刺繍の糸

【詩】刺繍の糸


あなたの肌に

わたしの針と糸で
刺繍をほどこすとしたら

どんな絵柄が
ふさわしいでしょう?

白っぽいうす色の糸では
きっと赤く染まってしまいますね。

すぐに
臙脂にかわり

そのうち汚れて
なんともいやな色になりそう。

だったらはじめから
黒い糸で縫いましょう。

わたしの髪のように黒い糸。
わたしの心のように黒い糸。

あなたが死ぬまで悔やむように
黒い黒いわたしの

かなしげな笑顔はいかが?


Embroidery Thread


If you were to embroider your skin
with my needle and thread,
what kind of picture would be appropriate?

It will surely be dyed red with white whitish threads.

Instantly replace dark red,
it got dirty and it seems to be a bad color at all.

Let's sew with black thread from the start.

Black thread like my hair.
Black thread like my heart.

Would you like my black black sad smile
so that you regret until you die?


動画のための歌や朗読音声、募集中。https://tomekantyou.hateblo.jp/