見出し画像

【SS】ベルトコンベア


俺は工場で働いている。

なぜなら、俺の目の前には 
ベルトコンベアが静かに流れているから。

この状況に置かれていては 
ともかく流れ作業をするしかあるまい。

それにしても、よくわからないものが色々 
よくわからないなりに流れてくる。

俺のかたわらには様々な工具らしきものが置かれ 
俺自身、モンキーレンチを右手に持っている。

これでなにかすべきであろうけれども 

なにをすれば適切であり 
なにをすれば問題になるのか 

俺には判断できない。

少し離れたところに他の工員が立っている。

彼は千枚通しのようなもので 
流れてくるものをズブズブ刺している。

時々、刺されたものが悲鳴のような音を立てる。
それを聞く度、彼の横顔が笑うのが見える。

ベルトコンベアを挟んだ向こう側にも工員がいる。

彼は黙って流れを見下ろしているだけだ。
黙視検品というものであろうか。

ふと俺は、足もとが流れていることに気づく。

なんと、工場の床だとばかり思っていたものは 
じつは大きなベルトコンベアだったのだ。

俺は途方に暮れてしまう。
 


Belt Conveyor


I work in a factory.
Because the belt conveyor is flowing quietly in front of me.

In this situation,
there is no choice but to do the flow work anyway.

Even so, various things that
I don't understand well flow without understanding.

Beside me there are various tools-like things
and I have a monkey wrench in my right hand.

I should be able to do something with these,
but I can't judge what is appropriate
and what is the problem.

Another worker is standing some distance away.
He pierces the flowing material with something like awl.

Sometimes the stabbed material makes a screaming sound.
Every time I hear it, I can see his profile laughing.

There are also workers
on the other side of the belt conveyor.

He is silent and looking down at the flow.
Is it a silent inspection?

Suddenly, I notice that my feet are flowing.

What I thought was just the factory floor
was actually a big conveyor belt.

I'm at a loss.

動画のための歌や朗読音声、募集中。https://tomekantyou.hateblo.jp/