見出し画像

【詩】軽蔑


僕は君が好きだけど 
君のすべてが好きなわけじゃなく 
好きなのは君だけじゃない。

君を盗み見ながら 
僕が描くかもしれない似顔絵は 
きっと君に似ていない。

僕は君が欲しいけど 
君が望むような僕なら 
たぶん君なんか欲しくない。

君が僕でない誰かと愛し合えば 
僕は死にたくなるだろうけど 
本当に死んだりなんかしない。
 


Contempt

I like you,
but I do not like everything about you,
I do not like you all.

A portrait that I may draw
while looking into you,
surely does not look like you.

I want you,
if I am the one you want,
probably I do not want you.

If you love someone that is not me,
I will want to die
but I do not really die.
 

動画のための歌や朗読音声、募集中。https://tomekantyou.hateblo.jp/