見出し画像

散文集:記憶達「差別」

画像1


記憶「差別」
 性別により、不公平が生じています。男性の性生活はまあ簡単なものですが、女性の方は明らかに多くの痛みが伴っています。もしも人類が超繁栄したいなら、出産も全部快楽に満ちているべきですが、現実は、そうではない、と。
たくさん生まれ過ぎても、資源が枯渇してしまうのかもしれません。逆に男の射精が痛みに満ちていたら誰もやらない、と。
かなり不公平ですよね、これって。
 特攻隊が死ぬ時に叫ぶのは「お母さん」だって聞きました。プライベートライアンでも兵士が「ママ」と言って死んでいました。
 無条件の愛。それが母親の最低賃金。のはず。それが得られない、それを与えられない。そういう状況は、とても辛いなのだろうなと、思いました。
タイの宿で吐きまくって死ぬかと思いました。もう無理なんですけど、っていうくらい出てきてて、でもまだ母親の顔は想い浮かべまませんでした。ニュージーランドで保険屋とトラブりかけた時は一瞬思い浮かべました。

保育園の時からやるんだよね、これ、時々。


画像2


Memory - Discrimination
Discrimination based on gender exists. Male sex life is just so much easier. Female ones seem to be accompanied by pain. If mankind really wanted to increase its number, giving birth should be accompanied by sensational pleasure. But if that’s the case, our number will be so many that it won't be sustainable. But if it hurts to ejaculate, then there will be zero babies. Really unfair it is.
I heard that when kamikaze pilots died, they shouted Mama! I watched a dying soldier saying mama in Saving Private Ryan too. 

Unconditional love is the minimum wage for mums. If that is not given to them, that is really a painful situation.
I almost died vomiting in Thailand. But I did not think of my mum. I did think of her when I had troubles with an insurance company in New Zealand though, for a second. 

I do think of her sometimes since kindergarten, sometimes.

画像3


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?