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翻訳: 伝わるメッセージを書くための10箇条 - How To Write by David Ogilvy

広告の父と呼ばれているデイヴィッド・オグルヴィ (David Ogilvy) が、Ogilvy社の社員向けに書かれた有名な "HOW TO WRITE" というメモを翻訳したいと思います。

優れたライティング能力は生まれつきの才能ではなく、「よく考えられる人が、上手く書ける (People who think well, write well.)」と言います。

David Ogilvy (Wikipedia)

HOW TO WRITE

Ogilvy社によるLinkedInのポスト

日本語訳

  1. RomanとRaphaelsonの著書 "WRITING THAT WORKS" を読め。3回読め。

  2. 話す時のように書け。自然に。

  3. 短い単語、短い文、短い段落を使え。

  4. 再概念化、脱大衆化、態度的、判断的などのような難しい用語を決して使うな。こういう言葉を使うのは、大げさなことを言う奴の特徴だ。

  5. どんな議題でも、決して2ページ以上書くな。

  6. 引用文を確認しろ。

  7. レターやメモを書いたその日に決して送るな。翌朝音読して、編集しろ。

  8. 重要なものであれば、同僚の力を借りて改善しろ。

  9. 書いたレターやメモを送る前に、自分が受け手に何をしてもらいたいのかが明確になっているかどうか確認しろ。

  10. もし行動してもらいたいなら、書くな。その人の元へ行って、何をして欲しいか伝えろ。


※画像が読みにくい場合のために、テキストを書き起こします。

HOW TO WRITE

1. Read the Roman-Raphaelson book on writing.* Read it three times.
2. Write the way you talk. Naturally.
3. Use short words, short sentences and short paragraphs.
4. Never use jargon words like reconceptualize, demassification, attitudinally, judgmentally. They are the hallmark of a pretentious ass.
5. Never write more than two pages on any subject.
6. Check your quotations.
7. Never send a letter or a memo on the day you write it. Read it aloud the next morning — and then edit it.
8. If it is something important, get a colleague to improve it.
9. Before you send your letter or memo, make sure it is crystal clear what you want the recipient to do.
10. If you want ACTION, don't write. Go and tell the guy what you want.

Ogilvy's LinkedIn post

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