
Will this audience understand your story without you presenting? Do they know and understand what they are looking at or looking for? Will they understand your lexicon, your message, your perspective?
この視聴者はであなたのプレゼンテーションなしであなたの物語を理解するでしょうか? 彼らは彼らが何を見ているか、あるいは探しているものを知って、理解しますか? 彼らはあなたの語彙や、あなたのメッセージや、あなたの見方を理解するでしょうか?
ここから先は
¥ 100
この記事が気に入ったらチップで応援してみませんか?