見出し画像

すなおの和訳#40: 具体例って必ずそれに共感する人がいるから私たちは面識がなくても繋がってるみたい

私はいつもこのビデオで聴いています。

そして私はこのライブパフォーマンスがとっても好きです!
上手い!!

【"easy"に学ぶ英単語】
understatement: 控えめに言うこと、控えめな言葉
indecisive: 優柔不断な
fickle: 気まぐれな、変わりやすい
ruin: だめにする
crooked: 曲がった、歪んでいる

では訳していきまーーす!

Ha-ha-ha-ha-ha

You tell me that I'm complicated
「君って複雑だよね」ってあなたは言ってくる

And that might be an understatement
それって控えめに言ってるよね?

Anything else? (Ha-ha-ha-ha-ha)
他には何かある?

You tell me that I'm indecisive
「君って優柔不断だよね」ってあなたは言ってくる

Fickle, but I try to hide it
気まぐれだけど、頑張って隠そうとしてるの

Anything else? (Ha-ha-ha-ha-ha)
他には何かある?

You tell me that I overthink
「君は考えすぎだよ」ってあなたは言ってくる

'Til I ruin a good thing
物事をめちゃくちゃにするまで考えすぎるんだって

Anything else? (Ha-ha-ha-ha-ha)
他には何かある?

You tell me that you'd rather fight
ぶつかった方が良いってあなたは言ってくる

Than spend a single peaceful night
これ以上平和な夜を過ごすよりは

With somebody else (Ha-ha-ha-ha)
誰か他の人と

You really, really know me
あなたは私のことを本当によく知っている

The future and the old me
未来の私も昔の私も

All of the mazes and the madness in my mind
私の心の中にある混乱も怒りも

You really, really love me
あなたは私のことを本当に愛しているの

You know me and you love me
あなたは私のことを分かっていて私を愛している

And it's the kind of thing I always hoped I'd find, yeah
それっていつか見つけられたらいいなって思ってたことなんだ、そうなの

Always thought I was hard to love
私って誰かを愛することが難しい人だとずっと思ってた

'Til you made it seem so easy, seem so easy
あなたがいとも簡単に(愛することを)やってのけるまではね、いとも簡単に

Always thought I was hard to love
私って誰かを愛することが難しい人だとずっと思ってた

'Til you made it seem so easy, seem so easy
あなたがいとも簡単に(愛することを)やってのけるまではね、いとも簡単に

Touch me 'til I find myself in a feeling
私がそう感じれるようになるまで私に触れていて

Tell me with your hands that you're never leaving (No)
私に教えて、手を離さないでいて(離さないで)

Always thought I was hard to love
私って誰かを愛することが難しい人だとずっと思ってた

'Til you made it seem so easy (Seem so easy)
あなたがいとも簡単に(愛することを)やってのけるまではね、いとも簡単に

I never liked my crooked teeth
歪んでる自分の歯が大嫌いだった

You tell me they're your favorite thing (Mm-hmm)
あなたはそれが好きだって私に教えてくれてる

Anything else? (Ha-ha-ha-ha-ha)
他には何かある?

The stretch marks all around my thighs
太ももにある肉割れの跡

Kiss 'em 'til I change my mind
そこにキスして、私の気持ちが変わるまで

About everything else (Ha-ha-ha-ha)
他の全てのことについての私の気持ちが変わるまで

You really, really know me
あなたは私のことを本当によく知っている

The future and the old me
将来の私も昔の私も

All of the mazes and the madness in my mind
私の心にある困惑も怒りも全て

You really, really love me
あなたは本当に本当に私のことを愛しているの

You know me and you love me (Ah)
あなたは私のことを分かっていて私を愛している

And it's the kind of thing I always hoped I'd find
それっていつも私が見つけられたらなと思っていたことなんだ

Always thought I was hard to love
いつだって私は誰かを愛することが難しい人だと思ってた

'Til you made it seem so easy, seem so easy (So easy, yeah)
あなたがいとも簡単に(愛することを)やってのけるまではね、いとも簡単に(すごく簡単そうに)

Always thought I was hard to love
いつだって私は誰かを愛することが難しい人だと思ってた

'Til you made it seem so easy, seem so easy (So easy, yeah)
あなたがいとも簡単に(愛することを)やってのけるまではね、いとも簡単に(すごく簡単そうに)

Touch me 'til I find myself in a feeling (Oh)
私がそう感じれるようになるまで私に触れていて

Tell me with your hands that you're never leaving (Oh, never)
私に教えて、手を離さないでいて(そう、絶対に離さないで)

Always thought I was hard to love (To love, yeah)
いつだって私は誰かを愛することが難しい人だと思ってた(愛することがね、そう)

'Til you made it seem so easy, seem so easy (Oh)
あなたがいとも簡単に(愛することを)やってのけるまではね、いとも簡単に

All I know is you
私が知ってるのはあなたなの

Heal me when I'm broken
気分が落ちている時は癒してほしい

Heal me when I'm broken, oh
気分が落ちている時は癒してほしい

All I know is you
私が知っているのはあなたなの

Saved me and you know it
私を救ってくれた、わかってるでしょ?

Saved me and you know it (Saved me and you know it, ah)
私を救ってくれた、わかってるでしょ?(私を救ってくれた、わかってるでしょ?)

Always thought I was hard to love
いつだって私は誰かを愛することが難しい人だと思ってた

'Til you made it seem so easy, seem so easy (Ah)
あなたがいとも簡単に(愛することを)やってのけるまではね、いとも簡単に

I always thought I was hard to love
いつだって私は誰かを愛することが難しい人だと思ってた

'Til you made it seem so easy, seem so easy ('Til you made it, 'til you made it, oh)
あなたがいとも簡単に(愛することを)やってのけるまではね、いとも簡単に(あなたが(愛することを)やってのけるまではね、あなたが(愛することを)やってのけるまではね)

Touch me 'til I find myself in a feeling
私がそう感じれるようになるまで私に触れていて

Tell me with your hands that you're never leaving (Tell me with your hands that you're)
私に教えて、手を離さないでいて(そう、絶対に離さないで)

Always thought I was hard to love
いつだって私は誰かを愛することが難しい人だと思ってた

'Til you made it seem so easy, seem so easy
あなたがいとも簡単に(愛することを)やってのけるまではね、いとも簡単に

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?