見出し画像

【英日小説★単語付】ウサギとカメの話が仕事だったら。

  • colleagues:同僚

  • efficiency:効率

  • complex:複雑な

  • furious:猛烈な

  • tirelessly:疲れを知らずに

  • momentum:勢い

  • exhausted:疲れ果てた

  • acknowledged:認めた

  • methodically:計画的に

  • steady:着実な

  • consistent:一貫した

Once upon a time, there were two colleagues named John and Mike. John was known for his speed and efficiency at work, while Mike was known for his slow but steady approach to tasks.

One day, their boss assigned them a new project with a deadline set for one month later. The project included many complex tasks. John immediately started working, progressing at a furious pace from day one. He worked tirelessly, without taking breaks, day and night.

On the other hand, Mike carefully planned his approach, ensuring he took breaks and maintained his health while working. He tackled each small step one by one, steadily and surely.

After a few weeks, John’s initial momentum waned, and he became exhausted. His work quality suffered, and he spent more time fixing mistakes. Meanwhile, Mike, following his plan, steadily completed each task and made consistent progress.

In the end, Mike finished the project perfectly and submitted it before the deadline. John was surprised but acknowledged his mistake, learning the importance of planning and steady progress.

This story teaches us that success is not just about rushing but about progressing steadily and methodically.

昔々、ジョンとマイクという二人の同僚がいました。ジョンはとても迅速で効率的に仕事をこなすことで有名で、一方のマイクはゆっくりですが、着実に仕事を進めることで知られていました。

ある日、会社の上司は新しいプロジェクトを二人に任せることにしました。プロジェクトの締め切りは一ヶ月後で、複雑なタスクが多く含まれていました。ジョンはすぐに仕事に取りかかり、初日から猛烈なスピードで進めていきました。彼は休憩を取ることなく、昼夜問わず働き続けました。

一方、マイクは慎重に計画を立て、一日の終わりには必ず休憩を取り、健康を大切にしながら仕事を進めました。彼は小さなステップを一つずつ確実にクリアしていきました。

数週間が経ち、ジョンは最初の勢いが続かず、疲れ果ててしまいました。彼の仕事にはミスが増え、修正に時間がかかるようになりました。一方のマイクは、計画通りに進めていたため、順調にタスクを完了させていきました。

最終的に、マイクはプロジェクトを完璧に仕上げ、締め切り前に提出することができました。ジョンは驚きましたが、自分の過ちを認め、次からは計画的に仕事を進めることの重要性を学びました。

この話は、急ぐことだけが成功の鍵ではなく、計画的に着実に進めることの大切さを教えてくれます。

この記事が参加している募集

#創作大賞2024

書いてみる

締切:

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?