見出し画像

すなおの和訳#45: 粘りのある感情もちゃんとバッチリ歌声で表せる

こんばんは!

昨日と今日にかけて完全に昼夜が逆転しました。アニメ鑑賞にどっぷり浸かっています。
#明日は外に出て人間らしく生きよう

さて、

今日和訳する曲はCharlie PuthのAttetionという曲です!

公式ミュージックビデオはこちらから!

又、別のアーティスト"Pentatonix"がこの曲をカバーした動画が大好きでずっと見てます!ぜひ!

【"attention"から学ぶ英単語】
karma: 因縁、宿命
attention: 注意、注目
call up: 電話をかける、思い出す
start: 始め、最初

では訳していきまーーす!

Woah-oah, hm-hmm

You've been runnin' 'round, runnin' 'round, runnin' 'round
あなたはそこらかしこを走り回って

Throwin' that dirt all on my name
私の名前を汚すんだ

'Cause you knew that I, knew that I, knew that I'd call you up
だってあなたは知ってるからね、私があなたに電話するだろうってことを

You've been going 'round, going 'round, going 'round every party in LA
あなたはロサンゼルスでどのパーティーにも顔を出して

'Cause you knew that I, knew that I, knew that I'd be at one, oh
だってあなたは知ってるからでしょ?私がその場にいるってことを

I know that dress is karma, perfume regret
分かってる、そのドレスは因縁だってこと、香水は後悔の匂い

You got me thinking 'bout when you were mine, ooh
あなたが私のものだった時のことを思い出させた

And now I'm all up on ya, what you expect?
今、すべてはあなた次第、何を期待するの?

But you're not coming home with me tonight
でも今夜は私と一緒には帰ってくれないんでしょう?

You just want attention, you don't want my heart
あなたは注目が欲しいだけなんだ、私の心じゃなくて

Maybe you just hate the thought of me with someone new
多分私が新しい人を想ってるのが気に食わないんでしょう?

Yeah, you just want attention, I knew from the start
そう、あなたは注目が欲しいだけ、最初から分かってた

You're just making sure I'm never gettin' over you, oh
私があなたを乗り越えないようにしてるんでしょう?

You've been runnin' 'round, runnin' 'round, runnin' 'round throwin' that dirt all on my name
あなたはそこらかしこを走り回って私の名前を汚すんだ

'Cause you knew that I, knew that I, knew that I'd call you up
だってあなたは知ってるからね、私があなたに電話するだろうってことを

Baby, now that we're, now that we're, now that we're right here standin' face to face
ねえ、今私たちはここにいる、面と向かって立っている

You already know, 'ready know, 'ready know that you won, oh
あなたの勝ちだってこと、もうとっくに分かってるでしょう?

I know that dress is karma, perfume regret
分かってる、そのドレスは因縁だってこと、香水は後悔の匂い

You got me thinking 'bout when you were mine, ooh
あなたが私のものだった時のことを思い出させた

And now I'm all up on ya, what you expect? (oh baby)
今、すべてはあなた次第、何を期待するの?

But you're not coming home with me tonight, oh no
でも今夜は私と一緒には帰ってくれないんでしょう?

You just want attention, you don't want my heart
あなたは注目が欲しいだけなんだ、私の心じゃなくて

Maybe you just hate the thought of me with someone new (someone new)
多分私が新しい人を想ってるのが気に食わないんでしょう?(新しい人を)

Yeah, you just want attention (oh), I knew from the start (the start)
そう、あなたは注目が欲しいだけ、最初から分かってた(最初からね)

You're just making sure I'm never gettin' over you (over you), oh
私があなたを乗り越えないようにしてるんでしょう?(あなたを乗り越える)

What are you doin' to me?
私に何をするつもりなの?

What are you doin', huh? (What are you doin'?)
何をするつもり?(何をするの?)

What are you doin' to me?
私に何をするつもり?

What are you doin', huh? (What are you doin'?)
何をするつもりなの?(何をするつもり?)

What are you doin' to me?
私に何をするつもり?

What are you doin', huh? (What are you doin'?)
何をするつもりなの?(何をするつもり?)

What are you doin' to me?
私に何をするつもりなの?

What are you doin', huh?
何をするつもり?

I know that dress is karma, perfume regret
分かってる、そのドレスは因縁だってこと、香水は後悔の匂い

You got me thinking 'bout when you were mine
あなたが私のものだった時のことを思い出させた

And now I'm all up on ya, what you expect?
今、すべてはあなた次第、何を期待するの?

But you're not coming home with me tonight
でも今夜は私と一緒には帰ってくれないんでしょう?

You just want attention, you don't want my heart
あなたは注目が欲しいだけなんだ、私の心じゃなくて

Maybe you just hate the thought of me with someone new
多分私が新しい人を想ってるのが気に食わないんでしょう?

Yeah, you just want attention, I knew from the start
そう、あなたは注目が欲しいだけ、最初から分かってた

You're just making sure I'm never gettin' over you, oh
私があなたを乗り越えないようにしてるんでしょう?

What are you doin' to me? (Hey)
私に何をするつもりなの?(ねえ)

What are you doin', huh? (What are you doin', love?)
何をするつもり?(何をするつもりなの?ねえ?)

What are you doin' to me?
私に何をするつもり?

What are you doin', huh? (Yeah, you just want attention)
何をするつもり?(そう、あなたはただ注目して欲しいだけ)

What are you doin' to me? (I knew from the start)
私に何をするつもり?(最初から分かってた)

What are you doin' huh? (You're just making sure I'm never gettin' over you)
何をするつもりなの?(私があなたを乗り越えないようにしてるんだ)

What are you doin' to me?
私に何をするつもり?

What are you doin', huh?
何をするつもりなの?


それでは明日も良い一日を!

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?