見出し画像

歌詞和訳 / One Direction - Through the Dark

One Directionの“Through the Dark”の和訳です
意訳なのでお手柔らかにお願いします🤲

You tell me that you're sad and lost your way
You tell me that your tears are here to stay
But I know you’re only hiding
And I just wanna see you

悲しくてどうしたらいいのか分からない
泣くことしかできないって君は言う
けれど、僕には分かる
君はただ隠れてるだけだ
僕と会ってくれないかな

You tell me that you're hurt and you're in pain
And I can see your head is held in shame
But I just wanna see you smile again
See you smile again

傷付きすぎた、苦しくてたまらない
そう言って閉じ籠っているけれど
もう1度君の笑顔が見たいんだ
笑ってほしい

But don't burn out
Even if you scream and shout
It will come back to you
And I'll be here for you

燃え尽きてしまわないで
泣き叫んでもいいから
悩みは無くならないだろうけれど
僕は君の味方だよ

Oh I will carry you over,
fire and water for your love
And I will hold you closer
Hope your heart is strong enough
When the night is coming down on you
We will find a way through the dark

君のためなら、火の中にでも水の中にでも行くさ
大丈夫になれるまで強く抱きしめてあげる
夜が覆い隠してしまおうとしても、
きっと僕らなら、暗闇から抜け出せる方法を見つけられるから

I wish that I could take you to the stars
I'd never let you fall and break your heart
And if you wanna cry or fall apart
I'll be there to hold you

あの星へ君を連れて行けたらいいのに
僕は君を傷つけるようなことは絶対にしないよ
泣きたい時はいつでも傍にいるから

You tell me that you hurt it's all in vain
But I can see your heart can love again
And I remember you laughing
So let's just laugh again

傷付きすぎた、空っぽだって君は言う
けれど、まだ誰かを愛せるはずだ
上手に笑っていたじゃないか
また笑おうよ

But don't burn out
Even if you scream and shout
It will come back to you
Back to you

いなくなってしまわないで
泣き叫んでもいい
辛いことは無くならないから

Oh I will carry you over,
fire and water for your love
And I will hold you closer
Hope your heart is strong enough
When the night is coming down on you
We will find a way through the dark

例え火の中、水の中、どこへでも君を助けに行くよ
元気になるまで君を離さない
夜の暗闇に飲まれてしまいそうになっても、僕らならきっと大丈夫

And you don't need
You don't need to worry
And you will see it's easy to be loved
I know you wanna be loved

心配しなくても大丈夫だよ
君が思っているよりも、愛されることは簡単だから
君は愛されてる

Oh I will carry you over,
fire and water for your love
Oh I will carry you over,
fire and water for your love
And I will hold you closer
Hope your heart is strong enough
When the night is coming down on you
We will find a way through the dark

例え火の中、水の中、どこへでも君を助けに行くよ
元気になるまで君を離さない
夜の暗闇に飲まれてしまいそうになっても、僕らならきっと大丈夫

Oh I will carry you over,
fire and water for your love
And I will hold you closer
Hope your heart is strong enough
When the night is coming down on you
We will find a way through the dark

君のためなら、火の中でも水の中でも、どこへでも行くさ
元気になるまで強く抱きしめてあげる
夜が覆い隠してしまおうとしても、
きっと僕らなら、暗闇から抜け出せる方法を見つけられるから

この記事が参加している募集

思い出の曲

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?